کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وزیر ارتباطات؛

وضعیت قابل قبول اینترنت کشور

خبرگزاری مهر , 9 اسفند 1389 ساعت 13:25

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تشریح شبکه مخابراتی و ارتباطی کشور از وجود ۱۲۵ هزار کیلومتر فیبر نوری، ۳۲ میلیون کاربر اینترنت، ۲۵ میلیون خط تلفن ثابت و ۵۳ میلیون مشترک موبایل در کشور خبر داد.



رضا تقی‌پور صبح یکشنبه در مراسم افتتاحیه دوازدهمین اجلاس شورای رگولاتوری جنوب آسیا با اشاره به توسعه بخش ارتباطات این کشورها و همکاری گسترده در سطح منطقه برای ارائه خدمات مخابراتی گفت: ایران به نقش مهم و حیاتی ارتباطات و فناوری اطلاعات در برنامه‌های پنج ساله توسعه کشور، قانون اساسی و چشم انداز ۲۰ ساله کشور توجه جدی داشته و عزم خود را برای شکوفایی و سازندگی در این بخش جزم کرده است.

وی با بیان اینکه ایران با حدود ۷۴ میلیون نفر جمعیت یکی از مهمترین بازارهای جهان با امکان رشد بسیار سریع است، تاکید کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سیاست توسعه پایدار این بخش را از طریق ایجاد مشترکان و تشویق سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی دنبال می‌کند که این امر امکان ساز و کار پایدار برای اشتغال نسل جوان و دستیابی به فناوری‌های پیشرفته برای رشد اقتصاد ملی را شتاب می‌بخشد.

تقی‌پور با بیان اینکه ایجاد اپراتور سوم تلفن همراه که مجوز آن اخیراً صادر شده است این امکان را فراهم می‌کند که همکاری سازنده و تعامل مثبتی بین بخش‌های دولتی و خصوصی به وجود آید گفت: وزارت ارتباطات با تاکید بر بهبود مستمر کیفیت و کمیت خدمات مخابراتی در حال حاضر موفق به ایجاد ۲۵ میلیون خط تلفن ثابت در کشور شده که ۱۰۰ درصد خانوارها و ۳۵ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش دارد. همچنین ۵۳ میلیون خط تلفن همراه با ضریب نفوذ ۷۲ درصد از طریق اپراتورهای خصوصی در ایران واگذار شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه اپراتور سوم موبایل در حال ورود به عرصه ارائه خدمات ارتباطی و ارزش افزوده در کشور است گفت: با توجه به جوان بودن جمعیت ایران و نیاز به خدمات موبایل در کشور انتظار می‌رود اپراتور سوم بتواند حداقل ۱۵ میلیون مشترک با تکنولوژی نسل سوم را تامین کند.

وی گفت: بیش از ۳۲ میلیون کاربر اینترنت در ایران وجود دارد که شبکه اینترنت نیز با توجه به جامعه جوان ایران و استقبال آنها از سرویس های این فناوری وضعیت قابل قبولی دارد. در همین حال برنامه‌های گسترده‌ای برای افزایش پهنای باند اینترنتی در کشور فراهم شده تا زمینه لازم برای ارائه خدمات الکترونیکی از طریق فضای مجازی به متقاضیان با سرعت مناسب فراهم شود.

تقی پور گسترش خدمات ICT روستایی را هدف اصلی برنامه ریزی و ارتقاء آتی خدمات در سراسر کشور عنوان کرد و گفت: ‌ایران توانسته به واسطه اجرای این پروژه مهاجرت روستاییان به شهرها را کاهش دهد. بر همین اساس طبق اعلام سازمانهای بین‌المللی ایران جزء کشورهای برتر اجرا کننده پروژه ICT روستایی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تا کنون بیش از ۱۲۵ هزار کیلومتر فیبر نوری پرظرفیت در استان‌ها و شهرهای بزرگ ایجاد شده و شبکه فیبر نوری داخلی گسترش روزافزونی دارد.

به گفته وی شبکه فیبر نوری ایران به نحوی طراحی شده که سراسر کشور را پوشش دهد. ضمن اینکه امکان برقراری ارتباط با همه کشورهای منطقه را فراهم کرده است.

وی با اشاره به شتاب فزاینده بخش مخابرات در نوسازی و توسعه شبکه‌های ارتباطی و تعامل موثر با نظام بین‌المللی در راستای برنامه‌های توسعه کشور تاکید کرد.


کد مطلب: 17164

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/17164/وضعیت-قابل-قبول-اینترنت-کشور

ايتنا
  https://www.itna.ir