کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شرایط جدید سیم‌کارت‌های دائمی

خبرگزاری مهر , 25 بهمن 1389 ساعت 13:38

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه پرونده فروش سیم‌کارت‌های ۲۸۸ هزار تومانی همراه اول بسته شد، گفت: شرکت مخابرات ایران بزودی پیشنهاد خود را برای شرایط جدید فروش سیم‌کارت‌های دائمی به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارائه خواهد کرد.



 شرکت ارتباطات سیار ایران سیم‌کارت‌های دائمی خود را در دو نوع ۱۲۳ هزار تومانی و ۲۸۸ هزار تومانی به فروش می‌رساند که این سیم‌کارت‌ها به ترتیب دارای کدهای ۰۹۱۰ و ۰۹۱۲ (در تهران ) بوده و از نظر میزان ودیعه تفاوت‌هایی با یکدیگر داشتند.

اما پس از خصوصی سازی شرکت مخابرات ایران و دریافت پروانه فعالیت به عنوان اپراتور اول مخابرات کشور، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد که تمامی سیم‌کارت‌هایی که مخابرات از زمان دریافت پروانه تا به حال فروخته است یک نرخ دارد و فرقی میان سیم‌کارت‌های ۰۹۱۰ و ۰۹۱۲ وجود ندارد به همین دلیل همراه اول باید تمامی سیم‌کارت‌های خود را به قیمت ۱۲۳ هزار تومان بفروشد و مابه‌التفاوت سیم‌کارت‌هایی که با قیمت ۲۸۸ هزار تومان به مشترکان فروخته شده باید به آنها بازگردانده شود.

این موضوع به چالشی جدی میان مسئولان شرکت مخابرات ایران و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تبدیل شد که حتی سازمان تنظیم مقررات بابت فروش غیرقانونی سیم‌کارت‌های ۲۸۸ هزارتومانی به مخابرات اخطار داد.

محمد کرم پور - معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مورد آخرین وضعیت فروش سیم‌کارت‌های ۲۸۸ هزار تومانی همراه اول اظهار داشت: پرونده سیم‌کارت‌های ۲۸۸ هزار تومانی بسته شده و همراه اول دیگر سیم‌کارتی با این قیمت نمی فروشد.

وی با بیان اینکه همراه اول به دلیل دریافت ودیعه، سیمکارت‌های خود را به قیمت ۲۸۸ هزار تومان به فروش می رساند، گفت: هر اپراتوری مجاز است برای دریافت صورتحساب مکالمات مشترک در سیم‌کارت‌های دائمی، از وی ضمانت دریافت کند که این در کل دنیا هم مرسوم است اما مبلغی بابت ودیعه نباید از مشترک اخذ شود و اپراتور باید راهکارهای دیگری برای تضمین پرداخت صورت‌حساب به کار گیرد.

کرم پور با تاکید براینکه شرکت مخابرات ایران دیگر با قیمت ۲۸۸ هزار تومان سیم‌کارت نمی‌فروشد، اضافه کرد: با مذاکرات صورت گرفته مقرر شده که مخابرات فرم اشتراکی برای مشترکان خود تدوین کند و شرایط جدیدی برای فروش سیم‌کارت‌های دائمی پیشنهاد دهد.

وی با بیان اینکه در فرم اشتراک جدید مخابرات، نحوه فروش و چگونگی دریافت تضمین بابت پرداخت صورت‌حساب مشترک دیده می شود، گفت: بزودی این پیشنهاد برای تصویب به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارائه خواهد شد.

معاون وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد که دیگر تحت عنوان سیم‌کارت های ۲۸۸ هزار تومانی سیم‌کارتی از سوی مخابرات فروخته نخواهد شد.


کد مطلب: 16993

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/16993/شرایط-جدید-سیم-کارت-های-دائمی

ايتنا
  https://www.itna.ir