۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۰۶
وزير ارتباطات عنوان كرد

همكاري ترکیه با ايران برای راه‌اندازی موتور جست‌وجوی ملی

تقي‌پور: مي‌توانيم با تركيه در زمينه موتور جست‌وجوی ملی و نرم‌افزارهای پایه همكاري كنيم.
رضا تقي‌پور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات
رضا تقي‌پور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با رئیس بیست و دومین کمیسیون مشترک ایران و ترکیه خواستار ارتقاء همکاری های دو کشور در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات شد.

رضا تقی پور در دیدار با جودت ایلماز وزیر مشاور دولت ترکیه و رئیس بیست و دومین کمیسیون مشترک جمهور اسلامی ایران و ترکیه به پیشرفت‌های ایران در حوزه ICT اشاره کرد و گفت: ارتباط فیبر نوری دو کشور، ارتباط ماهواره‌ای دو کشور و استفاده از باند ماهواره، ارتباط مستقیم تلفنی (رومینگ)، شبکه‌های ارتباط داده‌ها، موتور جست‌وجو و نرم‌افزارهای پایه از جمله زمینه‌های همکاری میان دو کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه این موارد پیش از این نیز در دیدار وزیر ارتباطات کشور ترکیه مورد بررسی قرار گرفته بود خاطرنشان کرد: امید می‌رود با توجه به مشترکات تاریخی، فرهنگی و مذهبی در مسائل تجاری و اقتصادی، شاهد حضور بخش خصوصی در راستای ارائه خدمات میان دو کشور باشیم.

تقی پور تاکید کرد: در زمینه اینترنت و فناوری اطلاعات کارهای خوبی در ایران صورت گرفته که از جمله می‌توان به موتور جست‌وجوی ملی و نرم‌افزارهای پایه اشاره کرد که در صورت تمایل می‌توانیم بصورت مشترک، تعامل و همکاری کنیم.

در این دیدار جودت ایلماز نیز گفت: ترکیه و ایران دارای فرهنگی مشترک و قدیمی هستند که در سال‌های اخیر تلاش رهبران دو کشور در جهت گسترش ارتباط و همکاری‌ها بوده است.

وی ادامه داد: تا کنون در زمینه‌های پستی همکاری‌های متقابلی میان ترکیه و ایران صورت گرفته و البته در بخش همکاری‌های مخابراتی هم مواردی در جریان است و ادامه دارد.
کد مطلب: 16915
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام