۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۰۰:۲۳

چاپگرهای اینترنتی در معرض هک شدن

ایتنا – هکرها با نفوذ به چاپگرهای اینترنتی می‌توانند به اطلاعات ذیقیمتی دست پیدا کنند.
چاپگرهای اینترنتی در معرض هک شدن
یک زمانی گیر کردن کاغذ در داخل چاپگرها یکی از دردسرهای اصلی استفاده از این تجهیزات به شمار می‌رفت ولی امروزه با اینترنتی شدن همه چیز از جمله همین چاپگرها، باید حملات هکری را نیز بر لیست معضلات کار با این ابزار مفید افزود.

به گزارش ایتنا به نقل از SecurityNewsDaily، کارشناسان حاضر در کنفرانس ShmooCon که در واشنگتن برگزار شد، به طور نمایشی روش حمله به چاپگرهای اینترنتی را در معرض دید همگان قرار دادند.

در صورتی که تدابیر امنیتی در این چاپگرها به درستی پیاده‌سازی نشده باشد، می‌تواند به لقمه لذیذی برای نفوذگران تبدیل گردد.

هکرها با رخنه به این تجهیزات، اطلاعات مختلفی از شرکت‌ها و سازمان‌هایی که این چاپگرها در آنها روشن و مشغول به کار است، به دست می آورند.

برنامه هکری مورد استفاده در حمله به چاپگرها که پرادا (Praeda) نام دارد، بر مبنای باگ‌ها و مشکلات امنیتی رایج کار می‌کند که از جمله این مشکلات می‌توان به تغییر ندادن کلمه عبور برای مدت‌های طولانی اشاره نمود.

نفوذگران می‌توانند چاپگری را که با پرادا هک شده، تحت کنترل خود درآورده یا اختیار دیگر تجهیزات متصل به آن را در همان شبکه به دست گیرند.

کارشناسان امنیتی توصیه می‌کنند چاپگرهای اینترنتی و هر دستگاه دیگری که از قابلیت اتصال به اینترنت برخوردار است، باید حتی‌الامکان از تدابیر توصیه‌شده امنیتی همچون نصب به‌روزرسانی‌ها برخوردار باشد.
کد مطلب: 16797
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام