۰
plusresetminus
چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۳۸

تدوین نظام جامع فناوری اطلاعات کشور

معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران از مقدمات تدوین برنامه جامع فناوری اطلاعات کشور در راستای سند نظام جامع فناوری اطلاعات برای تحقق اهداف برنامه پنجم توسعه در بخش ICT خبر داد.
تدوین نظام جامع فناوری اطلاعات کشور
علی اصغر انصاری در با اشاره به امضای تفاهم‌نامه میان سازمان فناوری اطلاعات ایران و برخی از استان‌های مختلف کشور طی هفته‌های اخیر گفت: عمده محورهای تفاهم‌نامه همکاری با استان‌ها مربوط به تدوین برنامه جامع فناوری اطلاعات استان‌ها است که سازمان فناوری اطلاعات از آن حمایت خواهد کرد.

وی با اشاره به پایش شاخص‌های فناوری اطلاعات استان‌ها و مباحث مربوط به خدمات دولت الکترونیک و پرتال خدمات الکترونیک استان‌های کشور به عنوان مقوله‌های مورد حمایت سازمان فناوری اطلاعات ایران اضافه کرد: در کنار این حمایت‌ها، مجموعه بررسی‌هایی در مورد ایجاد شبکه علمی کشور و مراکز داده نیز در دست مطالعه است.

انصاری گفت: براساس تفاهم‌نامه منعقد شده، استان‌های کشور پروژه‌های اولویت‌دار خود را در بخش فناوری اطلاعات به این سازمان اعلام می‌کنند تا با جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز، پروژه‌های اولویت‌دار انتخاب و از انجام پروژه‌های تکراری جلوگیری شود.

معاون سازمان فناوری اطلاعات این هماهنگی را در جهت جلوگیری از موازی‌کاری در پروژه‌های مشابه عنوان کرد و ادامه داد: به این ترتیب توان فنی استان‌ها، پروژه‌ها و منابعی که در اختیار سازمان قرار دارد بگونه‌ای مدیریت می‌شود که در کل کشور هم افزایی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه در بخش خدمات الکترونیک نیز استان‌هایی که توانسته‌اند اقداماتی انجام دهند موارد را اعلام خواهند کرد، اضافه کرد: این جمع‌بندی باعث می‌شود که خدمات الکترونیکی مشابه در استان‌ها اجرا نشود و از خروجی استان‌هایی که این اقدام را از قبل انجام داده‌اند، استفاده شود.

انصاری تدوین سند برنامه جامع فناوری اطلاعات استان‌ها را عمدتا در جهت اهداف و تکالیف برنامه پنجم توسعه عنوان کرد و با بیان اینکه توسعه دولت الکترونیک از دیگر محورهای برنامه جامع فناوری اطلاعات است خاطرنشان کرد: برنامه‌های استان‌ها برای تدوین سند جامع فناوری اطلاعات در حوزه‌های صنعت، پژوهش، کاربردهای فناوری و نیز توسعه دولت الکترونیک خواهد بود.
کد مطلب: 16711
نام شما
آدرس ايميل شما