۱
۰
plusresetminus
يکشنبه ۳ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۰۱

افتتاح پليس فضاي مجازي

سردار اسماعیل احمدی مقدم پیش از ظهر یکشنبه در حاشیه افتتاح پلیس فضای مجازی گفت: فضای مجازی با سرعت در جامعه در حال پیشرفت است و این طبیعی است که به محلی برای بسیاری از جرایم تبدیل شود.
افتتاح پليس فضاي مجازي

وی ادامه داد: امکان سرقت، جاسوسی و مداخله در حریم خصوصی مردم از طریق این فضا وجود دارد و اگر سارقان در گذشته برای سرقت باید از دیوار بالا رفته و سرک می‌کشیدند اکنون دیگر با سیستم‌های داخل منازل می‌توانند به سرقت بپردازند. 

فرمانده نیروی انتظامی گفت: امسال مقدمات کار برای راه‌اندازی پلیس فضای مجازی فراهم شد و از امروز شاهد آغاز کار این پلیس در کشور هستیم.

وی افزود: تا پایان سال آینده پلیس فضای مجازی در تمام مراکز پلیس افتتاح و راه‌اندازی می‌شود.

فرمانده ناجا گفت: دستگاه قضائی دادسرای ویژه‌ای برای بررسی جرایم سایبری در تهران راه‌اندازی کرده که این برای شروع کار پلیس سایبری کافی است.

سردار احمدی مقدم تصریح کرد: حوزه پیشگیری از وقوع جرم باید بیش از این مورد توجه قرار گیرد تا با آگاه سازی و اطلاع رسانی مردم خود به تامین امنیت در حریم خصوصی خود بپردازند.

وی افزود: در حال حاضر آماری از میزان جرایم اینترنتی در کشور نداریم زیرا تا کنون ساز و کار رصد این جرایم وجود نداشت.

فرمانده نیروی انتظامی گفت:‌ در سال آینده می‌توان آماری از جرایم اینترنتی ثبت شده در کشور ارایه داد اما این در حالی است که بسیاری از جرایم اینترنتی ثبت نمی‌شود.

وی افزود: برخی از جرایم اینترنتی تیراژ بسیار بالایی دارند و این در حالی است که در بسیاری از موارد تنها یک نسخه از وقوع جرم از سوی پلیس ثبت می‌شود.


سردار احمدی مقدم گفت: این حوزه هنوز برای پلیس‌های سراسر دنیا ناشناخته است و پیگیری جرایم آن از پیچیدگی بسیار زیادی برخوردار است.

وی با اشاره به برخورد با مجرمان جرایم اینترنتی گفت: برخورد با این مجرمان متناسب با جرم مرتکب شده از سوی آنان است اما پلیس سعی دارد با اطلاع رسانی از ارتکاب جرم جلوگیری کند.

کد مطلب: 16672
نام شما
آدرس ايميل شما


م.مینا
feedback
با سلام خواهشمند است بخشی را برای اعلام سایت های مستهجن قرار دهید تا بتوانیم به شما گزارش کنیم در صورت امکان فیلتر کنید خواهش می کنم . یک مادر
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام