۰
plusresetminus
شنبه ۲ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۰۶

قيمت دسترسي به سرورهاي وزارت دفاع آمريكا

محققان هشدار داده‌اند هكرها بعد از هك كردن سرورهاي مربوط به سيستم هاي آموزشي، نظامي و دولتي در آمريكا اطلاعات آنها را با قيمت هاي كلان به فروش مي رسانند.
قيمت دسترسي به سرورهاي وزارت دفاع آمريكا

 بر اساس گزارش موسسه ايمپروا، فروش اطلاعات حساس و محرمانه ذخيره شده بر روي اين سرورها به يك كسب و كار پررونق براي هكرها مبدل شده و آنان از اين طريق مبالغ كلاني را به جيب مي زنند. 

در يك مورد هكري در ازاي دريافت ۴۹۹ دلار به كاربر علاقه‌مند امكان مي داده تا به سيستم هاي ارتش آمريكا و گارد ملي اين كشور دسترسي پيدا كند و اطلاعات موجود در آنها را مشاهده كند.
در صورت پرداخت مبالغ بيشتر دسترسي به سرورهاي سايت‌هاي دولتي و آموزشي وابسته به دولت نيز امكان‌پذير مي شود.

افشاي اين مساله باعث نگراني شديد در ميان نهادهاي دولتي و نظامي در آمريكا شده كه هميشه مدعي امنيت كامل شبكه‌هاي رايانه‌اي خود بوده‌اند.

جالب آنكه در يك مورد هكرها با دريافت ۳۹۹ دلار دسترسي كامل در حد administrator را به سرورهاي وزارت دفاع آمريكا ممكن كرده‌اند.
 البته دسترسي به اطلاعات كم اهميت‌تر مانند وب سايت وزارت خارجه آمريكا يا وب سايت دولت ايتاليا با پرداخت تنها ۵۵ دلار ممكن است.

كاربراني كه پول كافي براي كنترل سرورهاي يك سايت نداشته باشند هم مي توانند با پرداخت تنها ۲۰ دلار به ازاي هر ركورد به اطلاعات مورد نظر دسترسي پيدا كنند.
به نظر مي رسد ضعف در فايل هاي SQL يكي از عوامل اصلي موفقيت اين حملات باشد.
کد مطلب: 16639
نام شما
آدرس ايميل شما