۰
plusresetminus
پنجشنبه ۲۳ دی ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۱۳

گیت پروتکت در مربع طلایی گارتنر

گیت پروتکت اعلام كرد كه در زمره مربع طلايي UTM گارتنر قرار گرفته است.
گیت پروتکت در مربع طلایی گارتنر
موسسه پژوهشی گارتنر، پيشرو در زمينه مشاوره و تحقيقات بازار IT، با تهيه فهرست مربع جادويي خود، تصويري از ارائه کنندگان خاص کالا و خدمات امنیتی به دست می‌دهد.

به گزارش موسسه دیده‌بان آی تی، روابط عمومی گیت پروتکت در ایران؛ در گزارشي كه جان پسكاتوره و باب والدر براي گارتنر در ۲۲ اكتبر ۲۰۱۰ منتشر كرده‌اند، ۱۳ ارائه دهنده راه‌حل‌هاي مديريت يكپارچه تهديدها در «مربع جادويي مديريت يكپارچه تهديدهاي ۲۰۱۰» جاي گرفته‌اند.

براساس گزارش گارتنر «گرچه بسياري از محصولات موجود در بازار مثل چاقوي سوئيسي همه كاره به نظر مي‌رسند و تقريبا هر كارايي امنيتي شبكه‌اي ممكن در آنها ملحوظ شده است، در گفت‌وگو با مشتريان گارتنر و در مراجعه به منابع مربوط به مشترياني كه از محصولات استفاده مي‌كنند، تحليل‌گران موسسه، مهمترين كنترل‌هاي امنيتي را كه بايد باشند، به اين ترتيب، يافته‌اند:
- كارآيي‌هاي ديواره آتشين ثابت شبكه‌اي استاندارد

- پشتيباني از دسترسي راه‌دور و VPN سايت به سايت
- كارآيي‌هاي گيت وي امنيتي وب (ضد بدافزار و فيلترينگ محتوا و URL) جلوگيري از نفوذ شبكه‌اي؛ يا تمركز بر مسدود كردن حملات عليه كامپيوترها و سرورهاي ويندوزي معمولي.

گارتنر فقط شركت‌هايي را در زمره مربع جادويي خود قرار مي‌دهد كه ضوابط مورد نظرش را برآورده كند؛ كه شامل يك سطح حداقلي از درآمد سالانه و منابع خريدار فعال و نيز فعاليت در حد لازم، مي‌شود.

در گزارش UTM فعلي، شمول شركت گیت پروتکت بر مبناي توانايي آن براي اجرا و كمال ديدگاه آن بوده است. رابطه كاربري گرافيكي شركت گیت پروتکت در بازار UTM منحصر به فرد است و نمايي فرايند‌گرا از اصول فايروال پیشرفته در دسكتاپ‌ها به دست مي‌دهد؛ برخلاف ساختارهاي جدول محوري كه در راه‌حل‌های رقيبان آن متداول است.

با استفاده از آيكون‌هايي كه معرف كامپوننت‌هاي شبكه است، مدير شبكه مي‌تواند به مجوزها و جريان داده های شركت؛ به سادگي و صرفا با گرفتن و كشيدن آنها، دسترسي داشته باشد. با اتمام تنظيمات، داده‌ها به Configuration Engine محصول فرستاده مي‌شود كه در آنجا اين موتور تنظيمات را بررسي مي‌كند و نماي كلي گرافيكي را به قوانين (rules) شبكه ای واقعي تبديل مي‌كند.

دنيس مونر، مدير عامل گیت پروتکت در اين خصوص مي‌گويد:« ما از حضور در تحقيق گارتنر (كه بين‌المللي محسوب مي‌شود) و قرار گرفتن ناممان در كنار ساير نقش آفرينان بزرگ اين عرصه، بسيار مفتخريم.

ما قرار گرفتن‌مان در مربع جادويي UTM را مديون شناسايي راهبرد منحصر به فرد خود با فناوري eGUI در اين حوزه، مي‌دانيم. معتقديم شمول در مربع جادويي، ويژگي ابداعي اين راهبرد را اثبات مي‌كند. كاري كه ما مي‌كنيم، اين است كه چالش‌هاي پيش روي مشتريانمان را مي‌فهميم و به طريقي هدف‌مند از آنان پشتيباني مي‌كنيم تا بتوانند فرايندهاي خود را بهينه سازند.

هر ساله مربع جادويي گارتنر به منزله محكي كليدي از بازار براي مشتريان بالقوه‌اي كه راه‌حل‌هاي ما را بررسي مي‌كنند، محسوب مي‌شود. ما معتقدیم قابليت‌ها و امكانات جديدي كه طي چند ماه آينده منتشر خواهيم كرد، مهر تاييدي بر اهميت روزافزون ما در بازار UTM خواهد بود.

به گزارش گارتنر «در سال ۲۰۰۹ بازار جهاني UTM حدودا ۵/۱ ميليارد دلار ارزش داشته است. كه اين امر با توجه به پيش‌بيني گارتنر در خصوص رشد ۲۵درصدي در سال ۲۰۰۷ و پيش‌گويي نرخ رشد مركب سالانه ۲۰ تا ۲۵ درصدي تا سال ۲۰۱۲ است.» همچنين « تهديدها نيز به رشد خود ادامه خواهند داد و الزامات مميزي و رگولاتوري كسب و كارهاي متوسط را وادار خواهد كرد به امكانات پيشرفته‌تري روي بياورند. اما ما فكر مي‌كنيم تا سال ۲۰۱۲ تغييرات بزرگي در اين سناريوها رخ بدهد.»

درباره گيت پروتكت
شرکت آلماني گیت پروتکت یکی از تولیدکنندگان پیشتاز در راهکارهای مدیریت امنیت اطلاعات در شبکه است. محصولات تولیدی این شرکت شامل دستگاه‌های مدیریت یکپارچه تهدیدات (UTM)، دیواره‌های آتش (Firewall) و VPN Clients می‌باشد.

راهکارهای گیت پروتکت جديدترين قابلیت‌های امنیتی در شبکه را مانند: Firewall، Bridging، VLAN، Single Sign-on، Traffic Shaping، QoS، IPSec/SSL (X.۵۰۹)، IDS/IDP، ضد ویروس، ضدهرزنامه و Https Proxy را در یک سیستم واحد ارائه می‌دهد.
به غير از توجه به سطح بالای فناوری به کار گرفته شده در محصولات گیت پروتکت، تمامی این محصولات دارای یک ویژگی خاص هستند؛ eGUI محیط کاربری گرافیکی ارگونومیک. گیت پروتکت تنها تولید کننده محصولات xUTM در دنیا است که استانداردهای ISO ۹۲۴۱ را در تولید این محصولات به کار گرفته است.

محصولات گیت پروتکت از طریق کانال فروش و نماینده انحصاری خاورمیانه، شرکت ایدکو (www.gateprotect.ir) در دسترس است.
لطفا براي كسب اطلاعات بيشتر با روابط عمومي تماس بگيريد.
موسسه ديده‌بان آی‌تی، روابط عمومي گیت پروتکت در ایران
تلفن: ۸۸۷۴۹۴۱۰ – فكس : ۸۸۷۴۹۴۱۵ - همراه: ۰۹۱۹۵۱۵۱۱۶۵
پست الكترونيك: info@didehban.com
کد مطلب: 16559
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام