۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۱ دی ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۳۶

بیش از 2 میلیارد تراکنش کارتی در سال جاري

ايتنا - بیش از 2 میلیارد تراکنش کارتی در نه ماهه اول سال 89 ثبت شده است.

شرکت خدمات انفورماتيک اعلام کرد: در نه ماهه اول سال جاری بیش از ۲ میلیارد و ۵۳ میلیون تراکنش کارتی مالی و غیرمالی در بانک‌های طرف قرارداد شرکت خدمات انفورماتیک ثبت شده است.

مديريت ارتباطات و اطلاع‌رساني اين شرکت ضمن اعلام اين خبر افزود: تعداد تراکنش‌های کارتی در نه ماهه اول سال، نسبت به زمان مشابه سال قبل ۴۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.
 در آذر ماه سال جاری که روزهای پایانی آن با اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها مصادف شده بود حجم تراکنش‌های کارتی مالی و غیرمالی در بانک‌های طرف قرارداد شرکت، ۲۴۳ میلیون و ۱۷۵ هزار و ۴۵۹ تراکنش بود که نسبت به آذر ماه سال گذشته ۳۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

این خبر می‌افزاید: در آمار مذکور هرگونه تراکنش کارتی در داخل شعب یا از طریق دستگاه‌های خودپرداز داخل و خارج شعب، پایانه‌های فروش لحاظ گردیده و آمار تعداد تراکنش‌های مربوط به بن‌کارت‌ها و انواع کارت‌های هدیه در نظر گرفته نشده است. بدیهی است با افزایش تعداد دستگاه‌های خودپرداز و پایانه‌های فروش در سراسر کشور و اجرای طرح‌های ملی چون طرح هدفمندی یارانه‌ها از طریق ابزار پرداخت الکترونیکی، نقش تاثیرگذاری در ترویج فرهنگ بانکداری الکترونیکی در تمامی نقاط کشور خواهد داشت.

لازم به ذکر است: با آشنایی عموم مردم از مزایای این ابزار مطالبات آنها نیز در خصوص کم و کیف این خدمات افزایش خواهد یافت.
پاسخگویی به روند روبه رشد کاربرد این ابزار، نیازمند حرکت همسوی شرکت‌های ارائه دهنده خدمات بانکی، بانک‌ها، بانک مرکزی و سازمان‌های دیگر همچون مخابرات و مراجع قانونگذار می‌باشد.

کد مطلب: 16534
نام شما
آدرس ايميل شما