کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

Apple بالاتر از 300 میلیارد دلار

سايت خبری ايتنا , 19 دی 1389 ساعت 6:42

ایتنا - ارزش تجاری اپل با رسیدن به رقم ۳۰۲ میلیارد دلار، این شرکت را در پس از شرکت نفتی آمریکایی ExxonMobil و شرکت چینی PetroChina به سومین شرکت بزرگ در تمامی دنیا رساند.



شرکت آمریکایی اپل، فراتر رفتن ارزش تجاری خود از ۳۰۰ میلیارد دلار در آغاز ورود به سال ۲۰۱۱ میلادی که برای اولین بار در تاریخ این شرکت صورت میگیرد، جایگاه خود را به عنوان سومین شرکت با ارزش دنیا به لحاظ ارزش تجاری یا market value ثبت نمود.

به گزارش ایتنا، این شرکت که نامی آشنا و محبوب برای دوستداران دنیای فناوری است، از چند سال گذشته تا به حال با ارائه انواع محصولات سخت افزاری از رایانه‌های پرقدرت مکینتاش گرفته تا پخش کننده‌های موسیقی با نام iPod و نیز گوشی‌های همراه iPhone، علاوه بر رشد محبوبیت و معروفیت خود در میان کاربران، روز به روز ارزش تجاری خود را در میان رقبای سرسختی چون مایکروسافت بالا می‌برد.

رایانه لوحی iPad، جزو آخرین محصولاتی است که این شرکت با معرفی آن به دنیای رایانه دوستان، پرده‌ای جدید از دنیای فناوری را کنار زد و نگاه بسیاری از کاربران رایانه را تغییر داد و موج جدیدی در صنعت tablet ها یا رایانه‌های لوحی به وجودآورد.

به گزارش ایتنا، ارزش تجاری اپل با رسیدن به رقم ۳۰۲ میلیارد دلار، این شرکت را در پس از شرکت نفتی آمریکایی ExxonMobil و شرکت چینی PetroChina، به سومین شرکت بزرگ در تمامی دنیا رساند.
البته اپل رقابت بسیار نزدیک و شانه به شانه‌ای با PetroChina دارد.

جالب است بدانید این شرکت، تنها با گذشت سه سال و نیم و با رقابتی نفس‌گیر با رقبای خود در دنیای فناوری، ارزش خود را از رقم ۱۰۰ میلیارد دلار به چنین رقم افسانه‌ای رسانده است.

اپل، این پیشرفت حیرت انگیز را مدیون بازگشت دوباره مؤسس و مدیر خود یعنی استیو جابز می‌داند که با ورود خود به این شرکت و ارائه ایده‌هاي جالب و پول‌ساز، نه تنها از خطر ورشکستگی رها شد، بلکه روز به روز موفقیت‌های تازه‌ای به دست می‌آورد و البته داستان این موفقیت‌ها همچنان ادامه دارد.


کد مطلب: 16489

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/16489/apple-بالاتر-300-میلیارد-دلار

ايتنا
  https://www.itna.ir