۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۸۹ ساعت ۱۷:۰۴

موافقت اتحاديه اروپا با يكسان‌سازي شارژر گوشي‌هاي هوشمند

سازماني مركزي استاندارسازي اتحاديه اروپا موافقت خود براي استفاده جامع از استاندارد micro-USB در كليه گوشي‌هاي هوشمند اين منطقه را اعلام كرد.
موافقت اتحاديه اروپا با يكسان‌سازي شارژر گوشي‌هاي هوشمند

 شركت اپل هم‌اكنون از سيستم‌هاي ورودي مجهز به ۳۰ پين كوچك براي سيستم ارتباطي دستگاه‌هاي خود استفاده مي‌كند و از طريق آن آيفون، iPad و مدل‌هاي مختلف iPod را شارژ مي‌كند. 

اين در حالي است كه بر اساس استاندارد جديد تعريف شده در اروپا، از اين كليه محصولات الكترونيكي ساخت اپل و ديگر شركت‌ها با يك سيستم ورودي واحد به دست كاربران مي‌رسند. 

كميسيون اروپا توضيح داد كه استانداردهاي موجود براي شارژ دستگاه‌هاي الكترونيكي همراه به خصوص تلفن‌هاي همراه بايد به يك استاندارد واحد تبديل شوند تا كاربران با يك شارژر معمولي بتوانند كليه گوشي‌هاي را شارژ كنند. اين آخرين اقدام در جهت همسان‌سازي جهاني دستگاه‌هاي الكترونيكي محسوب مي‌شود و كميسيون اروپا در اين زمينه پيش‌قدم شده است. 

شركت اپل به همراه رقباي اصلي خود از جمله RIM، نوكيا، ال‌جي، كوالكام، سامسونگ، سوني‌اريكسون و ديگر توليدكنندگان بزرگ تلفن‌همراه موافقت خود را براي استفاده از اين شارژر واحد اعلام كرده‌اند. 

"آنتونيو تاجاني " رييس كميسيون استانداردسازي اتحاديه اروپا در اين خصوص گفت: يك شارژر واحد براي انواع دستگاه‌هاي ديجيتالي زندگي را براي كاربران آسان‌تر مي‌كند، زباله‌هاي الكترونيكي را كاهش مي‌دهد و مزاياي تجاري فراواني را به همراه مي‌آورد. اين مسئله در اصل يك راهكار برنده-برنده است.

کد مطلب: 16425
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام