۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۲ دی ۱۳۸۹ ساعت ۱۶:۴۷
رييس سازمان فن‌آوري اطلاعات ايران ؛

راه‌اندازي شبكه‌ي علمي تهران در دهه‌ي فجر

ايجاد شبكه علمي در كشور يكي از ضروريات و از موضوع‌هاي مهم‌ سازمان فن‌آوري اطلاعات است كه خوشبختانه بخش عمده شبكه علمي تهران انجام شده و اميدواريم كه در دهه فجر شاهد راه‌اندازي آن در تهران باشيم.
علي حكيم‌جوادي - معاون وزير و رييس سازمان فن‌آوري اطلاعات ايران - در مراسم امضاي تفاهم نامه بين اين سازمان و سازمان پژوهش‌هاي علمي و صنعتي ايران با بيان اين مطلب، اظهار كرد: امروز نقطه عطفي براي گسترش فن‌آوري اطلاعات در كشور محسوب مي‌شود.

او با اشاره به ماده ۴۹ برنامه پنجم توسعه كه در آن راه‌اندازي شبكه علمي در سطح كشور ديده شده گفت: حضور سازمان پژوهش‌هاي علمي و صنعتي ايران به عنوان بهره‌بردار مي‌تواند حضور موثري باشد و اميدواريم با همكاري خوب بين دو سازمان بتوانيم ظرف مدت سه سال اين موضوع را اجرايي كرده و اين شبكه را راه‌اندازي كنيم.

رييس سازمان فن‌آوري اطلاعات ايران تاكيد كرد: خوشبختانه توپولوژي شبكه آماده شده و دوستان ما نيز در اين زمينه فعاليت‌ها و اقدامات لازم را انجام داده‌اند و هدفمان اين است كه اين شبكه براي امسال و سال ۹۰ در ۸ استان، راه‌اندازي شود.

وي اظهار كرد: اگر در سال ۹۰ بتوانيم تامين اعتبار كنيم، استان‌هاي بيش‌تري را تحت پوشش قرار خواهيم داد به خصوص استان‌هايي كه دانشگاه‌هاي بيش‌تري دارند.

حكيم‌جوادي اظهار اميدواري كرد كه بتوان مطابق برنامه از پيش تعيين شده به اهداف برسيم و زودتر از آنچه كه در برنامه مشخص شده در اين زمينه موفق عمل كنيم.

او در پايان تصريح كرد: وزارت ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات تسهيلات لازم را براي انجام اين كار و تمهيدات آن را انديشيده و اميدواريم در قالب اين تفاهم‌نامه كه امروز به امضا رسيد به اين موضوع جامه عمل بپوشانيم.

کد مطلب: 16396
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام