۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۰۶

ترس انگلیس از افشاگری‌های جدید ویکی‌لیکس

ایتنا - دولتمردان لندن با صدور وضعیت هشدار، رسانه‌های انگلیس را از انتشار مفصل اسنادی که قرار است ویکی‌لیکس منتشر کند برحذر داشته‌اند.
ترس انگلیس از افشاگری‌های جدید ویکی‌لیکس
ایتنا - دولتمردان لندن با صدور وضعیت هشدار، رسانه‌های انگلیس را از انتشار مفصل اسنادی که قرار است ویکی‌لیکس منتشر کند برحذر داشته‌اند. 

سایت ویکی‌لیکس که پیشتر با انتشار هزاران سند محرمانه از جنگ سال ۲۰۰۳ در عراق، به وجهه انگلیس و آمریکا در جهان لطمه‌های زیادی وارد آورده بود، به تازگی از افشای اطلاعات جدید خبر داده است.

به گزارش ایتنا به نقل از شبکه خبری پرس تی‌وی، افشاگری‌های جدید انگشت اتهام به سوی کشورهای انگلیس، کانادا، اسرائیل، دانمارک،
به گزارش ایتنا به نقل از شبکه خبری پرس تی‌وی، افشاگری‌های جدید انگشت اتهام به سوی کشورهای انگلیس، کانادا، اسرائیل، دانمارک، ترکیه، نروژ و به ویژه آمریکا دراز می‌کند.
ترکیه، نروژ و به ویژه آمریکا دراز می‌کند.

ویکی‌لیکس روز جمعه با صدور پیامی در توییتر گفت: دولت بریتانیا با اعلام هشدار D-notice به تمام مسئولان رسانه‌ها و خبرگزاری‌های این کشور، از آنها خواسته است در راستای حفظ امنیت ملی، به اطلاعات و اسناد جدید ویکی‌لیکس اشاره‌ای گذرا داشته باشند و از شرح و تفسیر این مدارک خودداری ورزند.

صدور چنین هشداری از سوی مقامات لندن، نگرانی‌ها را از احتمال مخدوش شدن آزادی مطبوعات در بریتانیا افزایش داده است.

بر اساس این گزارش ویکی‌لیکس با انتقاد از این تصمیم دولت انگلیس، آن را مخالف اصول قانونی عنوان کرده است.

یادآور می‌شود ویکی‌لیکس سازمانی غیرانتفاعی است که توسط فعالان حقوق بشر، روزنامه‌نگاران و فعالان امور اجتماعی تاسیس شده است.

چندی پیش جولین اسنج بنیانگذار ویکی‌لیکس گفته بود پنتاگون در تکاپوی به سکوت واداشتن این سایت افشاگر است.



کد مطلب: 16015
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام