عليرضا صالحي قائممقام كميسيون افتاي سازمان نظامصنفي رايانهاي استان تهران در گفتوگو با ستاد خبري نمايشگاه الكامپ با بیان اين مطلب گفت: از آنجاکه الکامپ تنها نمایشگاه بزرگ و سراسری آیتی در کشوراست، بدون شک نميتوان نسبت به اهمیت آن بیتفاوت بود یا جایگاه آن را نادیده گرفت. وي افزود: هرقدر که اهمیت فناوری اطلاعات در کشور بیشتر میشود،نیاز به برگزاری نمایشگاههایی اینچنین نیز افزایش مییابد. شرکتهای فعال نیز از این فرصت برای نمایش توانمندیهای خود، انجام مذاکرات تجاری، یافتن شرکای تجاری و جذب مخاطبان اقدام میکنند. مديرعامل موسسه ديدهبان آيتي اضافه كرد: اهمیت رویدادهای نمایشگاهی، از هر منظر که به آن نگاه کنیم، همواره افزایش خواهد یافت. برگزاری الکامپ همواره با فراز و نشیب همراه بوده است. سالهای قبل این نمایشگاه به شکلهای مختلف برگزار شده و شرکتهای حاضر در آن نیز تا حد ممکن از فضای ایجاد شده استفاده نمودهاند. خصوصا بازدیدکنندگان فراوانی که از شهرستانها به تهران میآیند، فارغ از هرگونه تنش بین برگزارکنندگان یا غرفهداران، در پی بازدید از نمایشگاه هستند و این روند نیز ادامه داشته است.» صالحي اظهار كرد: میخواهم نتیجه بگیرم که الکامپ عموما مخاطبان خاص خود را داشته و هرچند با فراز و نشیب، اما فعالیت خود را انجام داده است. اما به علل مختلفی که محدودیتهای تجاری یا سیاسی یا ارزی و يا مواردي ديگر بر شرکتها و نمایشگاه تحمیل میکند، الکامپ هیچگاه نتوانسته در اندازههای جهانی ظاهر شود و هیچگاه هم به معنای واقعی بینالمللی نبوده است. ضمن آنکه محصولات قابل ارائه در بازارهای جهانی نیز کمتر در این نمایشگاه دیده شدهاند. به نظرم الکامپ برای جهانی شدن راهی طولانی در پیش دارد.» قائممقام كميسيون افتاي سازمان نظامصنفي رايانه اي تهران ابراز داشت: همانگونه که اشاره شد، یکی از اهداف اصلی شرکتها از حضور در نمایشگاه، معرفی تواناییها و امکانات است. جذب مخاطبان، معرفی محصولات جدید، عقد تفاهمنامه، و مسائلی از این دست با هدف توسعه کسب و کار شرکتها صورت میگیرد و بدون شک در گردش مالی آنها نیز موثر است.