۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۰۰:۲۹

تاكيد مديران همكاران سيستم بر هوشمندی تجاری

در اين نشست مديران ارشد مشتريان همكاران سيستم از صنايع قطعه‌سازي، نفت، دارويي، غذايي، كاشي و سراميك، سيمان، انتشارات و ساختمان حضور داشتند. در ابتدای این جلسه محمود نظاری رییس هیئت مدیره گروه‌شرکت‌های همکاران سیستم با اشاره به اهداف و ضرورت‌های تشکیل این نشست گفت: «ارتباط همکاران سیستم تاکنون عمدتا در سطوح عملیات و مدیران میانی سازمان‌ها بوده و اینک با تکمیل زیرساخت‌ها و بسترهای سیستم‌های اطلاعاتی به دنبال راه‌حل‌هایی برای تحلیل و ارائه اطلاعات به مدیران ارشد سازمان‌ها و تسهیل در فرآیند تصمیم‌گیری سازمانی است.» نظاری با اشاره به اینکه تحلیل و تجمیع اطلاعات درون سازمانی گام اول در جهت تحقق این هدف است، خاطر نشان کرد: «گام بعدی ما یکپارچه‌سازی متغیرهای محیطی با اطلاعات درونی سازمان‌ها به منظور تسهیل تصمیم‌گیری‌های استراتژیک مدیران است.» در ادامه این جلسه محمدرضا آراستی از مشاوران شرکت همکاران سیستم به ارائه مفاهیم سازمان استراتژی محور پرداخت. وی گفت: «بسیاری از سازمان‌ها گمان می‌کنند که کارآیی برنامه‌ریزی استراتژیک در شرایط سخت اقتصادی کاهش می‌یابد در حالی که اتفاقا در شرایط سخت لزوم تدوین و اجرای استراتژی بیشتر شده و مسئله مهم انتخاب رویکرد مناسب برای برنامه‌ریزی و اجرای استراتژی است.» به گفته آراستی شکست استراتژی‌ها در اغلب موارد به دلیل تدوین استرتژی‌های نادرست نیست بلکه ریشه در نحوه اجرای استراتژی دارد. وی اضافه کرد نظام ارزیابی متوازن (Balanced Scorecard) مکانیسمی برای ایجاد یک تصویر مشترک از استراتژی و تعریف اهداف و شاخص‌ها برای دستیابی به آن را در اختیار سازمان‌ها قرار می‌دهد. در ادامه این جلسه رامتین دوانلو مدیرعامل شرکت هوشمندی تجاری همکاران سیستم به ارائه نحوه پشتیبانی هوشمندی تجاری(Business Intelligence) از نظام ارزیابی متوازن پرداخت. دوانلو با اشاره به این‌که بسیاری از سازمان‌های ایرانی به سطح خوبی از بلوغ سیستم‌های اطلاعاتی رسیده‌اند خاطر نشان کرد: «مدیران ارشد با تگناها و مشکلات زیادی برای دستیابی سریع به اطلاعات تجمیعی و تحلیلی با فرمت مورد نیاز مواجه هستند و هوشمندی تجاری راهکاری برای تبدیل داده‌های موجود در سازمان به دانش مورد نیاز برای تصمیم‌گیری مدیران است.» وی با اشاره به مزیت‌های محصول هوشمندی تجاری افزود: «نمایش وضعیت هر شاخص در مقایسه با اهداف در قالب داشبورد مدیریتی با استفاده از نقشه استراتژی، کارت امتیازی متوازن، نمودارها، چارت‌ها و سمبل‌های گرافیکی به مدیران برای اخذ تصمیم‌های مناسب کمک می‌کند.» در ادامه این جلسه علیرضا مراحمی(مدير پروژه) به ارائه یک تجربه موفق پیاده‌سازی هوشمندی تجاری برای پشتیبانی از نظام ارزیابی متوازن در شرکت لعابیران پرداخت. به گفته وي، نقشه استراتژي شركت لعابيران به همراه شاخص‌هاي عملكردي در چهار منظر نظام ارزيابي متوازن با استفاده از اطلاعات موجود در سيستم‌هاي اطلاعاتي اين شركت بصورت اتوماتيك به‌روزآوري شده و همواره در داشبورد مديران ارشد قابل مشاهده است. در انتهای این جلسه نیز پرسش‌های حاضران در مورد محصول هوشمندی تجاری توسط مدیران همکاران سیستم پاسخ گفته شد.
کد مطلب: 13394
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام