۰
plusresetminus
شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۸۸ ساعت ۲۰:۳۲

چهارمین دوره «نظرسنجی برترین‌های رسانه‌ای سال» برگزار نمی‌شود

متن كامل خبر ارسالي چنين است: نظرسنجی برترین‌های رسانه‌ای، از سال ۱۳۸۴ با حمایت مجله اینترنتی هفت‌سنگ و در قالب سایت تاپ‌‌‌مدیا (www.topmedia.ir) شروع به فعالیت کرد که تاکنون سه دوره آن برگزار شده است. در این نظرسنجی برترین‌های رسانه‌ای سال، در دو مرحله و در حوزه‌های مختلف انتخاب می‌شدند. سال گذشته هم در حوزه‌های مطبوعات، موسیقی، تلویزیون، رادیو، وب‌سایت‌، وبلاگ و پادکست از کاربران اینترنتی (نتیجه رای‌گیری آنلاین) و داوران(تحریریه هفت‌سنگ و جمعی از صاحب‌نظران و کارشناسان رسانه‌ای) نظرسنجی شد و رسانه‌ها برگزیده و معرفی شدند. بدین ترتیب چند سالی است که روزهای پایانی اسفندماه و روزهای آغازین سال نو، برای ما مصادف با برگزاری این نظرسنجی بوده است. اما امسال علی‌رغم فعالیت‌های مقدماتی که از چند ماه پیش آغاز شد و ایده‌های جدیدی که برای انتخاب برترین‌های رسانه‌ای داشتیم، شرایط به گونه‌ی دیگری رقم خورد. اتفاقات و رویدادهای رسانه‌ای کشور در حوزه مطبوعات و رسانه‌های مکتوب، فضای مجازی و رسانه‌های اینترنتی و حتی در حوزه رسانه‌های دیداری و شنیداری به‌‌ویژه رادیو، در ماه‌های پایانی سال شرایطی را رقم زده بود که به ‌زحمت می‌شد برای انتخاب برترین‌های رسانه‌ای اقدام کرد. در سال گذشته شاهد رخوت فضای رسانه‌ای و فرهنگی کشور و رکود اقتصادی حاکم بر نهادها و سازمان‌های رسانه‌ای بودیم که در این بین برخی تنگ‌نظری‌ها نسبت به رسانه‌ها - که دامنه آن روزبه‌روز گسترده‌تر شد و به رسانه‌های فرهنگی و ادبی هم رسید - شرایط سختی را برای روزنامه‌نگاران و اصحاب رسانه رقم زده بود. شرایط توصیف شده، تعطیلی، توقیف، تغییر ماهیت و افت کیفیت قابل توجه تعداد زیادی از رسانه‌ها و محصولات رسانه‌ای را به دنبال داشت که می‌توانستند نامزدهای اصلی انتخاب به عنوان برترین‌ها باشند. نگاهی به وضعیت فعلی و فراز و نشیب‌هایی که برخی برگزیدگان رسانه‌ای سال ۸۶ در سال ۸۷ پشت سر گذاشتند شاهدی بر این مدعاست و نشان می‌دهد رسانه‌ها سال سختی را سپری کرده‌اند. گروه برگزار کننده نظرسنجی، با مشورت جمعی از اهالی و کارشناسان حوزه‌های گوناگون رسانه‌ای و در نهایت برگزاری جلسه‌ای، تصمیم گرفت چهارمین دوره نظرسنجی برترین‌های رسانه‌ای برای انتخاب برترین‌های سال ۱۳۸۷ را برگزار نکند. گروه برگزارکننده «نظرسنجی برترین‌های رسانه‌ای سال» امیدوار است با بهبود هر چند مختصر وضعیت فعلی و بازگشت اندکی نشاط و امید به فضای رسانه‌ای کشور، در اسفندماه سال ۸۸ دوره دیگری از این نظرسنجی را برگزار کند.
کد مطلب: 12340
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام