کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آلودگی ایستگاه فضائی به ویروس

8 شهريور 1387 ساعت 21:38


یک ویروس نرم‌افزاری به سیستم‌های ایستگاه بین‌المللی فضائی راه پیدا کرد.
کارشناسان ناسا آلودگی تعدادی از سیستم‌های کامپیوتری ایستگاه بین‌المللی فضائی (International Space Station-ISS) را تأیید نمودند اما اطمینان دادند که این دستگاه‌ها جزو سیستم‌های حساس و راهبردی ایستگاه نمی‌باشند.
در گزارشی که از سوی ناسا و در همین ارتباط منتشر گردید آمده است که این ویروس از نوع Gammima.AG. بوده که پس از آلوده نمودن سیستم قربانی اقدام به دزدیدن نام‌های کاربری و کلمات عبور کاربران برخی سایت‌های گیم آنلاین مانند Maple Story, HuangYi Online و Talesweaver می‌نماید.

به گزارش ایتنا تاکنون مشخص نشده است که این ویروس از چه طریق راه به سیستم‌های این ایستگاه فضائی پیدا کرده است، اما گمان می‌رود استفاده برخی از فضانوردان از حافظه‌های فلش USB می‌تواند دلیل این آلودگی باشد زیرا کانال‌های انتقال اطلاعات این ایستگاه فضائی از امنیت کامل برخوردار بوده و تمام ترافیک ارسالی و دریافتی این ایستگاه تنها از طریق پایگاه Uplink ناسا رد و بدل می‌شود.
به گفته مسئولین این پایگاه تمام دیتاهای دریافتی و ارسالی تحت بررسی‌های دقیق و نظارت سنگین امنیتی قرار دارند.

این اولین باری نیست که یکی از ایستگاه‌های فضائی ناسا آلوده به ویروس و بدافزار می‌شود. دفعه قبل آلودگی از طریق لپ‌تاپ یکی از فضانوردان به سیستم اصلی ایستگاه انتقال یافته بود. ناسا در حال طراحی پروتکل امنیتی است که وظیفه آن جلوگیری از اینگونه اتفاقات در آینده می‌باشد.
 


کد مطلب: 10884

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/10884/آلودگی-ایستگاه-فضائی-ویروس

ايتنا
  https://www.itna.ir