کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وقتی روبات‌های چیتای ام.آی.تی فوتبال بازی می‌‌کنند + ویدئو

سايت خبری ايتنا , 10 آذر 1398 ساعت 6:00

ایتنا- روبات‌های چیتای ام.آی.تی از جمله شناخته شده‌ترین و مشهورترین روبات‌های جهان هستند که بار دیگر در یک آزمایش میدانی خاص، میزان کنترل حرکتی خود را به رخ کشیده‌اند.


روبات‌های چیتای ام.آی.تی از جمله شناخته شده‌ترین و مشهورترین روبات‌های جهان هستند که بار دیگر در یک آزمایش میدانی خاص، میزان کنترل حرکتی خود را به رخ کشیده‌اند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از cnet، این روبات‌ها که پیش از این در آزمایش‌هایی مانند دویدن با سرعت بالا، پریدن از روی موانع و چندین آزمایش دیگر به خوب توان حرکتی خود را اثبات کرده بودند، این بار به سراغ میدان یک ورزش محبوب رفته و به سراغ انجام بازی فوتبال رفتند.
 
در این آزمایش، روبات‌های چیتای ام آی تی در فضایی باز و یک زمین چمن به دور هم جمع شده و اقدام‌هایی مانند پشتک زدن و فوتبال بازی کردن را تجربه کردند.
 

 
 
این روبات‌های چهارپا، هر یک تنها 9 کیلوگرم وزن دارند و به واسطه 12 موتور الکتریکی کنترل می‌شوند. سرعت نهایی جرکت این روبات‌ها نیز برابر با 8 کیلومتر در ساعت است. مدیر این پروژه در ام.آی.تی می‌داند که بسیاری از افراد پروژه‌هایی از این دست را آغازگر مسیر سقوط انسان به دست روبات‌ها می‌دانند ولی معتقد است که روبات‌های چیتا خطری برای کسی ندارند.
 
سانگ بی کیم در این باره می‌گوید: «9 کیلوگرم یعنی این روبات‌ها چندن کوچک نیستند ولی آنقدر بزرگ هم نیستند که بتوانند به کسی آسیب برسانند. هدف من این است که بتوانیم مسابقات سگ دوانی روباتیکی را در مسیری پر از مانع داشته باشیم که در آن هر گروه از روبات‌ها با الگوریتم متفاوتی کنترل شوند تا ببینیم کدام الگوریتم موثرتر است.»
 
ویدئو


کد مطلب: 58798

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/multimedia/58798/وقتی-روبات-های-چیتای-ام-آی-تی-فوتبال-بازی-می-کنند-ویدئو

ايتنا
  https://www.itna.ir