۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۶

روبات ویژه ام‌آی‌تی با قابلیت حیرت‌انگیز حرکتی + ویدئو

ایتنا- یکی از مشکلات اصلی بسیاری از روبات‌های ساخته شده توسط دانشمندان، محدودیت حرکتی آن‌ها است ولی به‌تازگی متخصصان ام‌آی‌تی توانسته‌اند تا با ساخت روباتی ویژه جهشی بزرگ در مسیر پیشرفت روبات‌ها ایجاد کنند.
روبات ویژه ام‌آی‌تی با قابلیت حیرت‌انگیز حرکتی + ویدئو
یکی از مشکلات اصلی بسیاری از روبات‌های ساخته شده توسط دانشمندان، محدودیت حرکتی آن‌ها است ولی به‌تازگی متخصصان ام آی تی توانسته‌اند تا با ساخت روباتی ویژه جهشی بزرگ در مسیر پیشرفت روبات‌ها ایجاد کنند.

به گزارش ایتنا و به نقل از slashgear، روبات‌ها در زمینه انجام تعدادی از حرکات که برای انسان‌ها بسیار ساده به نظر می‌رسد، با مشکل روبرو هستند. برای مثال وقتی ما می‌خواهیم به شیئی که در پشت یک جسم دیگر قرار گرفته است دسترسی پیدا کنیم، تنها با خم کردن و زاویه دادن به دست خودمان امکان این کار را داریم ولی برای روبات‌ها این شرایط بسیار متفاوت است.

روبات‌ها برای برداشتن چنین اجسامی فاقد انعطاف پذیری کافی هستند و به همین دلیل نیز اجسام دیگر در مسیر دسترسی آن‌ها با برخورد فیزیکی روبرو می‌شوند و همین امر نیز موجب می‌شود که بسیاری از کارها توسط روبات‌ها قابل انجام نباشد.

متخصصان ام آی تی به‌تازگی روباتی را ساخته‌‌اند که یک بازوی خاص و زنجیر مانند دارد که می‌تواند به صورت کاملا انعطاف پذیر از میان اجسام عبور کرده و در صورت نیاز به هر شکلی که می‌خواهد دربیاید.
 

استفاده از ساختار زنجیری در این روبات موجب شده است که علاوه بر این که این روبات از نظر انعطاف پذیری بسیار نیرومند است، قدرت اعمال حرکت‌های مختلف نیز برای آن وجود داشته باشد و بتواند اجسام سنگین را نیز حرکت بدهد.

نقطه الهام بخش برای ساخت این روبات، زشد گیاهان بوده است. گیاهان در طول مسیر رشد خود اجسام مختلفی را در پیش رو دارند که با انعطاف از میان آن‌ها عبور کرده و به سطح خاک می‌رسند. این روبات نیز چنین عملکردی دارد. دنده‌های موجود در جعبه روبات به صورت یک زنجیر به هم قفل می‌شوند و این قفل قابل باز شدن و تغییر شکل مجدد نیز هست.
 
یکی از مزایای این سیستم این است که به کمک آن می‌توان به سراغ نصب کردن تجهیزات مختلفی مانند دوربین و غیره بر روی آن رفت. این روبات می‌تواند برای بررسی قسمت‌های دور از دسترس و اقدام‌های خاصی مانند تعمیر هواپیما مورد استفاده قرار بگیرد و بدون آسیب رساندن به اجسام دیگر، عملکرد مورد انتظار را اجرا کند.
 
کد مطلب: 58764
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام