۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۹
عکس روز ناسا

یک دنباله‌دار و دو صورت فلکی

ایتنا - در تصویر برگزیده امروز ناسا، دنباله‌دار ZTF در اواخر ماه ژانویه و با اینکه دارای یک دم یونی بود که بیش از ۱۰ درجه امتداد داشت، بین دو صورت فلکی خرس بزرگ و کوچک عکاسی شد.
یک دنباله‌دار و دو صورت فلکی
آیا در این عکس می‌توانید دنباله‌دار را ببینید؟ بله. حتی وقتی C/2022 E3 (ZTF) محو می‌شود، اگر بدانید کجا و چه زمانی باید نگاه کنید، هنوز هم برای دیدن آن زمان وجود دارد. از نظر هندسی، دنباله دار ZTF از نزدیکترین فاصله خود به خورشید و زمین عبور کرده و اکنون به سمت خارج از منظومه شمسی باز می‌گردد.

به گزارش ایتنا، گردش این دنباله‌دار به دور خورشید باعث شده است که در تمام طول ماه پس از عبور از نزدیکی ستاره قطبی و دو دب بزرگ و کوچک، در آسمان شمالی پرواز کند. در تصویر برگزیده امروز ناسا، دنباله‌دار ZTF در اواخر ماه ژانویه و با اینکه دارای یک دم یونی بود که بیش از ۱۰ درجه امتداد داشت، بین دو صورت فلکی خرس بزرگ و کوچک عکاسی شد.

اکنون و با چشم غیرمسلح، می‌توان با دوربین دوچشمی یا یک تلسکوپ کوچک و یک نقشه آسمان خوب، دنباله‌دار ZTF را یافت. زمان مناسب برای دیدن دنباله‌دار در هفته آینده پس از غروب خورشید است - اما قبل از طلوع ماه. این دنباله‌دار تا چند روز دیگر تقریباً از مقابل مریخ حرکت خواهد کرد.
 
کد مطلب: 72169
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام