۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۰۵
عکس روز ناسا

دُم چشم‌نواز دنباله‌دار ZTF

ایتنا - این دنباله‌دار با نام کامل C/2022 E3 (ZTF) اواخر این هفته به خورشید نزدیک خواهد شد و ممکن است حتی بدون دوربین دوچشمی برای ناظران ساکن در نیمکره شمالی با آسمان صاف و تاریک هم قابل مشاهده باشد.
دُم چشم‌نواز دنباله‌دار ZTF
دنباله‌دار ZTF می‌تواند با چشم غیرمسلح هم قابل مشاهده باشد. این گلوله برفی غول‌پیکر که اوایل سال گذشته کشف شد، با نزدیک شدن به خورشید و زمین، نورانی و درخشان شده است

به گزارش ایتنا، این دنباله‌دار با نام کامل C/2022 E3 (ZTF) اواخر این هفته به خورشید نزدیک خواهد شد و ممکن است حتی بدون دوربین دوچشمی برای ناظران ساکن در نیمکره شمالی با آسمان صاف و تاریک هم قابل مشاهده باشد. با این حال، همزمان با نزدیک‌تر شدن به خورشید، پیش‌بینی میزان روشنایی این دنباله‌دار کار بسیار دشواری خواهد بود.

در تصویر برگزیده امروز ناسا که هفته گذشته در مقابل یک میدان ستاره‌ای زیبا گرفته شد، سه دُم یون آبی تا سمت راست و بالا امتداد دارند که احتمالاً در نتیجه یک باد متغیر خورشیدی است که بر روی یون‌های خارج‌شده از هسته دنباله‌دار یخی وزیده است.
 
دم غبارآلود سفید این دنباله‌دار که بسیار کوتاهتر است، در سمت چپ و بالا قابل مشاهده است. درخشش سبز، در واقع کمای این دنباله‌دار است که در اثر گاز کربن درخشان ایجاد می‌شود. انتظار می‌رود دنباله‌دار ZTF در اوایل ماه فوریه از نزدیکترین فاصله از زمین عبور کند و پس از آن به شدت کم‌نور شود.

 
کد مطلب: 71376
برچسب ها: ناسا فضا
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام