کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نقص‌های مدل جدید آیفون اعلام شد

روزنامه دنیای اقتصاد , 19 آبان 1395 ساعت 9:29

ایتنا - در این مطلب به بررسی و معرفی ۸ قابلیتی می‌پردازیم که موبایل‌های هوشمند جدید دارند و آیفون‌های تازه‌وارد آنها را در اختیارندارند.




اپل آخرین و جدیدترین مدل‌های آیفون خود را در سپتامبر گذشته با امکانات و قابلیت‌ جدید عرضه کرد و ظرفیت آنها را تا ۲۵۶ گیگابایت افزایش داد. با این همه اما آیفون‌های جدید شارژر بی‌سیم ندارند و همچنین بعضی از قابلیت‌های مفید و کاربردی که بسیاری از موبایل‌های هوشمند دیگر دارند و این گوشی جدید از آنها بی‌بهره‌ است.


به گزارش ایتنا از دنیای اقتصاد، حالا مجله بیزینس‌اینسایدر به بررسی و معرفی ۸ قابلیتی پرداخته که موبایل‌های هوشمند جدید دارند و آی‌فون‌های تازه‌وارد آنها را در اختیارندارند

شارژبی‌سیم
سامسونگ، گوگل، ال‌.جی، موتورولا، مایکروسافت و حتی بلک‌بری دستگاه‌هایی را می‌سازند که از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند. هر چند هنوز این خبر تایید نشده، اما گویا قرار است آیفون ۸ قابلیت شارژ بی‌سیم را به عنوان یک استاندارد با خودش داشته باشد. گزارش‌های منتشر شده که نشان می‌دهد به فاکس‌کان که شریک تجاری و سازنده گوشی‌های آیفون اپل است، اعلام شده که ماژول‌های مربوط به شارژ بی‌سیم را برای مدل بعدی آیفون تست و آزمایش کند.

شارژ سریع
این قابلیت مبتنی بر یک شارژر با توان خروجی بالاتر از شارژرهای USB معمول است. گوشی‌های جدید پیکسل گوگل از قابلیت شارژ سریع بهره می‌برند و به این ترتیب تنها با ۱۵ دقیقه شارژ می‌توانند تا بیش از هفت ساعت به طور مداوم مورد استفاده قرار بگیرند. بسیاری از ابزارهای دیجیتال شخصی شرکت سامسونگ هم از تکنولوژی شارژ سریع بهره می‌برند. گوشی مدل F1 Plus از برند چینی Oppo هم تنها در ۳۰ دقیقه تا ۷۵ درصد شارژ می‌شود، در حالی که OnePlus 3 در ۳۰ دقیقه تا ۶۰ درصد شارژ می‌شود. این دو شرکت از تکنیکی استفاده می‌کنند که دما را پایین نگه داشته و جریان را سیال می‌کند تا به این ترتیب فرآیند شارژ بازده بیشتری داشته باشد.

نمایشگر همیشه روشن
قابلیت نمایشگر همیشه روشن سامسونگ روی گوشی‌های Galaxy S7 و S7 Edge به شما این امکان را می‌دهد تا همیشه بتوانید زمان، تاریخ و اعلانات را بدون فعال کردن صفحه نمایش گوشی‌تان، ببینید. این قابلیت حتی امکان شخصی‌سازی هم دارد. به عنوان مثال قابلیت Moto Display شرکت موتورولا به صورت پیش‌فرض فعال است و اعلانات را به شکل ماهرانه‌ای روشن و خاموش می‌کند تا بتواند توجه کاربر را جلب کند.

پشتیبانی از دو سیم‌کارت:
با اسلات دو سیم‌کارته کاربران می‌توانند همزمان از دو سیم‌کارت در یک گوشی استفاده کنند. به این ترتیب هم سیم‌کارت کاری و هم شخصی در یک گوشی تعبیه می‌شوند تا کار را برای کاربران راحت‌تر کنند. به این ترتیب دیگر لازم نیست برای هر سیم‌کارت یک گوشی همراه داشته باشید. در حال حاضر گوشی جدید Samsung Galaxy A7 هم این قابلیت را دارد.

شخصی‌سازی
اپل رابط کاربری نرم‌افزار را در سیستم‌عامل iOS محدود می‌کند و امکان شخصی‌سازی را از بین می‌برد. ممکن است در این زمینه انتقادهایی به سیستم‌عامل اندروید هم وارد باشد، اما دست‌کم در اندروید شما می‌توانید پوسته ظاهری هر نرم‌افزاری را به سلیقه خودتان تغییر دهید؛ امکانی که در اغلب گوشی‌های سامسونگ و ال‌جی وجود دارد.


افزایش حافظه
آیفون ۷ حالا با حداکثر حافظه ۲۵۶ گیگابایتی که در واقع بیشترین ظرفیت ارائه‌شده در گوشی‌های آیفون تا به حال است، عرضه می‌شود، اما هنوز این گوشی از اسلات کارت حافظه خارجی SD پشتیبانی نمی‌کند. یک اسلات کارت حافظه و حتی خرید یک کارت حافظه خارجی بسیار ارزان‌تر و به‌صرفه‌تر از خرید یک آی‌فون با ظرفیت بالاتر خواهد بود.

مرورگر پیش‌فرض متفرقه
ما هنوز از مرورگر پیش‌فرض سافاری اپل روی گوشی‌های آی‌فون رهایی نداریم. حتی اگر به طور معمول از مرورگر کروم استفاده می‌کنید، اما همچنان iOS ۱۰ هم هنگام کلیک روی یک لینک از هر اپلیکیشنی شما را به مرورگر سافاری می‌فرستد. این در حالی است که بسیاری از گوشی‌های دیگر امکان انتخاب مرورگر پیش‌فرض را به کاربرانشان می‌دهند.

نقشه سه‌بعدی
در ماه ژوئن امسال شرکت لنوو موبایل هوشمند ۴/ ۶ اینچی Phab2 Pro را معرفی کرد که در واقع اولین دستگاه تجاری ساخته شده با همکاری پروژه نقشه سه‌بعدی Tango گوگل بود. این گوشی هفته گذشته به صورت رسمی در فروشگاه‌های آمریکا عرضه شد. نقشه سه بعدی Tango در موبایل یا تبلت یا هر دستگاه دیجیتال شخصی دیگر به کاربران این امکان را می‌دهد تا نقشه محیط اطراف را ببینند و سپس اشیا را با افکت‌های سه‌بعدی اطرافشان دنبال کنند. این نقشه می‌تواند امکان ایجاد فضای واقعیت افزوده را از طریق گوشی موبایل و در لحظه به کاربرانش بدهد.


کد مطلب: 46382

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/matlab/46382/نقص-های-مدل-جدید-آیفون-اعلام

ايتنا
  https://www.itna.ir