۰
plusresetminus
سه شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۲۰:۱۵

راهكاري براي بالا بردن سرعت و کاهش حجم فيلم فلش

ایتنا- سعي کنيد فيلم فلش خود را هميشه با ورژني ذخيره کنيد که همه بيننده‌هاي سايت Player آن را داشته باشند.


براي اينکه فيلم فلش شما حوصله بيننده را سر نبرد، بايد براي بالا بردن سرعت و کاهش حجم آن فکري کنيد.

به گزارش ایتنا از ايسنا، هميشه سعي کنيد همه فيلم را در يک فريم نسازيد. اين قضيه بخصوص هنگام لودينگ خيلي مهم است؛ براي مثال مي‌توانيد در فريم اول در لايه‌اي جداگانه يک لودينگ ساده بنويسيد و اين لودينگ تا لود شدن کل فيلم حضور داشته باشد. بقيه اشيايي که در فيلم هست را هم در فريم‌هاي جداگانه لود کنيد تا بيننده خسته نشود و فلش شما، آن را در طول لود سرگرم خودش كند.

سعي کنيد فيلم فلش خود را در اندازه‌اي که مي‌خواهيد در صفحه وب بگذاريد، طراحي کنيد زيرا اگر سايز پخش فلش را در صفحه وب مغاير با سايز طراحي بگذاريد، کيفيت نمايش آن کاهش مي‌يابد و مطمئنا شما نمي‌خواهيد از کيفيت کارتان کم شود.

قرار دادن لودينگ براي فلش‌هايي که قسمتي از صفحه را تشکيل مي‌دهند کمي غيرمعمول است. اگر حجم اين فلشي که ساخته‌ايد کمتر از ۵۰ کيلوبايت باشد، مي‌توانيد با طرز لود شدن فريم به فريم بيننده را سرگرم کنيد تا فلش کاملا لود شود. مثلا حجمي حدود ۱۰ کيلوبايت را در هر فريم از يک تا پنج قرار بدهيد و در فريم ۵ هم يک اکشن اسکريپت stop براي فريم تعريف کنيد تا فيلم فلشتان دوباره از اول اجرا نشود.

سعي کنيد فيلم فلش خود را هميشه با ورژني ذخيره کنيد که همه بيننده‌هاي سايت Player آن را داشته باشند. اگر از صدا در فايل فلش خودتان استفاده کرده‌ايد، فرمت صداي فيلم فلش را در بخش تنظيمات کاهش بدهيد تا به کم‌ترين حجم ممکن برسيد. البته مي‌توانيد فايل صداي خود را در برنامه‌هاي اديتور صدا مانند sound forge يا cool edit ويراش کنيد و با کم‌ترين حجم ممکن آن را به فلش وارد کنيد.

اگر از عکس در فلشتان استفاده مي‌کنيد، بهتر است از نوع برداري باشد، مثل کليپ‌هاي کورل که مي‌توانيد در فلش به‌صورت برداري import کنيد. هم‌چنين اگر مجبور به استفاده از تصاوير بيت مپ بوديد، بايد مقدار jpeg quality را در قسمت تنظيمات فيلم فلش کم کنيد تا کم‌ترين حجم ممکن را که به کيفيت کارتان لطمه نزند به دست بياريد.
 
کد مطلب: 21266
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام