۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۵۴

سخت افزارهای امنیتی، ارزان اما کارآمد

ایتنا- سايبروم براي سهولت مديران شبكه ابزارهاي مديريت و كنترل و ذخيره پيغام‌‌هاي فوري و بهره‌گيري از رابط‌‌هاي كاربري گرافيكي را نيز به ويژگي‌‌هاي محصولات خود اضافه نموده است.


برقراري امنيت شبكه‌ها با استفاده از مكانيزم‌‌هاي امنيتي موجود و تكنولوژي‌‌هاي مستقل و جداگانه به يكي از چالش‌‌هاي مديران IT تبديل شده است.
رشد سريع و پيچيدگي حملات، افزايش هزينه و پيچيدگي مديريت، هماهنگي، نظارت و بروزرساني تكنولوژي‌‌هاي مختلف به كار رفته، تحميل هزينه خريد سخت‌افزارهاي خاص چند منظوره با توان پردازشي بالا را مي‌توان از دلايل ايجاد چنين چالشي دانست.

به گزارش ایتنا، اكثر راه‌‌حل‌هاي امنيتي به كار رفته در شبكه‌ها شامل يك بخش نرم‌افزاري امنيتي پياده شده بر روي سخت‌‌افزار مبتني بر PC است كه سرويس‌‌هاي امنيتي پايه‌‌اي همچون فايروال و VPN را فراهم مي‌كنند.
اين راه‌‌حل‌‌ها كارايي لازم، انعطاف پياده‌سازي و امنيت جامع را در مقابله با حملات و تهديدات سطح شبكه و سطح محتوي IT فراهم نمي‌كنند.

از سوي ديگر حملات و تهديدات مبتني بر محتوا كه به آساني راه‌حل‌هاي امنيتي موجود را پشت سر مي‌گذارند هم به سرعت گسترش يافته‌اند.

به منظور رفع مشكلات فوق سازندگان تجهيزات امنيتي شبكه به سمت ساخت دستگاهي روي آوردند كه در آن سرويس هاي امنيتي مختلف در كنار يكديگر با هزينه كمتر، امكان مديريت و بروزرساني ساده‌تر و امنيت بالاتر تعبيه گردد.
اين دستگاه UTM نام گرفت.
اگرچه پيش از آن نيز سازندگان اقدام به ساخت دستگاه‌‌هايي با ويژگي‌‌هاي امنيتي مختلف همچون Firewall/VPNها نموده بودند، با اين حال UTM به دليل ويژگي‌‌هاي امنيتي فراوان در سطحي فراتر از دستگاه‌‌هاي پيشين قرار گرفتند.

بنابر تعريف اوليه IDC، هر UTM بايد داراي سه جزء Firewall، IPS/IDS و Antivirus باشد، اما در عمل سازندگان اين محصولات اجزاي ديگري همچون Antispyware، Antispam، Antiadware، Antiphishing، IPSec and SSL VPN، Web filtering و Content policy enforcement به آن اضافه نمودند. به گفته كارشناسان UTM به سازمان‌‌ها اجازه می‌دهد تا به جای دوری کردن از تهدیدات و خطرات اینترنتی، با آنها مقابله کنند.

طبق پيش‌بيني‌‌هاي كارشناسان در آينده ۸۰ درصد محصولات امنيتي موجود با UTMها جايگزين خواهند شد. اين كارشناسان عمده دلایل استفاده از UTM در شبكه‌‌ها را ساده بودن مدیریت یک سامانه به جای چندین رایانه، هزینه نگهداری کمتر و قیمت اولیه ارزان‌تر مي‌دانند.

سايبروم در سطح كاربران حرفه‌اي و گسترده، راه‌كارهاي امنيتي متنوع ديگري همچون معماري امنيتي توسعه‌پذير (ESA)، ابزارها و میان ابزارهای مديريت لايه هفت را در كنار ديگر راه‌كارها به خريداران محصولات UTM خود ارائه مي‌دهد و همچنين پشتيباني از نسل‌‌هاي جديد ارتباطي مانند ۳G و WWAN، و پروتكل‌‌هاي امنيتي HTTPS و SSL را نيز جزو ويژگي‌‌هاي محصلات نسل جديد خود گنجانده است. همچنين سايبروم براي سهولت مديران شبكه ابزارهاي مديريت و كنترل و ذخيره پيغام‌‌هاي فوري و بهره‌گيري از رابط‌‌هاي كاربري گرافيكي را نيز به ويژگي‌‌هاي محصولات خود اضافه نموده است.

لازم به ذكر است كه شركت هندي سايبروم يكي از برترين سازندگان UTM در جهان است كه امروزه محصولات آن در ۵۵ کشور دنیا عرضه می‌شوند. محصولات سایبروم توانسته‌اند علاوه بر كسب گواهی‌نامه‌‌های مختلف بين‌المللي از جمله ICSA، Check Mark و VPNC، هر ساله موفق به کسب جوایزی ارزشمندي نيز شوند.
 
کد مطلب: 20722
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام