۰
plusresetminus
سه شنبه ۷ دی ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۲۷
مدير پارسي بلاگ؛

تكميل حلقه مفقوده مطبوعات با وبلاگ

مدير پارسي بلاگ ساماندهي گفت: وبلاگ نويسي همچون ديگر پديده‌هاي فرهنگي اقتضاها و نيازهايي دارد كه براي فعاليت، نيازمند آموزش‌هاي فني و محتوايي است؛ البته فرهنگ وبلاگ نويسي رو به رشد است اما هنوز جاي كار دارد.
سيدمحمدرضا فخري با اشاره به اينكه ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار وبلاگ در اين سرويس وجود دارد، گفت: جريان وبلاگ نويسي تابعي از جريان‌هاي جامعه و متاثر از افكار و مسائل جامعه است كه در صورت آرامش فضاي جامعه، فضاي وبلاگ نويسي نيز آرام است.

وي مهمترين كاركردهاي وبلاگ نويسي را بيان اطلاعات فردي عنوان و اظهار كرد: فضاي كلي حاكم بر وبلاگ‌ها از طريق نقطه نظرات مشخص افراد در وبلاگ‌ها منتقل مي‌شود كه گاهي اوقات نقش اطلاع رساني را دارد و گاهي هم تحليل‌هاي شخصي است.

مدير پارسي بلاگ درباره تكميل اطلاع‌رساني مطبوعات از طريق وبلاگ‌ها، تصريح كرد: جامعه وبلاگ نويسي در يك رشد طبيعي به سر مي‌برد اما تاثيرگذاري آن در فضاي مطبوعات به رويكرد جامعه و مقامات رسمي كشور برمي‌گردد كه چقدر وبلاگ را به رسميت مي‌شناسند و چقدر براي آن اهميت قائل مي‌شوند.

وي با تاكيد بر اينكه تكميل حلقه مفقوده مطبوعات از طريق وبلاگ‌نويسي به ميزان اهميت مسوولان به وبلاگ‌نويسي دارد، گفت:‌ در بخش قوه قضائيه و فيلترينگ از برخورد با فضاي وبلاگستان رضايتي نداريم و در اين زمينه تمام اهتمام لازم به خرج داده نمي‌شود. در بخش‌هاي ديگر نيز به وبلاگ نويسي بهاي مناسبي نمي‌دهند البته وزارت ارشاد به مساله وبلاگ اهتمام دارد اما در حد قضاوت بر نقش تاثيرگذار و تعيين كننده آن در مطبوعات نيست.

فخري مهمترين اولويت فضاي مجازي ايران را متعادل كردن و ساماندهي بخش فيلترينگ عنوان كرد و گفت: در حال حاضر نقطه ارتباط بخش فيلترينگ با جامعه فقط به آدرس ايميل محدود شده و اين آدرس ايميل پاسخگوي مراجعات و نيازهاي جامعه مجازي نيست كه با ساماندهي وضعيت فيلترينگ كشور، روال كاملا پاسخگو نسبت به جامعه مجازي ايجاد مي‌شود و به تدريج شاهد پيشرفت در بقيه بخش‌ها خواهيم بود.

مدير پارسي بلاگ ادامه داد: وبلاگ نويسي همچون ديگر پديده‌هاي فرهنگي اقتضائيات و نيازهايي دارد كه براي فعاليت، نيازمند آموزش‌هاي فني و محتوايي است و فرهنگ وبلاگ نويسي رو به رشد است اما هنوز جاي كار دارد.

وي با اشاره به روند تكاملي و رشد جامعه مجازي و فضاي وبلاگ نويسي، گفت: طي چهار - پنج سال قبل آموزش وبلاگ نويسي توسط بخش خصوصي جدي گرفته شده اما در ساير بخش‌ها به شكل منسجم به آموزش و ارتقاي فرهنگ وبلاگ نويسي توجه نشده است.

کد مطلب: 16297
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام