کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تكذيب فرمايشی بودن لیست‌های انتخابات نظام صنفی

سايت خبری ايتنا , 23 مهر 1387 ساعت 21:07

ايتنا - در چنین شرایطی که همه از سپری شدن دوره تثبیت سازمان سخن می‌گویند، نباید پنجه بر صورت یکدیگر بکشیم و به خیال محکم بودن پایه‌های سازمان، به فکر تسویه حساب‌های قبلی بیفتیم و همه اتهامات را متوجه دو نفر خاص بنماییم.


پنجه بر صورت یکدیگر نکشیم
علیرضا صالحی - سخنگوی گروه انسجام
با توجه به نزدیک شدن موعد برگزاری انتخابات دومین دوره هیئت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، تب انتخابات به شدت بالا گرفته و به نظر تنور آن بیش از حد گرم شده و به دمای اشتعال نزدیک می‌شود. اگر نگاهی به گفت‌وگوهای دو عضو فعلی و قبلی هیئت مدیره سازمان یعنی آقایان علیپور و بحری داشته باشیم هم به همین نتیجه می‌رسیم.

اما آنچه نگارنده را به نوشتن این یادداشت ناچار ساخت، نوع نگاه همین همکاران صنفی به مقوله تشکیل فهرست‌های انتخاباتی بوده است. من هم با همکارانم هم‌رای هستم که تشکیل فهرست‌های یک روزه و خلق‌الساعه که اعضای آن هرگز همدیگر را ندیده‌اند و با هدایت یا فشارهای «دیگران» صورت می‌گیرد، کاری نادرست و به دور از اخلاق انتخاباتی و در راستای رسیدن به اهداف و اغراض مشخص است. اما اینکه بر مبنای شنیده‌های نادرست یا برداشت‌های شخصی بخواهیم انگشت اتهام را به سوی همه فهرست‌ها بگیریم و بگوییم که «انتخابات فرمایشی است» یا لیست‌های مختلف از پشت پرده و توسط دو نفر ترتیب یافته‌اند، ظلمی مضاعف است. هم ظلم است بر آنهایی که معتقد به کار تشکیلاتی هستند و در فضایی شفاف اقدام به معرفی کاندیدا نموده‌اند، و هم بی‌انصافی است در حق بدنه صنف که می‌خواهند از بین فهرست‌ها و با توجه به آنچه که از کاندیداها دیده یا شنیده‌اند، دست به گزینش بزنند.

آقای بحری در گفت‌وگو با روزنامه دنیای اقتصاد صراحتا گفته‌اند: «پشت سه ائتلافی که به وجود آماده است دو نفر قراردارند. بدون شک این دو نفر در همه جلسات اتحاد و انسجام و هم‌اندیشان حضور داشتند.... و 90درصد هر سه لیست یکی است.»
بنده به عنوان سخنگوی گروه انسجام قویا این اتهام را رد می‌کنم و اعلام می‌نمایم که گروه انسجام علاوه بر آنکه هرگز هیچ جلسه مشترکی با آقایان مظلوم و سعیدی نداشته، بلکه حتی در این خصوص با آقای سعیدی تماس تلفنی هم نداشته است. همچنین فهرست نهایی گروه انسجام با فهرست‌های دیگر نه تنها 90درصد اعضای مشترک ندارد(این قضیه نیازی به تکذیب ندارد و اظهر من‌الشمس است) بلکه در پی رایزنی‌های متعدد و بدون توجه به هرگونه توصیه یا اعمال نظر از سوی افراد بیرون از گروه و فقط بر مبنای خرد جمعی تهیه و اعلام گردیده است. و به طور خاص هم کلیه اعضای محترم هیئت مدیره فعلی، پس از انتشار آن از نام‌های مندرج در آن مطلع شدند.

همچنین نگاهی به برنامه‌ها و مانیفست گروه انسجام، ترکیب اعضای آن و حتی دیدارها و گفت‌وگوهایی که با مخالفان جدی سیاست‌های سازمان(و نه دشمنان اصل و اساس سازمان) داشته نشان می‌دهد که این گروه هیچگونه وابستگی به هیچ فرد یا افرادی خارج از خود نداشته است. اعلام یک لیست 14نفره، به جای لیست 15نفره و حمایت از حضور کاندیداهای مستقل نیر مبین همین موضوع است که گروه انسجام ضمن محترم شمردن آرای همه دوستان و ارزش نهادن به تجربیات اعضای هیئت مدیره نخست و اعتقاد به کار جمعی و فعالیت صنفی، انتقادات متعددی را نیز به آنان وارد دانسته و تمایل تام و تمامی به همه اعضای قبلی هیئت مدیره که کاندید شده‌اند ندارد.

در پایان نیز ذکر این نکته را ضروری می‌دانم که در چنین شرایطی که همه از سپری شدن دوره تثبیت سازمان سخن می‌گویند، نباید پنجه بر صورت یکدیگر بکشیم و به خیال محکم بودن پایه‌های سازمان، به فکر تسویه حساب‌های قبلی بیفتیم و همه اتهامات را متوجه دو نفر خاص بنماییم.
به نظر گروه انسجام، آنچه در حال حاضر مهم است، تثبیت سازمان از طریق تشویق همه اعضا در مشارکت در انتخابات و سهیم شدن در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌های آن است.
 


کد مطلب: 11275

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/matlab/11275/تكذيب-فرمايشی-بودن-لیست-های-انتخابات-نظام-صنفی

ايتنا
  https://www.itna.ir