کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در گفت‌وگو با زارعیان مطرح شد:

مخابرات: هیج محدودیت سرعتی برای کاربران خانگی نداریم

سايت خبری ايتنا , 29 مهر 1396 ساعت 16:06

ایتنا - زارعیان: درحال تعداد دسترسی آماده عرضه حدود يك ميليون است ولی در حال حاضر حدود ١٥ هزار مشترك داريم.


بخش قابل توجهی از حضور مجموعه شرکت مخابرات ایران در نمایشگاه تلکام هجدهم، مربوط به معرفی سرویس تانوما بوده است.
ایتنا برای آشنایی بیشتر مخاطبان با این سرویس و نحوه واگذاری با داود زارعیان، معاونت امور مشتریان مخابرات ایران گفت‌وگویی انجام داده که در ادامه می‌خوانید:
 

• راجع به پروژه تانوما و حضور مخابرات در نمايشگاه تلكام توضيح بفرمائيد.
در حال حاضر مصرف اينترنت در كشور در حال افزايش است به نحوي كه آرام آرام داريم در روز، چند برابر مشابه سال قبل به فروش مي‌رسانيم و به نظر مي‌رسد نياز بسياري از مشتريان با بسترهاي گذشته مانند سيم مسي يا راديويي و يا حتي موبايل برطرف نشود. به همين دليل شركت مخابرات ايران، سال گذشته طرح فيبر نوري را اجرا كرد كه بر اساس اين طرح اين امكان براي مخابرات فراهم شد تا بتواند اينترنت پرسرعت بين ١٦ تا ١ گيگ را به مشتركان ارايه كند. البته  فكر مي‌كنم بسياري از مشتركان  به اين حد از اينترنت نياز ندارند و شايد مشتريان پرمصرف ما هم با ٢٠٠ تا ٢٥٠ مگ سرعت نيازشان برطرف شود. طرح فيبرنوري تا منازل با برند تانوما را سال گذشته اجرا كرديم كه بيش از يك ميليون منزل با اداره به فيبر نوري متصل و فرايند واگذاري شروع شد. اميدواريم اين روند ادامه پيدا كند و به اندازه كافي نياز مشتريان را برطرف كنيم.

• فكر مي‌كنم اين طرح از منزل شهيدي در استان خوزستان شروع شد
ما ابتدا اين طرح را در اصفهان آزمايش كرديم و ديديم مشتري دارد و در خوزستان اين طرح را اجرایی و افتتاح كرديم و نهايتاً طرح را به مراكز استان‌هاي كل كشور توسعه داديم؛ فكر مي‌كنم حداقل ٦٠٠ شهر در كشور چنين قابليتي وجود داشته باشد.
 
•فكر مي‌كنيد قابليت فروش در ٦٠٠ شهر وجود دارد؟
فكر مي‌كنیم با رشد چنين قابليتي وجود داشته باشد.
 
• با توجه به اينكه مدیر امور مشتريان شركت مخابرات هستيد، آماری دارید که چه تعداد زیرساخت آماده شده و چه تعداد مشتری جذب شده است؟
در حال حاضر ما سه آمار داريم، يك آمار مربوط به زیرساخت‌های آماده شده است که مطابق آن، در حال حاضر تعداد دسترسی آماده عرضه حدود يك ميليون است؛ آمار دوم تعداد مشتريان است كه در حال حاضر حدود ١٥ هزار مشترك داريم و آمار سوم برنامه ما است كه تا پايان سال، جذب ١٠٠ هزار مشترك، دستور كار ما است. طبيعي است با استقبال مردمي هم افزايش شبكه زيرساخت را خواهيم داشت و هم افزايش مشتريان. بدنبال اين هستيم سهمي عمده از بازار داشته باشيم. البته با ورود ساير اپراتورها و سرمايه‌گذاري بازار بهتر خواهد شد.  
آیا در این حوزه رقبایی وجود دارد، و اساسا بازار گنجایش چه تعداد شرکت عرضه کننده را دارد؟
قبلا ايرانيان نت بود، چندین شرکت هم قصد دارند وارد شوند و سرمایه‌گذاری‌هایی را آغاز کرده‌اند. اما واقعيت اين است که سرمايه‌گذاري در بخش زيرساخت اين حوزه هم سنگين و هم زمان‌بر است؛ اما برنامه‌ريزي ما بدين صورت بود كه بخشي از مشتريان را براي بازار فروش خودمان پيش‌بيني كرديم و به نظر ما حداقل 2 تا 3 شرکت دیگر هم به بازار فیبر نوری وارد می‌شوند. در مدل بیزینس ما همکاری با برخی از شرکت‌های همکار هم پیش‌بینی شده است که بتوانند از زیرساختی که ما ایجاد کردیم، استفاده کنند و سرویس ارائه کنند.
 
• اين امكان وجود دارد كه شركت‌هاي ديگر بتوانند با استفاده از زيرساخت ايجاد شده توسط شما سرويس ارائه كنند يا فقط خودتان ارائه سرويس خواهید داشت؟
ما در بخش فيبر نوري زيرساخت اختصاصي خودمان را ايجاد کرده‌ایم، بعضی شرکت‌ها هم مجوزهایی برای ایجاد زیرساخت گرفته‌اند. با توجه به مصوبات سازمان تنظيم مقررات، می‌توانیم زيرساخت را در اختيار شركت‌هاي همکار قرار دهيم. اما آنچه مهم است اين است كه مالك اين زیرساخت شركت مخابرات ايران است چون در اين بخش سرمايه‌گذاري زيادي انجام شده است.
نوع همکاری به سياست‌هاي كسب وكار ما برمي‌گردد و احتمال دارد به اين سمت برويم که شركت‌هايي را به عنوان همكار خود انتخاب كنيم يا زیرساخت در اختيارشان قرار دهيم يا بصورت مشاركتي كار كنيم.
 


 
• مشارکت به صورت اجاره زيرساخت خواهد بود و يا فقط فروش سرويس داريد؟
مدل دیگر هم همکاری در فروش است که می توانند سرویس‌هایی که ما ارائه می‌کنیم را به صورت عمده از ما خریداری کرده و در اختیار مشتریان خودشان قرار دهند.

• باتوجه به محدوديت سرعتي كه يك زماني در كشور بود و الان شايد كمتر شده، اين احتمال مي‌رود كه روي اين طرح محدوديت سرعت هم باشد؛ آيا براي سرعت بالا بايد مجوزهایي لازم است؟
طبيعتاً به عنوان یک شرکت خصوصی در حوزه سياستگذاري وارد نشديم اما تاكنون در فروش سرویس‌ها با محدوديتي مواجه نبوديم.
 
• براي مشتركان و کاربران خانگي هم مشكلي نداشتيد؟
نه براي اين مشتركان هم محدوديتي ابلاغ نشده و فعلاً هیج محدودیت سرعتی برای کاربران خانگی نداریم.
 


کد مطلب: 50644

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/interview/50644/مخابرات-هیج-محدودیت-سرعتی-کاربران-خانگی-نداریم

ايتنا
  https://www.itna.ir