کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نظرخواهی ایتنا پیرامون عملکرد وزارت ارتباطات:

باقر بحری: تثبیت بکارگیری اینترنت و فناوری در عرصه های مختلف اجتماعی از انتظارات ما از وزیر جدید است.

سايت خبری ايتنا , 12 شهريور 1396 ساعت 16:27

ایتنا - نایب رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران: توجه به کسب وکارهای نوپا و الکترونیکی و جلوگیری از تصمیمات خودسرانه برای فیلتر کردن کسب وکارها سایت ها و شبکه های کارآمد از حداقل خواسته های بخش خصوصی است.



اشاره:
سایت ایتنا به منظور بررسی عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، یک نظرسنجی عمومی و نظرخواهی از کارشناسان، و همچنین بررسی میدانی را در دستور کار قرار داده که نتایج آن بتدریج منتشر می‌گردد.
در این بررسی که همزمان با پایان دوره ۴ ساله آقای محمود واعظی به عنوان وزیر پیشین ICT و ابتدای دوره وزارت آقای محمد جواد آذری جهرمی به عنوان وزیر جدید صورت می‌پذیرد، ایتنا تصمیم گرفته است با همکاری ماهنامه دنیای کامپیوتر و ارتباطات، نظرات جمعی از فعالین صنف و صنعت و کارشناسان حوزه ICT و روزنامه‌نگاران باسابقه این عرصه را در مورد دوره ارزیابی فعالیت وزیر پیشین و همچنین انتظارات از وزیر جدید را جویا شود.
در مرحله نخست، نظرسنجی عمومی سایت ایتنا با طرح این سوال که: «شما عملکرد محمود واعظی در وزارت ارتباطات را چگونه ارزیابی می‌کنید؟» در همه صفحات سایت فعال شده است که از همه کاربران دعوت می‌گردد که در آن مشارکت نمایند. نظرات کارشناسان نیز بتدریج در سایت و سپس بصورت یک پرونده ویژه در ماهنامه دنیای کامپیوتر و ارتباطات به چاپ خواهد رسید.


 

گفت‌وگوی ایتنا با باقر بحری، نایب رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران و موسس گروه آتنا:

■ عملکرد ۴ ساله آقای واعظی به عنوان وزیر ICT را چگونه ارزیابی می‌کنید و به نظر شما نقاط مثبت و منفی عملکرد ایشان چه بود؟
تمایل ندارم در این برهه زمانی در مورد وزارت آقای واعظی اظهار نظر کنم.
■ انتظار شما از وزیر بعدی (آقای جهرمی) چیست و چه توصیه‌ای به ایشان دارید؟
توجه بیشتر به فناوری اطلاعات، تثبیت بکارگیری اینترنت و فناوری در عرصه‌های مختلف اجتماعی و دولت جزو انتظارات ما از وزیر جدید است. وزیر با به رسمیت شناختن بخش خصوصی به عنوان صاحبان صنعت و جلوگیری از بزرگ شدن شرکت‌های دولتی و خصولتی و امکان رقابت با این بخش‌ها در بدنه خصوصی واقعی می‌تواند به ایجاد بخش خصوصی قدرتمند کمک کند، البته این در سایه به رسمیت شناختن تشکل‌های آنها و شرکت در تصمیم‌سازی‌ها در بخش فناوری اطلاعات می تواند به وجود آید.
توجه به کسب و کارهای نوپا و الکترونیکی و جلوگیری از تصمیمات خودسرانه برای فیلتر کردن کسب و کارها سایت‌ها و شبکه‌های کارآمد از حداقل خواسته‌های بخش خصوصی است و دولت با کم کردن مجوزها و بوروکراسی حاکم بر صنعت و گسترش تعاملات بین‌المللی و از همه مهم‌تر داشتن جسارت برای مقابله با افکار محافظه‌کارانه و بازدارنده برای بکارگیری صنعت فاوا در جامعه کمک شایانی در تقویت فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌تواند داشته باشد.


کد مطلب: 49982

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/interview/49982/باقر-بحری-تثبیت-بکارگیری-اینترنت-فناوری-عرصه-های-مختلف-اجتماعی-انتظارات-وزیر-جدید

ايتنا
  https://www.itna.ir