۱
۰
plusresetminus
سه شنبه ۷ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۱
نظرخواهی ایتنا پیرامون عملکرد وزارت ارتباطات:

امیرحسین سعیدی: وزیر یا اعلام کند به بخش خصوصی اعتقاد ندارد، یا علائم حمایت را نشان دهد

ایتنا - رئیس اسبق سازمان نظام صنفی رایانه‌ای: اگر مدیران دولتی از گروه‌های جداگانه صنف حمایت کنند، یعنی دولت سیاست‌های "تفرقه بینداز و حکومت کن" استفاده کرده و عملاٌ صنف، ذلیل، کثیف، متفرقی درست می‌شود.
امیرحسین سعیدی نایینی، رئیس اسبق سازمان نظام صنفی رایانه ای
امیرحسین سعیدی نایینی، رئیس اسبق سازمان نظام صنفی رایانه ای


اشاره:
سایت ایتنا به منظور بررسی عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، یک نظرسنجی عمومی و نظرخواهی از کارشناسان، و همچنین بررسی میدانی را در دستور کار قرار داده که نتایج آن بتدریج منتشر می‌گردد.
در این بررسی که همزمان با پایان دوره ۴ ساله آقای محمود واعظی به عنوان وزیر پیشین ICT و ابتدای دوره وزارت آقای محمد جواد آذری جهرمی به عنوان وزیر جدید صورت می‌پذیرد، ایتنا تصمیم گرفته است با همکاری ماهنامه دنیای کامپیوتر و ارتباطات، نظرات جمعی از فعالین صنف و صنعت و کارشناسان حوزه ICT و روزنامه‌نگاران باسابقه این عرصه را در مورد دوره ارزیابی فعالیت وزیر پیشین و همچنین انتظارات از وزیر جدید را جویا شود.
در مرحله نخست، نظرسنجی عمومی سایت ایتنا با طرح این سوال که: «شما عملکرد محمود واعظی در وزارت ارتباطات را چگونه ارزیابی می‌کنید؟» در همه صفحات سایت فعال شده است که از همه کاربران دعوت می‌گردد که در آن مشارکت نمایند. نظرات کارشناسان نیز بتدریج در سایت و سپس بصورت یک پرونده ویژه در ماهنامه دنیای کامپیوتر و ارتباطات به چاپ خواهد رسید.

 
گفت‌وگوی ایتنا با امیرحسین سعیدی نایینی، رئیس هیئت مدیره شرکت گام الکترونیک و رئیس اسبق سازمان نظام صنفی رایانه‌ای:

■ عملکرد ۴ ساله آقای واعظی به عنوان وزیر ICT را چگونه ارزیابی می‌کنید و به نظر شما نقاط مثبت و منفی عملکرد ایشان چه بود؟
وقتی می‌خواهیم عملکر فردی را ارزیابی کنیم، عوامل زیادی دخیل است که باید به صورت دقیق پارامترها را مشخص کنیم، برای هر کدام وزنی تعیین کنیم و بعد از آن بررسی کنیم و این کاری تخصصی است که در حیطه کاری من نمی‌گنجد. مواردی که مطرح می‌شود بیشتر اظهار نظر است که بیشتر حسی است تا علمی و من ترجیح می‌دهم خیلی اظهار نظر نکنم.

■ انتظار شما از وزیر بعدی (آقای جهرمی) چیست و چه توصیه‌ای به ایشان دارید؟
یکی از شعارهایی که مسئولین می‌دهند، حمایت از بخش خصوصی است، و وزرای فاوا همواره مدعی حمایت از بخش خصوصی بوده‌اند، که منشاء آن اصل قانون اساسی و فرمایشات رهبری است، ولی وقتی سابقه را نگاه می‌کنید، اتفاق خاصی نیفتاده و در بسیاری از موارد حتی ابتدایی‌ترین حقوق بخش خصوصی هم رعایت نشده، چه برسد به حمایت از بخش خصوصی. علت این است که دولتی‌ها حمایت از بخش خصوصی را تضعیف خودشان تلقی می‌کنند.
از وزیر آتی می‌خواهیم یا اعلام کند به بخش خصوصی اعتقاد ندارد، یا اینکه علائم حمایت را نشان دهد.

بخش خصوصی قوی در زیر سایه صنف قوی است و دولت نباید صنف را قطعه قطعه کند و منافع صنف را به صورت یکجا ببیند. بعضاً شاهد حمایت از بخشی از صنف در یکی از معاونت‌ها و حمایت از بخش دیگر و متضاد آن در معاونت دیگر بوده‌ایم و با این کار، صنف یکپارچگی خود را از دست می‌دهد. اگر وزیر ICT به قانون و صنف متحد معتقد باشد، یعنی به بخش خصوصی اعتقاد دارد. اگر مدیران دولتی از گروه های جداگانه صنف حمایت کنند، یعنی دولت سیاست‌های "تفرقه بینداز و حکومت کن" استفاده کرده، و عملا صنف ذلیل، کثیف، متفرقی درست می‌شود. وقتی بخشی از صنف جدا می‌شود و سندیکا و انجمن درست می‌کند، حتماً به مدیران دولتی وصل است و منشاء از هم پاشیدگی مدیران دولتی است و وزیر باید جلوی این رفتار را بگیرد.
 
کد مطلب: 49918
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
احسنت اصلا وزیر با هر جایی به جز نظام صنفی حرف بزنه، دیگه وزیر محسوب نمیشه.
بقیه جاها اصلا مهم نیست. صنف فقط نظام صنفی رایانه ای
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام