کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آخرین فرصت جهت دریافت مدارک بین‌المللی مایکروسافت

سايت خبری ايتنا , 28 مهر 1393 ساعت 15:00

ایتنا - با تغییر و انتقال برگزاری این آزمون‌ها به شرکت وی.یو.ای بدلیل پاره‌ای سیاست‌های اتخاذ شده از سوی این شرکت، دیگر امکان برگزاری این آزمون‌ها در داخل کشور وجود نخواهد داشت.




طبق آخرین اخبار از وب‌سایت رسمی شرکت مایکروسافت و شرکت PEARSON VUE، از ابتدای سال ۲۰۱۵ میلادی برگزاری آزمون‌های بین‌المللی مایکروسافت از برگزار کننده فعلی این آزمون‌ها یعنی شرکت پرومتریک بصورت انحصاری به شرکت VUE انتقال خواهد یافت که متاسفانه خبر خوبی برای دانشجویان و متخصصان ایرانی رشته فناوری اطلاعات نیست.
این در حالی است که شرکت وی.یو.ای از تاریخ ۴ آگوست ۲۰۱۴ به طور موازی در مراکز برگزاری آزمون‌های خود در سراسر دنیا شروع به برگزاری این آزمون‌ها کرده است.
از سالیان قبل تا امروز تعدادی از آموزشگاه‌های داخل کشور با همکاری مراکز برگزاری آزمون‌های بین‌المللی(تست‌سنترها) در کشورهای همسایه، اقدام به برگزاری این آزمون‌ها در ایران می‌نمودند. نکته قابل توجه اینکه با تغییر و انتقال برگزاری این آزمون‌ها به شرکت وی.یو.ای بدلیل پاره‌ای سیاست‌های اتخاذ شده از سوی این شرکت، دیگر امکان برگزاری این آزمون‌ها در داخل کشور وجود نخواهد داشت.
در این رابطه با مهندس خانباباخانی مدیر دپارتمان آزمون‌های بین‌المللی آموزشگاه مهندسی کندو به گفت‌وگو نشستیم تا از چند و چون این موضوع اطلاعات کامل‌تری پیدا کنیم.


• در ابتدا توضیحاتی در خصوص ماهیت و اعتبار آزمون‌ها و مدارک بین‌المللی مایکروسافت توضیحاتی را ارائه نمایید.
شرکت مایکروسافت بعنوان بزرگ‌ترین شرکت نرم‌افزاری دنیا در چند دهه گذشته همواره بعنوان پرچمدار کاربردی‌ترین نرم‌افزارهای رایانه‌ای در دنیا مطرح بوده و محصولات این شرکت نیز در زمینه‌های مختلف نظیر مهندسی شبکه، برنامه‌نویسی، مجازی سازی، پایگاه داده و... مورد استفاده کلیه کاربران رایانه‌ها بوده است. امروزه تقریبا تمامی کاربران رایانه در امور شخصی، کاری، تحصیلی و... حداقل با یکی از محصولات این شرکت سر و کار دارند. این موضوع شرکت مایکروسافت را برآن داشت تا با تدوین کتب و سرفصل‌های آموزشی، استانداردهای مشخصی را برای فراگیری و طبقه‌بندی سطح علمی متخصصان علاقه‌مند به محصولات این شرکت تعیین نماید. این مدارک با نام‌های مستعار MCT، MCITP ، MCTS ، MCPD ، MCSA ، MCSD ، MCSE ، MOS و MTA شناخته می‌شوند که هر یک بیانگر سطح تخصص مشخصی برای دارنده این مدارک است. از سوی دیگر با رشد فزاینده فناوری اطلاعات و ایجاد بازار کار وسیع برای متخصصان آی.تی در دو دهه اخیر، وزن اعتبار این مدارک در رزومه متخصصان آی.تی نیز افزایش چشمگیری داشته است.

• علت تغییر رویکرد شرکت مایکروسافت برای دسترسی متخصصان آی.تی به مدارک این شرکت چیست؟
به علت پاره‌ای سیاست‌های اتخاذ شده توسط شرکت مایکروسافت از ابتدای سال ۲۰۱۵ میلادی برگزاری آزمون‌های بین‌المللی مایکروسافت از برگزار کننده فعلی این آزمون‌ها یعنی شرکت پرومتریک بصورت انحصاری به شرکت VUE انتقال خواهد یافت.
در واقع می‌توان گفت این محدودیت ایجاد شده توسط شرکت مایکروسافت نیست. بلکه مربوط به تفاوت سیاست کاری دو شرکت پرومتریک و وی.یو.ای می‌باشد. چرا که با انتقال این امتیاز به شرکت وی.یو.ای، همانگونه که قبلا نیز متقاضیان مدارک سیسکو شاهد آن بودند عملا امکان شرکت در آزمون‌ها در داخل کشور بهیچ عنوان وجود نخواهد داشت و ثبت نام در تست‌سنترهای کشورهای همسایه نیز جدای از هزینه بالاتر، کار بسیاردشواری می‌باشد.

• آیا در بازار کار داخل کشور هم الزامی برای برخورداری از این مدارک وجود دارد؟
با توجه به شرایط بازار کار در داخل کشور می‌بینیم که سهم بزرگی از جذب نیروهای متخصص آی.تی در اختیار نهادها و سازمان‌های دولتی و نیمه‌دولتی می‌باشد. در این راستا بمنظور استانداردسازی و تعیین مراکز آموزشی معتبر، معاونت توسعه سرمایه انسانی ریاست جمهوری اقدام به شناسایی و معرفی آموزشگاه‌های معتبر و ارائه مجوزی تحت عنوان "مجوز آموزش کارکنان دولت" نموده است. این مجوز بالاترین مجوز آموزشی برای موسسات خصوصی می‌باشد که مورد تایید تمامی نهادها و ارگانهای دولتی می‌باشد. موسسه ما نیز در حال حاضر با دارا بودن این مجوز به سطح وسیعی از متقاضیان در سرتاسر کشور خدمت‌رسانی می‌نماید.


• پیشنهاد شما به علاقه‌مندان دریافت این مدارک بین‌المللی چیست؟
با توجه به اعتبار بالای این مدارک در سراسر دنیا و پتانسیل بالای جوانان با استعداد ایرانی در زمینه آی.تی و فناوری اطلاعات و جذب در بازارهای داخلی و بین‌المللی، آموزشگاه کندو بعنوان نماینده انحصاری دوره‌های آموزشی سایبرتک در سرتاسر ایران، از ۵ سال پیش تاکنون علیرغم تمام دشواری‌ها و محدودیت‌ها، تمام تلاش خود را جهت مهیا کردن امکان برگزاری این آزمون‌ها برای متخصصان و علاقه‌مندان آی.تی در داخل کشور فراهم نموده و امیدواریم همچنان تا پایان سال ۲۰۱۴ این مهم را به نحو احسن انجام دهیم. حتی در ماه‌های اخیر که اکثر مراکز آزمون مایکروسافت در سرتاسر دنیا از فرصت محدود موجود استفاده نمودند و بعضا تا ۵۰% هزینه ثبت نام در این دوره‌ها را افزایش دادند، آموزشگاه مهندسی کندو بعنوان بزرگ‌ترین مرکز آموزش دوره‌های سیسکو، شبکه و مایکروسافت در کشور با حفظ هزینه‌های قبلی همچنان نسبت به ثبت نام و برگزاری آزمون‌های بین‌المللی اقدام می‌نماید.
لذا به کلیه علاقه‌مندان آی.تی که تصمیم به پربارتر نمودن رزومه و سطح تخصص خود دارند، پیشنهاد می‌کنیم فرصت حاضر را غنیمت شمرده و حداکثر تا پیش از پایان سال جاری میلادی(۱۰ دی ۱۳۹۳) نسبت به دریافت مدارک بین‌المللی مایکروسافت اقدام نمایند.

• نحوه ثبت نام در این آزمون‌ها به چه ترتیبی می‌باشد؟
علاقه‌مندان می‌توانند بمنظور دریافت مشاوره و ثبت نام همه روزه از ساعت ۸:۳۰ الی ۲۰ با شماره‌های ۶۶۴۶۸۱۸۱ و ۶۶۴۱۷۰۷۳ تماس حاصل نموده و یا به وب‌سایت ما به آدرس www.CanDo.ac مراجعه فرمایند.
 
 


کد مطلب: 32897

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/interview/32897/آخرین-فرصت-جهت-دریافت-مدارک-بین-المللی-مایکروسافت

ايتنا
  https://www.itna.ir