۲
۰
plusresetminus
سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۲۴
گفت‌وگو با گل‌مر بحری، مدیر عامل شرکت پارس آتنا دژ

پاسخگویی محصول جدید کسپرسکی به تمام نیازهای امنیتی

ایتنا - گل‌مر بحری: کسپرسکی معتقد است که با توجه به افزایش تهدیدات اینترنتی و افزایش وابستگی افراد و سازمان‌ها به سیستم‌های کامپیوتری، امنیت یک سیستم صرفا محدود به آنتی ویروس نمی‌شود و...
گل‌مر بحری، مدیر عامل شرکت پارس آتنا دژ
گل‌مر بحری، مدیر عامل شرکت پارس آتنا دژ


وقتی خبر انتشار نسخه جدید کسپرسکی و بررسی آن مطرح شد، تصمیم گرفتیم تا پیرامون چند نکته که برای ما مبهم بود با خانم گل‌مر بحری، مدیرعامل شرکت پاد(پارس آتنا دژ)، مصاحبه‌ای داشته باشیم تا به طور صریح سؤالاتمان را از وی بپرسیم.
مصاحبه پیش رو نتیجه این پرسش و پاسخ است و امیدواریم پاسخی بر پرسش‌های شما دوستان نیز باشد. 



• رابطه پاد با کسپرسکی چیست و به چه دلیل شرکت شرکت پارس آتنا دژ تصمیم گرفت تنها نماینده کسپرسکی در ایران باشد که این محصول را همزمان با سایر کشورهای دنیا، درایران رونمایی نماید؟
شرکت پاد توزیع کننده رسمی محصولات کسپرسکی است و در بالاترین سطح نمایندگی کسپرسکی (VAD) و به عنوان سرشاخه فروش محصولات تحت شبکه کسپرسکی در ایران فعالیت می‌کند.
این شرکت به تمامی نمایندگان سطح بالای خود در سراسر جهان، رونمایی این محصول را اعلام کرده بود و طبعا پاد نیز به همین دلیل به طور گسترده و پررگ به رونمایی و معرفی این محصول در سطح کشور پرداخت.
از جمله فعالیت‌های ما برای رونمایی این محصول نیز انتشار اخبار، مقالات و آگهی در رسانه‌های معتبر حوزه، انتشار وسیع بروشورهای محصول جدید در سطح کشور با همکاری شبکه نمایندگان، برگزاری مسابقه بزرگ پیامکی در میان مشتریان و... بوده است.

• در خبرها از سوی شما اعلام شده بود که این محصول جدید جایگزین محصول قبلی سازمانی کسپرسکی شده است، آیا Kaspersky Open Space Security از این به بعد از لیست محصولات کسپرسکی حذف می‌شود؟
بله حذف می‌شود ولی به این معنا نیست که کاربران فعلی این محصول دیگر نمی‌توانند از آن استفاده کنند. این حق طبیعی مشتریان است که بر روی محصول پیشین تا زمانی که آمادگی ارتقاء به نسخه جدید را داشته باشند، همچنان خدمات پشتیبانی دریافت کنند.

• آیا امکان جایگزینی این محصول با محصولات پیشین کسپرسکی از جمله Kaspersky Open Space Security برای کاربران پیشین کسپرسکی وجود دارد؟
بله این امکان وجود دارد. البته ارتقاء به نسخه جدید در بسیاری از کشورهای جهان هزینه دارد اما کسپرسکی این امکان را فعلاً برای این مشتریان به صورت رایگان ارائه می‌کند و هر کدام از مشتریان که بخواهند از نسخه جدید استفاده کنند، می‌توانند آن را دریافت کنند.
از سوی دیگر کسپرکسی کاربران را ملزم به استفاده از محصول جدید نمی‌کند و برای مدت محدودی، هم‌زمان با تحویل کالای جدید، مجوز استفاده از نسخه قدیمی نیز به مشتریان ارائه می‌شود تا اگر کاربری تمایل به استفاده از محصول قدیم را دارد به راحتی از آن استفاده کند.

• راهکارهای جدید سازمانی شرکت کسپرسکی Kaspersky End Point Security for Business، نام دارد و وقتی شرکت کسپرسکی نام نقطه نهایی را برای این محصول امنیتی انتخاب کرده یعنی باید به تمام نیازهای امنیتی سازمان پاسخ داده شود، آیا این محصول چنین ویژگی دارد؟
قطعا همینطور است. کسپرسکی معتقد است که با توجه به افزایش تهدیدات اینترنتی و افزایش وابستگی افراد و سازمان‌ها به سیستم‌های کامپیوتری، امنیت یک سیستم صرفا محدود به آنتی ویروس نمی‌شود و طبیعتا عواملی همچون بهره‌وری کاربران، امنیت استفاده از تعاملات مالی اینترنتی، مدیریت و کنترل دسترسی به فایل‌ها، مدیریت و به‌روزرسانی سیستم ‌عامل‌ها و بسیاری از امکانات مشابه دیگر تاثیر مستقیم و غیرمستقیم بر برقراری امنیت دارند و بنابراین یک محصول امنیتی جامع می‌بایست پاسخگوی تمامی این نیازها باشد که بدون شک محصول جدید کسپرسکی به نام KES4B، به خوبی به تمام این نیازها پاسخ داده است.
به طور خاص با توجه به افزایش استفاده از موبایل‌های هوشمند و تبلت‌ها و تهدید بزرگی مانند گم شدن و دزدیده شدن این تجهیزات، این دستگاه‌ها توجه بسیاری از سازمان‌های امنیتی را به خود جلب کرده و برآورده کردن امنیت جامع در یک سازمان، بدون در نظر گرفتن امنیت آنها، به تکامل نمی‌رسد. کسپرسکی نیز برای این نیاز و سایر نیازهای امنیتی یک سازمان راه حل‌های جداگانه‌ای ارائه کرده است.

• در معرفی این محصول جدید آن را «یک راهکار امنیتی جامع و فراگیری برای حفظ امنیت شبکه و اطلاعات سازمان‌ها» معرفی نموده‌اید و با بررسی مشخصات آن می‌بینیم که امکانات بسیاری بر روی آن قرار گرفته است، آیا بالا رفتن امکانات و وجود ابزارهای مختلف باعث پیچیده شدن این محصول نمی‌شود؟
نکته اول این که کسپرسکی دسته‌بندی امکانات محصول را به خوبی انجام داده است و در نتیجه امکانات روتین و اولیه، دم دست کاربر قرار گرفته است.
نکته دوم این که مخاطبان ما در سازمان‌ها اصولا مدیران شبکه هستند که اطلاعات خوبی دارند و کاربران عادی نیستند. در واقع در این محصول، کاربر هیچ تنظیماتی را خود انجام نمی‌دهد و سیاست‌های اجرایی توسط مدیر شبکه اتخاذ و تنظیم شده و براساس دسته‌بندی‌های مختلف در کامپیوترها اعمال می‌شود. در واقع این امکانات کنترلی و مدیریتی، به صورت یکپارچه فعالیت می‌کنند.
اما در مورد پیچیدگی امکانات برای مدیر شبکه، باید به این نکته اشاره شود که تلاش شده قسمت‌های کاملاً مجزایی برای هر امکان طراحی شود تا تداخل این امکانات یا تجمع همه این تنظیمات به صورت یکجا موجب سرگردانی مدیر شبکه نشود. به طور مثال امکان مدیریت ابزارهای قابل حمل، کاملاً به طور جداگانه ارائه می‌شود و در نتیجه ادمین با مراجعه به هر بخش دقیقا می‌داند انتظارش از این بخش و تنظیمات آن چیست.
به هر حال نیازهای سازمان‌ها (به ویژه سازمان‌های متوسط و بزرگ) به امکانات جدید افزایش یافته و برای تامین آن دو راه وجود دارد. یکی استفاده از نرم‌افزارهای گوناگون برای برطرف کردن هر نیاز و یکی استفاده از یک راهکار برای برطرف کردن تمام نیازها.
البته طبیعتاً ما برای تمامی سازمان‌هایی که مشتری محصول ما هستند آموزش محصولات جدید را خواهیم داشت.

• یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های این محصول با محصول پیشین، استفاده از Activation Code به جایLicense اعلام شده است، لطفاً بفرمایید مزایای این روش جدید چیست؟
بسیاری از سازمان‌ها نگران سوءاستفاده از لایسنس‌هایشان هستند. Activation Code فضایی را فراهم کرده که سازمان‌ها می‌توانند به طور شفاف بدانند چه تعدادی از مجوزهای خریداری شده مورد استفاده قرار گرفته و به این ترتیب مدیریت بهتری روی چگونگی استفاده از این مجوزها خواهند داشت.
همچنین حسن قابل توجه دیگر این موضوع این است که پیش از این اگر سازمانی در طی مدت اعتبار آنتی ویروس اقدام به افزایش مجوزها می‌کرد، چاره‌ای نداشت جز این که به تعداد جدید آنتی ویروس تهیه کرده و در نتیجه زمان پایان مجوز استفاده سازمان از آنتی ویروس‌های قدیم و جدیدش متفاوت می‌شد.
اکنون این امکان فراهم شده که سازمان به تعداد روزهای باقی مانده تا اتمام اولین مجوز خود کدها را خریداری کند. در نتیجه مدیر شبکه تنها لازم است به مدیریت یک کد بپردازد.

• یکی از نکاتی که هم باعث گله کاربران کسپرسکی شده است و هم در تست‌های مختلف باعث عقب ماندن کسپرسکی بوده، کندشدن کامپیوترها در صورت استفاده از محصولات این شرکت بوده است. آیا در نسخه جدید این ضعف برطرف شده است؟
تفاوت قابل توجه کسپرسکی با سایر محصولات موجود در بازار این است که کسپرسکی تنظیمات امنیتی خود را در حالت پیش فرض، بر روی تنظیمات حداقلی قرار نداده و معتقد است تنظیمات پیش فرض باید به گونه‌ای باشد که کاربر بدون نیاز به تغییر تنظیمات، بهترین کیفیت امنیت بر روی سیستم‌های خود تجربه کند. بنابراین در نگاه اول ممکن است نسخه کسپرسکی نسبت به سایر محصولات که در حالت پیش فرض برروی تنظیمات حداقلی تنظیم شده‌اند، کندتر به نظر بیاید.
با این حال گزارشات سازمان‌های معتبر سنجش آنتی ویروس‌ها نشان می‌دهد نتیجه عملکرد کسپرسکی در مبارزه با تهدیدات امنیتی، نسبت سایر رقبا همواره در بهترین حالت بوده است. برای نمونه می‌توان به گزارش‌های دو نهاد معتبر AV TEST و AV comparatives اشاره کنیم.
از سوی دیگر اگر منابع مورد نیاز بر روی کامپیوتر جهت نصب آنتی‌ویروس‌های مختف را با یکدیگر مقایسه کنید، متوجه می‌شوید که منابع مورد نیاز نصب محصولات کسپرسکی، همسان با سایر آنتی‌ویروس‌ها و حتی در مواردی کمتر است که این موضوع نیز در تست‌های مختلف قابل مشاهده است.
در مقاله کوتاهی که در اختیار شما قرار داده‌ام به چند عامل کندی سیستم اشاره کرده‌ام. 

متاسفانه برخی کاربران بدون توجه به این نکات، کاهش سرعت را به پای آنتی‌ویروس می‌نویسند. به هر حال باید کاربران به این موضوع توجه کنند که تهدیدات امنیتی هر لحظه سیستم‌ها را تهدید می‌کنند و در نتیجه آنتی‌ویروس باید دائماً در حال کار باشد و نمی‌توان از آن انتظار داشت بر روی سرعت عملکرد سیستم تاثیر نگذارد.
دو سه ثانیه تاخیر در عملکرد سیستم به حفظ امنیت اطلاعات می‌ارزد. به طور خاص در مورد KES۴B، باید به این نکته اشاره کنیم که امکانات این محصول افزایش یافته اما به همان منابع و سخت‌افزار نسخه پیشین نیازمند است.
البته باز هم تاکید می‌کنم از نظر کارایی کسپرسکی بهترین عملکرد را در تست‌های گوناگون کسب کرده است.



بیشتر برای مطالعه شما:
- راهکار ایده ال کسپرسکی برای سازمان ها به بازار آمد
- کندی از آنتی‌ویروس نیست!
 

 
کد مطلب: 25379
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
نمیشد یه عکس با حجاب بذارید؟!
از رایتل درس عبرت نگرفتید؟
:))
Navid
feedback
این همون خانمه نیست که یه مدت می یومد شبکه 7 تو برنامه صفر و یک
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام