۱
۰
plusresetminus
جمعه ۲۵ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۰۹
حسین عطرسایی مطرح کرد:

تجهیزات ویژه دیتاسنترها، اولویت اصلی دات کام

ایتنا - دات کام در چند سال گذشته در عرصه حضور در بازار و تامین کالای پروژه‌های بزرگ، سهم مشخصی را دارا بوده و امیدواریم که در آینده نیز بتوانیم سهم بیشتری از بازار را در اختیار داشته باشیم.


شرکت دات کام که در بازار فناوری اطلاعات ایران با نام برندهایی همچون پلنت و فول شناخته می‌شود، چندی است فعالیت‌های جدیدی را با برند قدرتمندی مانند لویتون نیز آغاز کرده و در سودای بازار امنیت پیرامونی نیز هست. حسین عطرسایی، مدیرعامل شرکت کهنه کار و خوشنام دات‌کام معتقد است که حوزه دیتاسنترها میدان حضور بعدی همه فعالان شبکه خواهد بود.
با ما در این گفت‌وگو همراه باشید.


• لطفـا تاریخچـه‌ای از فعـالیت‌هـای شـرکت دات کـام بیـان کنیـد.
شرکت دات کام نزدیک به یک دهه با هدف تامین، تهیه و توزیع کالای شبکه‌های کامپیوتری و مخابراتی در ایران فعالیت می‌کند و ما بیشتر به عنوان یک توزیع کننده کالا فعال هستیم و در آینـده نیز به همین روال ادامه خواهد داد. با توجه به این موضـوع، ما نقاط قوت خاص خود مانند، تنوع وسیع کالا در حوزه پسیو و اکتیو، حجم موجودی قابل توجه کالا، قـدرت ترابـری سـریع در تمـام نقـاط کشـور، تـوان فنی بالا برای ارائه خـدمات پس از فروش و پشتیبـانی از پروژه‌هـا را دارا هستیم.
در واقع دات کام در چند سال گذشته در عرصه حضور در بازار و تامین کالای پروژه‌های بزرگ، سهم مشخصی را دارا بوده و امیدواریم که در آینده نیز بتوانیم سهم بیشتری از بازار را در اختیار داشته باشیم.

• دات کام با دو برند پلنت و فول در بازار شناخته شده است. با توجه به این همراهی دیرپای شما با این برندها، وضعیت آنها را در بازار چگونه ارزیابی می‌کنید؟
پلنت به عنوان یک تولیدکننده تایوانی از این نظر مورد انتخاب شرکت دات کام قرار گرفت که رده‌های مختلفی از محصولات شبکه را در کنار هم تولید می‌کرد که از نظر فنی و قیمت در حد بسیار منطقی قرار داشتند و نوع تولیدات آن متناسب با حد وسط بازار مصرف ایران بود. همین انتخاب درست باعث شده که ما همکاری طولانی مدتی را با آنها داشته باشیم که رضایت نسبی طرفین را نیز به همراه داشته است.
پلنت برندی است که در رده‌های مختلفی مانند محصول درجه یک سوهو تا محصولات متنوعی در دسته‌های مختلف را تامین می‌کند. فول نیز کمابیش وضعیت مشابهی را داشته و هرچند با فراز و نشیب‌هایی همـراه بـوده، ولیکن درمجموع رضـایت‌بخش بـوده است.

نکتـه دیگری که در مـورد پلنت باید اشـاره کنم این است که به طور خاص ما در سال گذشته وضعیت مطلوبی داشته‌ایم و این محصول در حوزه فروش و تـوزیع محصـولات نزدیک به ۲۲ درصـد افـزایش فـروش داشتـه است.

• چنـدی اسـت که شـرکت دات کـام نام معتبـری ماننـد Leviton را همـراهی می‌کنـد. ورود ایـن محصـول به سبـد دات کـام چگـونه انجـام شـد؟
همانطور گفتم، دات کام همیشه متناسب با حد وسط بازار مصرف ایران محصولات خود را انتخاب می‌کند. همچنین با توجه تقاضای زیاد مشتریان و مخاطبان شرکت برای استفاده از کالاهای high-end و با توان فنی بالا، شرکت به دنبال محصولی متناسب با سیاست‌های دات کام بود تا وارد بازار ایران کند. در نتیجه با بررسی‌های فنی و اقتصادی مختلف، برند لویتون را وارد سبد محصولات خود کردیم.
این محصول تولید شرکتی است که بیش از ۱۰۳ سال سابقه فعالیت در این حوزه را دارد و دارای شعب بسیاری در امریکا، اروپا و آسیا می‌باشد. این محصول ویژه پروژه‌هایی است که نیازمند کابل‌کشی‌های ساخت‌یافته علی‌الخصوص در دیتاسنتر هستند.

• در مـورد راهکـارهـای حفـاظت و نظـارت تصـویری آیـا محصـولات پلنـت را توصیـه می‌کنیـد؟ بـرای حفـاظت از داده‌هـا چطـور؟
شرکت دات کام در خصوص امنیت در لایه نظارت تصویری فعال است و محصولات پلنت خوشبختانه هم طیف گسترده‌ای دارند و هم محصولات باکیفیتی هستند. در مـورد فایروال‌ها و بحث‌های امنیت اطلاعات، پلنت محصـولاتی را تولید کرده که سابقه‌ای خوب در این حوزه دارنـد اما به دلیل همکاری پلنت با دیگر شـرکت‌های فعال در حوزه فایروال، دات کام از فعالیت در حوزه امنیت اطلاعات در حال حاضر صرف نظر کرده و توان فنی خود را صرف تامین کالا و توزیع محصـولات شبکه و تجهیرات نظارت تصویری می کند.

• اشاره کـردیــد کـه محصـولات لـویتـون بـرای حـوزه دیتـاسنتـر بسیـار منـاسب هستـنــد. آیـا قصـد ورود جـدی بـه ایـن مقـولـه را داریــد؟
از نظر ما اساسی‌ترین موضوع در دیتاسنترها، بخش اتصالات پسیو و انعطاف‌پذیری، اطمینان و راندمان بالا در این اتصالات و بسترهای ارتباطی مناسب است. در نتیجه ما برند لویتون را در این حوزه ارائه می‌دهیم که جوابگوی نیازهای مشتریان در هر سطح و رده‌ای می‌باشد و پروژه‌های اجرا شده توسط لویتون در دنیا گواه این موضوع است.
ما امیدواریم به زودی شاهد اجرای پروژه‌های خاصی با محصولات لویتون باشیم، اما دات کام تنهـا به طـراحی و تامیـن تجهیـزات پسیـو دیتاسنتر می‌پـردازد و وارد حـوزه اجـرایی ایـن طرح‌هـا نخواهـد شـد.

• از محصولات که بگذریم، به خدمات پس از فروش و به ویژه گارانتی دات کام می‌رسیم. تغییراتی که این خصوص در دات کام بـوده در چه راستایی بوده است؟
دات کام در سال ۱۳۸۱ که محصولات پلنت را وارد سبد محصولات خود کرد، در تبلیغات خود، یک سال گارانتی تعویض کالا را درج کرده بود. بر اساس نظرسنجی‌هایی که توسط شرکت انجام شد، مشتریان رضایت بسیار بالایی را از خدمات پس از فروش و پشتیبانی فنی شرکت داشتند. اما در حال حاضر با توجه به رقابت موجود در بازار ایران، طول مدت گارانتی محصولات اکتیو شبکه افزایش یافته است، در نتیجه دات کام نیز در این راستا برخی از محصولات خود را با ۳ سال گارانتی و ۱۰سال خدمات پس از فروش با همان کیفیت گذشته به مشتریان ارائه می‌کند که مطمئنا نشان از کیفیت بالا کالاها و اعتماد به شرکت دات کام دارد.

• شـرکت دات کـام در آینـده چـه چشـم‌انـدازی را بـرای خـود در نظـر دارد؟
ما به عنوان یک شرکت بازرگانی فعال در حوزه آی تی در ایران از یک سو در حال مقابله با محدودیت‌های تجاری و بانکی و... هستیم و از سوی دیگر در قبال سیاست‌های مختلف داخلی نیز همانند سایر شرکت‌ها ضربه‌پذیر هستیم. در نتیجه دشوار است که بخواهیم برنامه‌ریزی دقیقی برای آینده داشته باشیم.

شرکت دات کام با توجه به تنوع محصولات، گستردگی حیطه کار و حجم وسیع مشتریان خود، طرح‌ها و برنامه‌های زیادی را برای اجرای فعالیت‌های خود در آینده چه در تهران و چه در شهرستان‌ها دارد.
دات کام قصد دارد که شبکه نمایندگی خود را در سراسر ایران توسعه دهـد و از سوی دیگر فعالیت خود در طراحی و تامین کالای پروژه‌های دیتاسنتر افـزایش دهد. همچنین در آینـده‌ای نـزدیک دات کـام محصولات جدیدی را در حوزه نظارت تصـویری و امنیتی وارد خواهد کرد تا راهکارهـای جامـع‌تری را در این زمینه ارائه نمـاید.

مرجع: کتاب سال امنیت(دوره دوم- سال ۹۰)
 
کد مطلب: 21753
نام شما
آدرس ايميل شما


ابوالفضل میرانی
feedback
ببینم کی میتونه 1 گیگ هاست رایگان به هر ایرانی بده. پولش رو هم از راه های جانبی بدست بیاره. اونوقت میشه گفت باکلاس و خوشنام
حیف پول ندارم یه دیتا سنتر بزنم. اما حاضرم ایده بدم و کمک کنم
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام