کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شبكه‌ها يكي پس از ديگري مي‌آيند

نشريه عصرارتباط , 6 اسفند 1390 ساعت 13:26

ایتنا- رضا تقی‌پور: "امیدواریم فاز نخست شبکه ملی اطلاعات هم در خردادماه سال آینده به بهره‌برداری برسد."






دو شبکه علمی کشور و شبکه ملی مدارس به عنوان اجزای شبکه ملی اطلاعات که در قانون برنامه پنجم توسعه به عنوان یک تکلیف برعهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار داده شده، راه‌اندازی شدند.

آقای رضا تقی‌پور شما به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بفرمایید بعد از این دو، چه شبکه‌هایی برای اتصال نهایی به شبکه ملی اطلاعات راه‌اندازی خواهند شد؟
پروژه‌های تخصصی به این منظور پیش‌بینی شده که به موازات ایجاد شبکه ملی اطلاعات، این شبکه‌ها هم ایجاد شوند.

مشخصاً چه شبکه‌هایی هستند؟
الان شبکه ملی سلامت، سپاس، شباب و چند شبکه دیگر را در دستور کار داریم که در فاز مطالعاتی قرار دارند و امیدواریم زمان مطالعه آنها کوتاه باشد و به سرعت روی همین شبکه ملی اطلاعات کار خود را شروع کنند.

شبکه ملی اطلاعات چه زمانی به بهره‌برداری خواهد رسید؟
امیدواریم فاز نخست شبکه ملی اطلاعات هم در خردادماه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

این شبکه‌ها با چه پهنای باندی به همدیگر متصل خواهند شد؟
اصلاً علت اینکه آنها را به صورت شبکه‌های تخصصی تعریف کردیم، این است که پهنای باند برای هر نوع نیاز متفاوت است. برای مثال چون شبکه علمی کشور نیاز به پهنای باند خیلی زیاد و ویژه دارد، از پهنای باند یک گیگابیت بین نودها و ۱۰ گیگابیت بر ثانیه در هسته مرکزی برخوردار است.

طبیعتاً شاید شبکه بازرگانی چنین پهنای باندی را لازم نداشته باشد. به همین دلیل هم شبکه‌ها را جدا کردیم که به همان میزان پهنای باندی که نیاز دارند، به آنها تخصیص داده شود که از هزینه‌های اضافی خودداری شود. در واقع هر شبکه‌ای با توجه به نیاز خود از پهنای باند مشخصی برخوردار خواهد شد.
 


کد مطلب: 21317

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/interview/21317/شبكه-ها-يكي-ديگري-مي-آيند

ايتنا
  https://www.itna.ir