کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

قمی، دبیرکل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور:

خواستار مطالبات منطقی صنف هستیم

سايت خبری ايتنا , 3 مهر 1390 ساعت 15:07

ایتنا -قمی: اگر قرار است الکامپ با جیتکس و سبیت ترکیه رقابت کند چگونه در شرایط تحریم این نرخ ۶۶ درصد افزایش یافته است.




مهندس حمیدرضا قمی، دبیر کل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در گفتگو با شبکه رادیو اینترنتی ایران صدا گفت: ما سرجریان الکامپ تمام انرژی و توان ممکن را صرف کردیم که سازمان از یک روش تعامل و معقول خواسته‌های منطقی صنف را تأمین کند و تمام موارد را نیز اطلاع رسانی کردیم.

به گزارش ایتنا، وی با اشاره به سه شرط اساسی سازمان برای برگزاری الکامپ اظهار داشت: شرط اول این بود که نمی‌توان در ماه محرم الحرام نمایشگاه مالتی مدیا و IT برگزار کرد. در نمایشگاهی که ذاتا پرنشاط است، علی القاعده سیزدهم محرم نمی‌تواند نقطه آغاز الکامپ باشد. انتقال آن به پانزدهم محرم نیز دردی را درمان نمی‌کند. به ما قول دادند که زمان را تغییر می‌دهند حتی کتبا اعلام کردند اما بعد قولشان را تغییر دادند.

مهندس قمی با بیان اینکه شرط دوم سازمان حل مشکل نرخ ارزی ریالی است، ادامه داد: اگر قرار است الکامپ با جیتکس و سبیت ترکیه رقابت کند چگونه در شرایط تحریم این نرخ ۶۶ درصد افزایش یافته است. در این شرایط چگونه می‌توان توقع داشت که فعالین این صنعت از خارج و داخل، جذب شوند و الکامپ به عنوان یک رویداد ملی مطرح شود.

وی با اشاره به الکامپ شانزدهم گفت: مطمئنم الکامپ شانزدهم نقاط ضعف داشت ولی بدون شک پرشور برگزار شد. اما از همه مهم‌تر شفافیت الکامپ بود. معتقدم نه تنها آمارهای ما شفاف بوده بلکه ساختار‌هایمان نیز شفاف بوده و کل صنف توانست از ما سؤال کند. ما یکبار به قیمت ضرر سازمان، الکامپ را برگزار کردیم. شرایطمان را هم در این دوره بیان نمودیم. اگر هر شخص یا شرکت دیگری بخواهد این نمایشگاه را از آن سطح پایین‌تر برگزار کند باید به صنف پاسخگو باشد.

دبیرکل سازمان در پاسخ به این سؤال که آیا اقدامات سازمان منتج به نتیجه ملموس برای صنف شده است یا خیر، اظهار داشت: وقتی می‌خواهیم مذاکره کنیم ادبیات مذاکره با هر شخصی متفاوت است. شما باید ببنید مخاطب شما در دولت با چه ادبیاتی شما را به هدفتان نزدیک می‌کنید. ادبیات ما ادبیات تملق گرایی نیست. همچنین اینکه مخاطبانت چه نوع شنوندگانی هستند، تعیین کننده است.

وی افزود: سازمانی که نماینده ۷۰۰۰ عضو است، برای وقت ملاقات با یک معاون وزیر ماه‌ها باید در صف انتظار باشد. اجازه ملاقات به این سختی داده شود، در ‌‌نهایت مذاکرات هم به نتیجه نمی‌رسد. ما حسن نیت خودمان را در اینکه اهل تعاملیم وخواستار مطالبات منطقی صنف هستیم را به اثبات رساندیم. بدانید که ما تمام راه‌ها را رفتیم و امروز مجبور به فریاد زدن هستیم.

وی اتخاذ تصمیمات نادرست را فاجعه بار برشمرد و گفت: وقتی که به شما می‌گویند که شما دارنده مجوز برگزاری هستید ولی باید شرکت X مجری برگزاری باشد چه مفهومی پیدا می‌کند. تاسف می‌خورم که این تصمیمات این‌طور در کشور گرفته می‌شود. این شیوه تصمیم باطل است. اینکه از نهاد صنفی انتظار گماشتگی وجود داشته باشد فاجعه بار است.


کد مطلب: 19673

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/interview/19673/خواستار-مطالبات-منطقی-صنف-هستیم

ايتنا
  https://www.itna.ir