۱
۰
plusresetminus
يکشنبه ۳ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۲۵

عدم امکان ارائه ظرفیت و پهنای باند

ایتنا - رییس کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان اصفهان معتقد است که کم‌فروشی در حوزه اینترنت صورت نمی‌گیرد و اگر کم‌فروشی وجود داشته باشد، از بالا به پایین شروع می‌شود.
عدم امکان ارائه ظرفیت و پهنای باند


به گزارش ایتنا به نقل از ایسنا، فرشاد جعفریان - مدیر یک شرکت ISDP - اظهار کرد: به‌عنوان مثال زمانی که صد میگ پهنای باند از مخابرات خریداری می‌کنیم، همه آن صد میگ قابل استفاده نیست و در این مواقع تصور می‌شود که کم‌فروشی از طرف شرکت‌های اینترنتی صورت گرفته است و این در حالی است که این از بالا شروع شده و از سمت مخابرات است.

وی گفت: در برخی مواقع که خط انتقال اصفهان با تهران که پهنای باند از آن عبور می‌کند، پر است، یعنی ظرفیت خالی برای اضافه شدن پهنای باند ندارد، با چنین مشکلاتی مواجه می‌شویم که تصور می‌شود کم‌فروشی صورت گرفته و سرعت اینترنت کاهش یافته است، در حالی که این موضوع ارتباطی به شرکت‌های اینترنتی ندارد؛ البته این میزان و مشکلاتی این‌چنینی به شرایط روز هم بستگی دارد.

رییس کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان اصفهان در ادامه بر ضرورت توسعه مسیرهای انتقال پهنای باند تاکید و ابراز کرد: به دلیل عدم توسعه و از طرفی وجود تقاضا برای پهنای باند و با توجه به اینکه مسیر موجود گنجایش و قابلیت اضافه شدن ظرفیت جدید را ندارد، فشردگی ایجاد و پهنای باند بین تعداد بیش‌تری شیر می‌شود و این خود موجب کندی سرعت اینترنت شده است؛ این موضوع ربطی به شرکت‌ها ندارد و بخش دولتی مربوطه باید اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد که با چنینی مشکلاتی مواجه نشویم.

مدیر یک شرکت ISDP افزود: در صورتی که مسیری توسعه نیابد، نمی‌توان ظرفیت جدیدی از آن عبور داد؛ درواقع شرکت ارتباطات زیرساخت سرویسی را می‌فروشد، بدون این‌که آن مسیر را توسعه دهد.

وی در ادامه با بیان این‌که شرکت‌های دارای مجوز و قانونی، کم‌فروشی را انجام نمی‌دهند ابراز کرد: ما هر سه ماه یکبار به رگولاتوری گزارش کاری می‌دهیم و آن‌ها متوجه می‌شوند که چه میزان پهنای باند خریداری کرده و چه میزانی به فروش رسانده‌ایم؛ بنابراین اگر کم‌فروشی یا تخلفی در این زمینه صورت بگیرد، مورد بررسی قرار گرفته و با آن برخورد می‌شود.

رییس کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان اصفهان گفت: میزان پهنای باند موجود در کشور به نسبت میزان درخواستی که برای پهنای باند وجود دارد، بسیار کم است، یعنی کمتر از میزانی است که تقاضا برای آن وجود دارد؛ اما بسیاری از شرکت‌های اینترنتی تقاضای افزایش پهنای باند دارند ولی به دلیل کمبود توسعه این کار صورت نمی‌گیرد. زیرا مسیری که باید از این ظرفیت منتقل شود، پر است و امکان ورود و اضافه شدن ظرفیت جدید وجود ندارد.

جعفریان ادامه داد: ‌ما چندین بار برای پهنای باند اضافه درخواست دادیم ولی زیرساخت می‌گوید که به دلیل پر بودن خط امکان ارائه ظرفیت جدید و پهنای باند وجود ندارد.

وی در پایان تصریح کرد:‌ در برخی مواقع شاهدیم که شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان مثال ترافیک تهران، شیراز را به مسیر تهران، اصفهان منتقل می‌کند و در این مواقع ممکن است این کار کم‌فروشی تلقی شود که ربطی به شرکت‌ها ندارد.
کد مطلب: 19663
نام شما
آدرس ايميل شما


حمید
feedback
متاسفانه نظام صنفی سایر استانها این موضوع رو منعکس نمی کنند،چون تو اکثر استانها شرکتها مشکل افت کیفبت پهنای باند در یافتی و مشکل باز کردن صفحات و DNS رو دارند تا حدی که از 50 درصد روزهای یک ماه پهنای باند دریافتی به 60% پیک هم نمی رسه.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام