۱۴
۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۱۸
فاتح در گفت‌وگوی اختصاصی با ایتنا:

PAPها موافق نامحدود شدن حجم، منتظر تنظیم تعرفه

ایتنا - مدیرعامل شرکت پارس‌آنلاین: سازمان تنظیم مقررات تعرفه‌ها را همان تعرفه‌های ارزان قیمت در نظر گرفته ولی از طرفی فشار می‌آورند که سرویس‌ نامحدود حجمی باشد.
عبدالله فاتح، مدير عامل شركت پارس‌آنلاين
عبدالله فاتح، مدير عامل شركت پارس‌آنلاين


موضوع بحث جدید سازمان تنظیم مقررات که بصورت اطلاعیه درآمده پیرامون این است که سرویس ها همه باید نامحدود باشد.

به نظر مدیرعامل شرکت پارس‌آن‌لاین، این بحث ممکن و شدنی است و شرکت‌های PAP می‌توانند به کاربر سرویس نامحدود حجمی بدهند،اما  مشکل بوجود آمده بر سر تعرفه‌ها است.

عبدالله فاتح در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایتنا، با اشاره به سوابق موضوع اینترنت پرسرعت نامحدود گفت: «در ابتدا که اینترنت پرسرعت راه‌اندازی شد، سرویس‌ها به صورت نامحدود به‌وجود آمدند.»

وی ادامه داد: «اما زماني كه رقابت ایجاد شد و از آنجا كه شرکت‌ها همه قصد داشتند که مصرف اینترنت را داخل سبد مصرفی خانواده‌ها بیاورند، و همه به دنبال این بودیم که بتوانیم به مصرف کننده سرویس اینترنت را به زیر قیمت ماهانه ۱۰هزار تومان ارائه بدهیم، کار به جایی رسید که بیاییم محدودیت حجمی بگذاریم که یک ظرفیت پهنای باند را به تعداد بیشتری از کاربران تقسیم نماییم.»

فاتح در مورد بحث‌های جدید روز در مورد ارائه نامحدود حجمی اظهار داشت: «اتفاقی که اكنون افتاده این است که سازمان تنظیم مقررات، تعرفه‌ها را همان تعرفه‌های ارزان قیمت در نظر گرفته ولی از طرفی فشار می‌آورند که سرویس‌ نامحدود حجمی باشد.»

مدیرعامل پارس‌آنلاین با اشاره به تلاش شرکت‌های PAP برای حل این موضوع با رگولاتوری به خبرنگار ایتنا گفت: «ما هفته پیش در سازمان تنظیم مقررات طی جلسه‌ای که در دفتر دکتر صمیمی داشتیم همین موضوع را با سازمان بررسی کردیم.»

وی اضافه کرد: «ما با آنالیزی که  در مورد همین قیمت خرید پهنای باند، انتقال به دیتاسنتر ، از دیتاسنتر تا مرکز مخابراتی و از مرکز مخابراتی تا کاربران، داشتیم به این نتیجه رسیدیم که اگر اينترنت  به صورت نامحدود ارائه گردد، قیمت‌ها بالاتر از این تعرفه‌هایی که سازمان تنظیم مقررات تعیین نموده است، می‌رود.»

فاتح در پایان ضمن ابراز علاقه‌مندی به ارائه اینترنت پرسرعت نامحدود به كاربران خاطر نشان کرد:«فکر نمي‌كنم هیچ یک از شرکت‌های PAP با این موضوع که سرویس‌ها را به صورت نامحدود ارائه بدهیم، مخالفتی داشته باشد. فقط باید به طریقی قیمت‌ها و تعرفه‌هایش تنظیم گردد.»
کد مطلب: 19441
نام شما
آدرس ايميل شما


صفری
feedback
بهتر نیست به جای نامحدود کردن حجم دانلود و بالا بردن قیمت سرعت رو بیشتر کنید در صورتی که سرعت بهتر مکنه کاربر هم بیشتر دانلود کنه و نتیجه اینه که باید هزینه بیشتری بده که منافع شرکت های PAP هم تامین میشه اما وقتی سرعت پائین هست نا محدود شدن دانلود چه ارزشی داره ؟!!!
مهدی
feedback
با سلام
میخواستم بپرسم دقیقا از چه تاریخی اینترنت نامحدود توسط شرکت های خصوصی ارائه میگردد
چون حدود 2 یا 3 هفته هست که بحثش داغ هست اما هیچ خبری از جامعه عمل پوشوندن به این قانون دیده نشده!
feedback
United States
ظاهراً رگولاتوری و دولت برای فرار از بحث پائین نگه داشتن سرعت اینترنت، یک موضوع بی خطر را پیدا کرده اند تا کاربران و شرکت ها را با آن سرگرم کنند.
باید از مسئولان پرسید با اینترنت 128 کیلوبیتی، ججم اینترنت نامحدود چه فایده ای دارد ؟
امید
feedback
واقعا نامحدود کردنِ اینترنتی که عملا محدوده چه فایده ایی داره؟ به فرض شما یه حجم ۴ گیگابایتی رو توی یه زمان مشخص باید استفاده کنی، خب، حالا میگن که باید نامحدود باشه اما عملا همون ۴ گیگ رو با چشم گریون استفاده می کنی چون دیتا به صورت قطره چکونی میاد!
تمام این کارها برای محدود کردن کاربر است ولا غیر.
همه چیز شده امنیتی! به خدا خسته شدیم.
رضا
feedback
10 روز پیش میگفتن تا 1 هفته دیگه اجرا میشه ولی هنوز خبری نیست.مثل همیشه سر کاریم
در ضمن کی گفته باید به خاطر نا محدود بودن تعرفه افزایش پیدا کنه؟ پس کل دنیا چجوری اینترنت میدن؟ الان پینگ من 500-600 هست خجالت آوره،این اینترنت مفتشم گرونه
مرتضی
feedback
Germany
واقعا" بخدا معلوم نیست چه بلایی بر سر اینترنت میخواهند بیارند هر روز یه ساز میزنند این همه محدودیت کم نیست صد در صد با اینکه اینترنت در حال حاضر حجمیه و سرعت به اینصورته خدا میدونه وقتیکه نامحدود بشه چه بلایی سر سرعت و کیفیت میاد .فقط مسئولان مربوطه دارند افکار عمومی رو مشغول میکنند هر روز یه وعده تمام این وعده ها هم ادعاست و وعده ای برای محدودیت بیشتر و بیشتر کاربران .اصلا" هیچ امیدی به آینده اینترنت ایران نیست جز محدودیت بیشتر و افت کیفیت و سرعت بیشتر
حامد
feedback
تا زمانی که پهنای باند بالا در دسترس کاربر نباشه نامحدود کردن حجم دانلود هیچ فایده ای نداره. آقایان به فکر افزایش سرعت و کیفیت سرویس ها باشند.
دوست
feedback
United States
برا 3 ماه 44000 هراز تومن میدیم ..اونم فقط 6 گیگ که مجبوریم برا پایین اوردن هزینه ..این حجم کم رو بین افراد خونواده تقسیم کنیم .. خجالت اوره واقعا که .تازه هیچ کس هم اجازه ی دانلود فیلم و صدا هم نداره تو خونمون
ایران خرابه شده ...
رضا
feedback
من 256 دارم قانونا باید با 32 دانلود میکردم ولی سرعتم 40-45 بود ولی بعد از مطرح شدن این بحث سرعتم به 25-30 کاهش پیدا کرد در حالی که اینترنتم نا محدود نشده،کلاهبرداریه بخدا
محسن عزیزی
feedback
ضمن عرض سلام خدمت تمام دوستان و مدیران محترم
1- آیا بهتر نیست به جای تحت فشار گذاری مشترکین اینترنت پرسرعت و بالابردن هزینه ها سرعت ها مطلوب و دلخواه آنان قرارداد؟
2- در کره جنوبی و سئول بالاترین سرعت اینترنت بدون محدودیت حدود 10 گیگابایت بر ثانیه است، اما در ایران این رقم به 2 مگابایت برثانیه می رسد که آن هم با توجه به سود بیشتر شرکت ها بین 10 تا 20 نفر اشتراک گذاری شده و سرعت به شدت افت می کند؟
3- چرا دولت ایران اینترنت را با کیفیتی بهتر و رضایتبخش تر به کاربران خود ارائه نمی دهد؟
4- آیا با داشتن سرعت پایین اینترنت و محدودیت دانلود در ایران باز هم فیلتر گذاری صحیح است؟ و خیلی از مقالات دانشگاهی فیلتر شده و که با صفحه " این صفحه به اشتباه فیلتر شده است" مواجه می شویم؟
5- چرا به جای فیلترینگ و محدودیت گذاری استقاده صحیح اینترنت آموزش داده نمی وشود؟ مگر نه اینکه ایران هم باید همانند دیگر کشورها رشد فناوری داشته باشد و چرا باید از دنیای فناوری اطلاعات بین المللی چند پله عقب بمانیم؟
لطفا این سؤالات را از مسئولین زیربط پرسیده و جواب آن را برای تمامی مردم منتشر نمائید.... با تشکر
پیمان
feedback
Latvia
اگر نامحدود بشه ، همه ملت دانلود میکنن ، پدر پهنای باند در میاد!!!! اول باید پهنای باند خوب بشه ، من فکر می کنم یک قیمت و تعرفه کلی در سراسر ایران برای سرعت ها و پهنا های باند بدن خیلی بهتره ، البته قیمتش هم مناسب باشه .
خشم شب
feedback
همون اینترنت محدود رو به مردم بدین بهتره ولی پهنای باند رو زیاد کنید, فکر کنم رتبه ایران از کشور هایی که روی نقشه دیده نمی شوند از نظر سرعت کمتر باشه, اره ته جدول رتبه بندی سرعت اینترنت یه چیزی دیدم, إ إ إ این که اسم ایران خودمونه, من دیروز برای گرفتن سرعت 256 از دانشگاه نامه گرفتم, میگن سواره از پیاده خبر نداره شما که برای خودتون از اینترنت ها ای که به مردم میدین استفاده نمی کنید تا بفهمید که چی میگن, پس هرچی بگن نمی فهمین
123564
feedback
Iran, Islamic Republic of
آقای تقی پور چند روز پیش گفتند که تا پایان شهریور سرعت اینترنت به 20 مگابیت در ثانیه میرسد قطعا اگه به این وعده ای که دادند عمل کنند مشکل سرعت اینترنت حل خواهد شد امیدوارم که آقای وزیر هر چه زودتر به این وعده ای که دادند عمل کنند
123456
feedback
Iran, Islamic Republic of
خدمت دوست عزیز 123564:
اوناینترنت فقط قرار بود برای داخل کشور باشه و تحت عنوان شبکه ملی اینترنت برای سایتهای ایرانی مورد استفاده قرار بگیره...
سایتهای خارجی همون سرعت لاک پشتی رو دارند.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام