۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۴۵
مديرعامل آواژنگ سيستم در گفت‌وگوی اختصاصی با ایتنا

رسالت رسانه‌ها؛ انعکاس واقعیت‌ بدون جانبداری

ایتنا - بیتا طهماسبی معتقد است در رسانه‌های حوزه فاوا،باید واقعیت‌ها منعکس شود بدون جانبداری سیاسی یا تجاری.
بیتا طهماسبی - مدیرعامل خدمات آواژنگ
بیتا طهماسبی - مدیرعامل خدمات آواژنگ


بیتا طهماسبی در مورد جالش‌های و مشکلات رسانه‌های فاوا گفت: «با توجه به توسعه فضای سایبری و افزایش دسترسی کاربران خانگی و حرفه‌ای به اینترنت به عنوان مهم‌ترین منبع دریافت اخبار روز فناوری اطلاعات، به اعتقاد من برد موثر رسانه‌های مکتوب مانند سال‌های گذشته نیست و  با توجه به همین موضوع ضرورت تقویت منابع خبری و ارتباطی دیجیتال بیش از پیش احساس می‌شود.»

بیتا طهماسبی- مدیرعامل خدمات آواژنگ- در گفت‌وگو با خبرنگار ایتنا، با بیان این‌که به طور کلی انتشار برخی اخبار در تعدادی از رسانه‌ها بیشتر رنگ و بوی تجاری داشته تا علمی و اطلاع رسانی، در ارزیابی سطح علمی رسانه‌ها گفت: «نکته‌ای که به ذهن می‌رسد این است که ترجمه اخبار روز دنیا در این حوزه نمی‌تواند مبنای سنجش دانش خبرنگاران باشد. من شخصاً کمتر شاهد اظهار نظرهای فنی و مقیاسی از خبرنگاران این حوزه بودم که رنگ و بوی گرایش خاصی احساس نشود.»

وی درباره چگونگی انعکاس خبرهای زیرشاخه‌های حوزه افزود: «با توجه به تخصصی‌تر شدن فضای ICT و زیرشاخه‌های آن، نمی‌توان محدودیت خاصی را برای هر یک از شاخه‌ها در نظر گرفت زیرا هر یک مخاطب و مشتری خود را دارد.»

طهماسبی با اشاره به این موضوع که نگاه تخصصی‌تر و با رویکرد اطلاع‌رسانی و آموزشی برای طیف متنوعی از کاربران و تاثیر آن در هر یک از زیرشاخه‌های آی‌تی‌سی اظهار داشت: «مثلاً در حوزه امنیت، با توجه به تنوع سخت‌افرازها و نرم‌افزارهای متعدد در زمینه کنترل نقاط پایانی، شناسایی نقاط آسیب‌پذیر، سیستم‌های جامع امنیتی، مدیریت پهنای باند با هدف کاهش تهدیدات سایبری، مقابله با کدهای مخرب و یا مباحث بسیار جدی در زمینه کلاهبرداری‌ها و سرقت‌های اینترنتی (که انواع مخاطبان از جمله کاربر خانگی تا کاربران سازمانی و شرکت‌های بزرگ را دربرمی‌گیرد) همگی مباحثی هستند که اطلاع‌رسانی، آموزش و ارائه راهکار از سوی رسانه می‌تواند سطح آگاهی مخاطب را بالا برده و ارتقا دهد.»

طهماسبی ادامه داد:«حال نمی‌توان گفت که مثلاً اهمیت این موضوع از پرداختن به مباحثی زیرساختی شبکه مانند انتخاب بهترین ساختار و تجهیزات active و passive بیشتر است چرا که تا بستر یک شبکه فراهم نباشد، امنیت معنی پیدا نمی‌کند.»

مدیرعامل شرکت آواژنگ سیستم با اشاره به نادیده نگرفتن نیاز جامعه در تمام زیرشاخه‌ها اضافه کرد: «چه بسا سیستم‌های شناسایی خودکار و اتوماسیون، آموزش‌های تخصصی، سیستم‌های نرم‌افزاری با کاربردهای متنوع، سخت‌افزار های متنوع و ... هر یک مخاطبین خود را داشته و نگاه تخصصی خود را می‌طلبند.»

بیتا طهماسبی در ارزیابی عملکرد رسانه‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به خبرنگار ایتنا گفت: «نسبت به گذشته خیلی بهتر شده‌ایم ولی هنوز فضای پیشرفت و ارتقا دیده می‌شود.»

وی در پایان با ذکر این مطلب که واقعیت‌ها باید منتشر شود بدون حانبداری سیاسی یا تجاری، گفت:«رسالت بزرگ مطبوعات به عنوان یکی از ارکان اطلاع‌رسانی جامعه، اطلاع‌رسانی سالم در حوزه تخصصی خود به مخاطبین می‌باشد که یکی از ابزار آن نگاه واقع‌بینانه و دقیق آنها به تحرکات بنگاه‌های اقتصادی می‌باشد.»
کد مطلب: 19084
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام