کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

افزایش امنیت با شبکه اطلاعات ملی

خبرگزاری ايسنا , 29 فروردين 1390 ساعت 14:37

ایتنا - براي راه‌اندازي شبكه‌ ملي اطلاعات نياز است كه به سياست‌هاي زيرساختي پرداخته شود و با خطوط اينترنتي حال حاضر، تنها دو الي چهار مگابيت بر ثانيه خدمات قابل ارائه خواهد بود و راه‌اندازي شبكه ملي اطلاعات نبايد موجب محدوديت اتصال به درگاه بين‌المللي شود.




مهرزاد آقامحمد - كارشناس شبكه - درباره شبكه ملي اطلاعات اظهار كرد: اين شبكه براي سازمان‌هاي داخلي بسيار مفيد است زيرا هم امنيت اطلاعات را ارتقاء مي‌دهد و هم سرعت دسترسي به اطلاعات را افزايش خواهد داد.

وي خاطر نشان كرد: بانك‌ها در راستاي شبكه‌ ملي اطلاعات مي‌توانند اطلاعتشان را برروي اين شبكه قرار دهند و مردم نيز با سرعت بيش‌تري به انجام تراكنش‌هاي خود بپردازند و به عنوان مثال سازمان سنجش در زمان ثبت‌نام كنكور تنها با قشري از افراد داخل كشور ارتباط دارد كه آنها هم داوطلبان كنكور هستند و با قرارگيري برروي بستر شبكه ملي اطلاعات مي‌تواند سرعت در انجام تراكنش ثبت نام را افزايش دهد و ديگر لزومي به وجود مركز داده‌اي در خارج از كشور براي پشتيباني اطلاعات نيست.

اين كارشناس شبكه‌، شبكه ملي اطلاعات را نوعي اينترانت داخلي دانست و تصريح كرد: براي راه‌اندازي چنين شبكه‌اي دو پيش‌نياز زيرساخت و سرويس‌هاي ارائه‌ای بايد در نظر گرفته شود كه معمولا بخش زيرساخت در وظايف شركت مخابرات است و ديگر شركت‌ها نيز برروي اين زيرساخت ارائه خدمات مي‌دهند.

به گزارش ایتنا به نقل از خبرگزاری دانشجویان، آقامحمد درباره برخي نقايص احتمالي پيش روي راه‌اندازي شبكه ملي اطلاعات گفت: به دليل نبود تمامي سرويس‌هاي مورد نياز در داخل كشور نبايد با راه‌اندازي شبكه ملي اطلاعات دسترسي به درگاه بين‌المللي محدود شود زيرا بسياري از نيازمندي‌هاي ما مي‌تواند با ارتباطات بين‌المللي و توافقات با ساير كشورهاي داراي خدمات مورد نياز ما رفع شود.


کد مطلب: 17750

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/interview/17750/افزایش-امنیت-شبکه-اطلاعات-ملی

ايتنا
  https://www.itna.ir