۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۰۲

ضرورت اینترنت پاک جهانی

مسوولان جهاني درصددند با طرح موضوع اينترنت پاك، تجميع آرايي از صاحب‌نظران حوزه IT در اين زمينه داشته باشند.
ضرورت اینترنت پاک جهانی


عليرضا پورمددي - كارشناس فن‌آوري اطلاعات - طرح اينترنت پاك را موضوعي كلي عنوان و اظهار كرد: اينترنت پاك موضوعي است كه به صورت كلي مطرح شده و معتقدم مسوولان درصدد آن هستند كه تجميع آرايي از صاحب‌نظران حوزه IT در اين زمينه داشته باشند.

وي با اشاره به اينكه دنياي مجازي در بسياري از امور بسيار شبيه دنياي واقعي عمل مي‌كند، گفت: بنا به اين دليل بايد در بسياري از عرصه‌ها نظم و انضباطي خاص همچون دنياي واقعي ايجاد شود تا ريسك‌هاي انجام خدمات الكترونيكي به حداقل خود برسد.

او عنوان كرد: در حال حاضر جرم و جنايت‌هاي متعددي در فضاي اينترنت همچون دنياي واقعي به وقوع مي‌پيوندد كه بايد با سياست‌گذاري خاص در راستاي جلوگيري از وقوع آن اقداماتي را انجام داد و بايد دانست تنها موضوعي كه مي‌تواند به صورت خودگران مانع از بروز چنين وقايعي شود، بالا بردن سطح شناخت در افراد جامعه است تا از تكنولوژي استفاده مقطعي نشود.

اين كارشناس IT با اشاره به اينكه پررنگ‌ شدن جنبه‌هاي مثبت استفاده از اينترنت مي‌تواند بسياري از معضلات پيش روي بشريت را حل كند يادآور شد: بسياري از مباحث منفي نيز وجود دارند كه مي‌توانند مانع از پيشرفت انسان‌ها در عرصه‌ي بين‌ الملل شود. هرچند كه فعاليت‌هاي خوبي همچون تشكيل پليس‌هاي اينترنتي كه فعاليت‌ها و وقايع را رصد مي‌كنند، شكل گرفته است اما دامنه اين حوزه بسيار گسترده است و مي‌تواند هر روزه شاهد بسياري از جرم و جنايت‌هاي جديد و نوين باشد.

او شكل‌گيري هر تكنولوژي جديد را همراه با معضلات مختص به خود دانست و اذعان كرد: معمولا بروز معضلات همراه با يك تكنولوژي جديد انسان‌ها را بر آن مي‌دارد تا بر جلوگيري از آن معضل اقداماتي را انجام دهند و در حال حاضر اكثر اين اقدامات در بستر الكترونيك به حداقل خود رسيده است، به گونه‌اي كه اينترنت پاك در راستاي استفاده‌هاي معقولي در راستاي كمك به بشريت شكل گرفته است.

وي پياده‌سازي بستر اينترنت پاك را در ميان حجم اطلاعات وسيع بسيار سخت دانست و گفت: هر روزه شاهد گسترش بستر اينترنت و اطلاعات موجود برروي آن هستيم ولي تنها عاملي كه مي‌توانيم به عنوان معضل از آن ياد كنيم اين بوده كه در اوايل شكل‌گيري اينترنت تمامي افراد به صورت ذوق‌زده اقداماتي را انجام داده‌اند كه تنها به شكل‌گيري حجم وسيعي از اطلاعات ختم شده است و ديگر به فكر اختلالات و مخاطرات آينده اين تكنولوژي نبودند و در حال حاضر شاهديم كه بسياري از ضعف‌ها در اين حوزه به وجود آمده است.

او درباره راهكارهايش در مورد بهبود وضعيت اينترنت گفت: چون متولي خاصي در دنيا براي راه‌اندازي اينترنت پاك وجود ندارد و بسياري از افراد مي‌توانند به راحتي به اين شبكه وصل شوند، بايد به سمت ايجاد يك مركز كنترل رفت تا بتواند تمامي فعاليت‌ها را رصد كند و افرادي كه خواستار اتصال به اين شبكه جهاني هستند با اخذ مجوزهاي لازم و تكميل كردن فرم اطلاعات شخصي بتوانند احراز صلاحيت خود را نشان دهند و اگر تمامي كشورهاي دنيا تصميم به اقدام چنين مركز كنترلي كنند، مي‌توانيم آينده روشني را براي اين حوزه ترسيم كنيم.
کد مطلب: 17634
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام