کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

امکان جابجایی شماره مشترکان بین اپراتورهای تلفن همراه

5 ارديبهشت 1389 ساعت 20:09

ایتنا - معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از اقدامات لازم برای تصویب آیین‌نامه مقررات حاکم بر جابجایی شماره مشترک بین اپراتورهای تلفن همراه (number portability) خبر داد و گفت: در این باره موافقت اپراتورهای اول و دوم تلفن همراه اخذ شده است.


معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از اقدامات لازم برای تصویب آیین‌نامه مقررات حاکم بر جابجایی شماره مشترک بین اپراتورهای تلفن همراه (number portability) خبر داد و گفت: در این باره موافقت اپراتورهای اول و دوم تلفن همراه اخذ شده است.

به گزارش ایتنا لطف‌الله سبوحی در گفت‌وگو با مهر با اشاره به بررسی آیین‌نامه تعویض اپراتورها بدون تغییر شماره تلفن همراه مشترک گفت: در این باره موافقت اپراتورها اخذ شده و شرایط اجرایی آن در حال بررسی است.
وی گفت: آیین‌نامه مقررات حاکم بر جابجایی شماره بین اپراتورها که به مشترک این امکان را خواهد داد که بدون تغییر شماره اپراتور خود را تعویض کند باید در کمیسیون تنظیم مقررات بررسی و مورد موافقت قرار گیرد.

سبوحی با اشاره به فعالیت دو اپراتور تلفن همراه در کشور ادامه داد: به دلیل سیستم شماره‌گذاری در اپراتورهای تلفن همراه، اجرای این آیین‌نامه نیازمند امکانات فنی است که باید مورد بررسی قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: تصویب این آیین‌نامه مختص دو اپراتور فعلی نخواهد بود و اپراتورهایی که پس از این نیز وارد فضای ارتباطی کشور می‌شوند را شامل می‌شود.

معاون سازمان تنظیم مقررات با تاکید بر اینکه جزئیات قطعی و کامل این آیین‌نامه پس از تصویب منتشر خواهد شد درباره هزینه این سرویس برای مشترکان نیز گفت: باید کنترل منطقی روی این سرویس وجود داشته باشد تا مشترکان دائما و بدون دلیل به تعویض شماره خود اقدام نکنند.
 


کد مطلب: 13854

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/interview/13854/امکان-جابجایی-شماره-مشترکان-بین-اپراتورهای-تلفن-همراه

ايتنا
  https://www.itna.ir