۰
plusresetminus
شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۷:۱۵

اپراتورهای آمریکا تاریخ خاموش کردن شبکه 3G خود را اعلام کردند

ایتنا - شبکه 2G GSM اپراتور T-Mobile، که هنوز به طرز شگفت‌انگیزی قابل استفاده مانده است، نیز بازنشسته خواهد شد
اپراتورهای آمریکا تاریخ خاموش کردن شبکه 3G خود را اعلام کردند
علاوه بر اسمارت‌فون و تبلت‌ها، اکسسوری‌ها و دستگاه‌های IoT که به 3G وصل می‌شوند نیز به طور بالقوه در معرض توقف اتصالشان به دیتای موبایل خواهند بود.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، در ایالات متحده بزرگترین اپراتورهای دیتای موبایل طرح‌هایی برای خاموش کردن آخرین سرویس‌های 3G باقیمانده خود در سال 2022 دارند. این شرکت‌ها عبارتند از T-Mobile USA (از جمله Sprint)، AT&T، و ورایزون. گوشی‌هایی که به یک برند دیگر (مثلا Cricket Wireless) متصل هستند احتمالاً از فضای شبکه فراهمسازی شده توسط یکی از برندهای بزرگتر استفاده کنند.
 
به هر حال باید دانست که در سال 2022، دیتای 3G بر روی دستگاه‌هایی که به این نسل محدود شده‌اند کار نخواهد کرد. تازه‌ترین تاریخ قطع اتصال که از سوی برندهای عمده اعلام شده از این قرار است:
- 1 ژانویه 2022: شبکه Sprint 3G CDMA بازنشسته می‌شود
- 1 فوریه 2022: شبکه AT&T 3G بازنشسته می‌شود
- 1 ژوئیه 2022: شبکه T-Mobile 3G UMTS بازنشسته می‌شود
- 31 دسامبر 2022: شبکه Verizon 3G CDMA بازنشسته می‌شود
 
و البته شبکه 2G GSM اپراتور T-Mobile، که هنوز به طرز شگفت‌انگیزی قابل استفاده مانده است، نیز بازنشسته خواهد شد، ولی «تاریخی برای این قطع اتصال اعلام نشده است».
 

به نظر می‌رسد که ورایزون از همه این شرکتها کمتر برای خاموش کردن آخرین شبکه 3G  باقیمانده‌اش عجله دارد، چرا که تاریخ خاموش کردن 3G  را اواخر سال آینده تعیین کرده است. البته این شرکت حدود 5 سال است که خبر از تعطیلی این نسل از انتقال دیتا داده و در 3 مرحله این کار را عملی کرده است: سال 2019، 2020 و حالا 2022.
 
به نظر می‌رسد که بهتر است آن دسته از کاربران دستگاه‌های همراه که علامت 4G را روی نوع اتصال دیتایشان ندیده‌اند کم کم برای خرید یک دستگاه جدید دست به کار شوند.
 
 
کد مطلب: 66344
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام