سايت خبری فناوری اطلاعات (ايتنا) 28 تير 1399 ساعت 19:00 https://www.itna.ir/news/61526/مرسدس-بنز-کلاس-اس-2021-شیشه-جلوی-مجهز-ar-افزایش-برد-هیبریدی -------------------------------------------------- عنوان : مرسدس بنز کلاس-اس 2021، شیشه جلوی مجهز به AR و افزایش برد هیبریدی -------------------------------------------------- ایتنا - کلاس-اس که از دیرباز پرچمدار محصولات مرسدس بوده از دسترس بیشتر رانندگان دور بوده است. متن : مرسدس بنز از آنچه احتمالا مهمترین طراحی داخلی خودرویی است که در سال های اخیر ارائه کرده است رونمایی کرد؛ تکنولوژی این کلاس-اس جدید نویدبخش ارتقائی بزرگ نسبت به آنچه امروز در نمایندگی ها یافت می شود است. این سدان لوکس جدید مجهز به یک نمایشگر صفحه لمسی جدید بزرگ است که بخش عمده داشبورد را به خود اختصاص داده است، و در عین حال راننده از یک نمایشگر مجازی (head-up display) واقعیت افزوده بهره مند می شود. به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش گیر، کلاس-اس که از دیرباز پرچمدار محصولات مرسدس بوده از دسترس بیشتر رانندگان دور بوده است. با این وجود، تکنولوژی هایی که این خودرو معرفی می کند پیش نمایش مهمی از آن چیزی هستند که به طور سنتی به مدلهای مقرون به صرفه تر در این محدوده منتقل می شود. نسلهای قبلی این کلاس ایربگ، کنترل پایداری الکترونیکی، و تکنولوژی جدید کابین را برای راننده و مسافران معرفی کرده اند. با اینکه این قابلیتها همیشه بلافاصله بر روی مرسدسهای ارزانتر قابل دسترسی نشده اند، ولی آن قابلیتها و قابلیتهای دیگر به طور کلی به تدریج به شکلی وسیعتر در میان خودروها و شاسی بلندهای این خودروساز رواج یافته اند. به این علت است که این جدیدترین نسل سیستم اینفوتینمنت MBUX اینقدر اهمیت دارد. کلاس-اس جدید 2021 تا اواخر سپتامبر به طور کامل رونمایی نخواهد شد. با این حال آنچه ما درباره این سدان می دانیم این است که یک ورژن هیبرید پلاگين وجود خواهد داشت، که برد آن در حد ورژن فعلی است. با این حال، درایوترین هیبرید جدید مرسدس به طرز قابل توجهی برد فقط برقی را بهبود خواهد بخشید: این خودرساز اعلام کرده است که برد 100 کیلومتری برای این خودرو امکان پذیر خواهد بود، در حالی که این برد برای ورژن فعلی ان 30 کیلومتر است. همچنین شما می توانید از دستیار صوتی MBUX سوال کنید که چقدر از برد آن باقی مانده است، که این یکی از چندین قابلیت جدید آن است. داشبورد کلاس-اس جدید دارای یک تاچ اسکرین بزرگ با جهتگیری پرتره است که بیشتر فضای کنسول مرکزی را به خود اختصاص داده است. راننده و مسافر جلو از طریق آن قادر به کنترل تنظیمات HVAC، چندرسانه ای، مسیریابی، و قابلیت هایی همچون صندلی های ماساژ و دیگر افزونه های لوکس خواهند بود. با این حال، این را می توان دومین نمایشگر جذاب این خودرو دانست. مرسدس همچنین یک نمایشگر مجازی واقعیت افزوده (HUD) ساخته است، که قادر خواهد بود تا راهنمایی های مسیریابی را مستقیما جلوی چشم راننده از جاده پیش رویش، بر روی شیشه جلو، نمایش دهد.