سايت خبری فناوری اطلاعات (ايتنا) 22 تير 1398 ساعت 11:15 https://www.itna.ir/news/57142/فیس-بوک-قوانین-جدیدی-تبلیغات-سیاسی-نقاط-مختلف-جهان-وضع-می-کند -------------------------------------------------- عنوان : فیس بوک قوانین جدیدی را برای تبلیغات سیاسی در نقاط مختلف جهان وضع می‌کند -------------------------------------------------- ایتنا - تبلیغ‌دهندگانی که آگهی مرتبط با انتخابات یا دیگر «مسائل» سیاسی را می‌خرند باید هویتشان توسط فیسبوک راستی‌آزمایی شود و مشخص کنند که پول این آگهی را چه کسی داده است. متن : فیس بوک در حال تقویت کردن محدودیتهای تشدیده شده جدیدش بر تبلیغات سیاسی است. به گزارش ایتنا به نقل از مشبل، حدود یک سال پس از آن که این شرکت برای نخستین بار ابزارهایش را برای افزایش شفافیت در رابطه با تبلیغات سیاسی در آمریکا اعلام کرد، اکنون در حال بسط آن به دیگر نقاط جهان است. بر اساس این خط مشی جدید، تبلیغ دهندگانی که آگهی مرتبط با انتخابات یا دیگر مسائل سیاسی را می خرند باید هویتشان توسط فیسبوک راستی آزمایی شود و مشخص کنند که پول این آگهی را چه کسی داده است. این آگهی ها، و هویت خریدارانشان، سپس به مدت هفت سال در Ad Library فیسبوک نگهداری خواهند شد، تا همه بتوانند ببینند که چه کسی پول یک آگهی مشخص را داده است. مدیر محصولات فیس بوک، سارا شیف، در بیانیه ای ذکر کرد: از امروز، ما به صورت سیستماتیک شناسایی و مرور آگهی ها در اوکراین و کانادا را از طریق ترکیبی از مرور خودکار و توسط انسان انجام خواهیم داد. در سنگاپور و آرژانتین، ما اقداماتمان را ظرف چند ماه آینده آغاز خواهیم کرد. اگر آگاه شویم که یک آگهی ناقض قوانینمان است، به سرعت آن را حذف خواهیم کرد. با این ابزارها، تنظیمگران اکنون در موقعیتی بهتری برای در نظر گرفتن نحوه حفاظت از انتخابات با توجه به مقررات خودشان قرار می گیرند. اگرچه خط مشیهای تبلیغات سیاسی فیسبوک با انتقاداتی از سوی گروههایی مواجه شده که بر این باورند که این مقررات بیش از حد گسترده هستند (ناشران ابتدائا معترض بودند که تبلیغاتی که مطالب خبری را تبلیغ می کنند باید از این الزامات معاف باشند، خواسته ای که فیسبوک نهایتا با آن موافقت کرد)، ولی این شبکه اجتماعی می گوید که این قوانین برای مبارزه با مداخله های انتخاباتی از نوعی هستند که روسیه، تا حدود زیادی، در انتخابات ریاست جمهوری 2016 از آن استفاده کرد.