سايت خبری فناوری اطلاعات (ايتنا) 4 تير 1398 ساعت 19:20 https://www.itna.ir/news/57034/شبکه-اجتماعی-آمازون-بی-صدا-آمد-رفت -------------------------------------------------- عنوان : شبکه اجتماعی آمازون بی‌صدا آمد و رفت! -------------------------------------------------- شاید شکست آمازون اسپارک اثباتی بر این واقعیت باشد که ما برای اینکه بدانیم چه چیزی بخریم نیازی به اینفلوسنسرها و الگوریتمها نداریم. متن : به نوشته وب‌سایت TechCrunch، شبکه اجتماعی خرید Amazon Spark، حدود دو روز پیش از اینترنت و اپ آمازون محو شد.   به گزارش ایتنا به نقل از مشبل، اسپارک در ژوئیه 2017 راه‌اندازی شد، با این هدف که پلی باشد میان خرید آنلاین و روابط اجتماعی معتبر و در عین حال برای آمازون درآمدزائی شیرینی به همراه بیاورد.   این سرویس به کاربران ممتاز (Prime) این امکان را می‌داد که عکسهای محصولات مورد علاقه‌شان را با یک گزینه تعبیه شده داخلی آسان «کلیک برای خرید» در یک فید شبیه اینستاگرام منتشر کنند.   اینستاگرام از ژوئن 2018 با احتیاط قابلیتهای خریدی را برای برندها و اینفلونسرها بر روی پلتفرمش ارائه نموده است با این هدف که یک منبع درآمدی دیگر را نیز به شبکه‌اش افزوده باشد بدون اینکه حس ناخوشایندی را برای استفاده کاربرانش ایجاد کرده باشد. با این وجود هم ظاهرا کسی از آن استفاده نمی‌کرد.   آمازون همچنان امیدوار است که خریدکنندگان چیزهایی که می‌خرند را با قابلیت #FoundItOnAmazon آن اطلاعرسانی وسیع کنند، که قابلیتی شبیه ترکیبی از برگه اکسپلور پینترست و اینستاگرام به نظر می‌رسد هرچند که به نظر می‌رسد هیچ کارکرد اجتماعی واقعی نداشته باشد.   Amazon.com/spark اکنون به صفحه #FoundItOnAmazon ری‌دایرکت شده است.   شاید شکست آمازون اسپارک اثباتی بر این واقعیت باشد که ما برای اینکه بدانیم چه چیزی بخریم نیازی به اینفلوسنسرها و الگوریتمها نداریم.