سايت خبری فناوری اطلاعات (ايتنا) 26 فروردين 1394 ساعت 9:44 https://www.itna.ir/news/35531/همکاری-اتحادیه-بین-المللی-ارتباطات-مردم-جهان -------------------------------------------------- عنوان : همکاری اتحادیه بین‌المللی ارتباطات با مردم جهان -------------------------------------------------- ایتنا- هدف از تشکیل اتحادیه آی‌تی‌یو چیست و چه کارهایی انجام می‌دهد که برای مردم جهان مهم باشد؟ متن : اتحادیه بین‌المللی ارتباطات (آی‌تی‌یو) یکی از آژانس‌های قدرتمند سازمان ملل در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات با بیش از ۱۹۰ کشور و ۷۰۰ سازمان و شرکت عضو است. اما این اتحادیه چه تفکراتی دارد و چه کارهایی انجام می‌دهد که برای مردم جهان مهم باشد؟ هولین ژائو - دبیر کل این اتحادیه - قصد دارد که با مردم جهان همکاری داشته باشد. به گزارش ایتنا از ایسنا، اتحادیه بین‌المللی ارتباطات میزبان رخدادهای بزرگ فناوری اطلاعات و ارتباطات در طول سال است که تازه‌ترین آن دومین نشست تدارکاتی دومین کنفرانس ژنو برای کنفرانس جهان ارتباطات رادیویی است که هر سه الی چهار سال یک بار برگزار می‌شود. این اتحادیه در حال مطالعات مقدماتی در زمینه جنبه‌های تنظیم مقررات، فنی، عملیاتی و کاری برنامه کنفرانس جهانی ارتباطات رادیویی است که به‌روزرسانی مقررات رادیویی، پیمان بین‌المللی استفاده از طیف فرکانسهای رادیویی و مدارهای ماهواره‌های ثابت و غیرثابت را شامل می‌شود. کنفرانس جهانی ارتباطات رادیویی در روزهای دوم تا بیست و هفتم نوامبر ۲۰۱۵ در ژنو برگزار خواهد شد. آنچه که احتمالا برای این صنعت جنجالی خواهد بود این است که آنها همچنین در زمینه آنچه که در اداره اینترنت اتفاق خواهد افتاد دخیل هستند. اتحادیه بین المللی ارتباطات میزبان نشست جهانی جامعه اطلاعاتی در ماه می است که شامل فعالیت‌های اجرایی، تبادل اطلاعات، ایجاد دانش، تبادل بهترین فعالیت‌ها در تمامی حوزه‌های مهم آی سی تی می‌شود. در نهایت این اتحادیه روی زندگی افراد تاثیرگذار است چه در یک تجارت متوسط و کوچک فعال باشند یا در یک تجارت بزرگ، دولت‌، امور ‌آموزش یا غیرانتفاعی. در زیر مصاحبه پایگاه جهان آی تی کانادا با هولین ژائو - دبیرکل اتحادیه بین‌المللی ارتباطات - را می‌خوانید: سؤال: اهداف مشخص شما برای اتحادیه بین‌المللی ارتباطات در سال ۲۰۱۵ و چند سال آینده چیست؟ اتحادیه بین‌المللی ارتباطات طرح استراتژیکی را برای چهار سال آینده ترسیم کرده و وظیفه اصلی من اجرای این طرح‌های استراتژیک است. این اتحادیه به عنوان یک آژانس متخصص سازمان ملل مسئول آی‌سی تلکام است و تعهد ما مرتبط کردن مردم در جهان مرتبط امروزی است. سؤال: شرکت‌های بین‌المللی چطور می‌توانند با اتحادیه بین‌المللی ارتباطات همکاری کنند؟ بدون مشارکت اتحادیه بین‌المللی ارتباطات احتمالا سرویس‌های ارتباطی امروزی را در اختیار نداشتیم. ما می‌دانیم که با این استانداردها ما همچنین به یک محیط بسیار خوب احتیاج داریم تا اتحادیه بین المللی ارتباطات مسئولیت تسهیل توسعه بازار را با شرایط رقابتی عادلانه برعهده بگیرد و یک محیط مطلوب برای سرمایه‌گذاری و تشویق سرمایه‌گذاران ایجاد کند. همچنین امروز هیچ فناوری بدون هماهنگی درست نمی‌تواند کارآمد و مؤثر باشد و ما بسیار مفختریم اتحادیه بین‌المللی ارتباطات همچنان تنها نهاد شایسته برای انجام مسائل هماهنگی‌ جهانی در این بخش به حساب می‌آید. فکر می‌کنم صنعت ارتباطات به اتحادیه بین‌المللی ارتباطات احتیاج دارد و اتحادیه نیز برای اجرای فناوری‌های جدید به صنعت وابسته است و ما همگی از این همکاری نفع می‌بریم. سؤال: اتحادیه بین‌المللی ارتباطات به چه شکلی می‌تواند به مشاغل کوچک و متوسط بهره برساند طوریکه با منفعت این اتحادیه برای مشاغل بزرگ متفاوت باشد؟ من پتانسیل تازه‌ای در این زمینه می‌بینم و مشخص است که همکاری با آنها و کمک به آنها و تلاش برای پیدا کردن راهی جدید برای تقویت توانایی آنها بطوریکه بتوانند سریع رشد کنند و قوی‌تر شوند بسیار سودمند است. شدیدا معتقدم که با توسعه مشاغل کوچک و متوسط و صاحبان مشاغل محلی (با قدرت اقتصادی و ایده‌های جدید آنها) کشور و منطقه از مشارکت آنها بهره خواهد برد. اگر ما فرصت داشتن شبکه‌های بیشتر در کشورهای یا حتی مناطق مختلف را به آنها بدهیم احساس می‌کنم آنها سریع‌تر از آنچه که فکر می‌کنیم قوی خواهند شد. مایلم که اتحادیه بین‌المللی ارتباطات بتواند با اعضا برای ایجاد یک شرایط جدید و تسهیل تعامل میان خودشان و تسهیل دسترسی به مابقی نقاط جهان و همچنین نشان دادن پتانسیل آنها به شرکت‌های بزرگ و همکاری با شخصیت‌های بزرگ شرکت‌های بزرگ همکاری داشته باشند. سؤال: شما چه فرصت‌هایی را در زمینه آی‌سی‌تی برای دولت‌ها، صنعت و دانشگاه‌ها می‌بینید؟ اتحادیه بین‌المللی ارتباطات یک نهاد متخصص برای سازمان ملل است و دولت‌ها اعضای این اتحادیه هستند. ما نقش دولت‌ها برای تسهیل توسعه فناوری بین‌المللی ارتباطات را بسیار مهم می‌دانیم. فکر نمی‌کنم اگر دولت‌ها از این توسعه حمایت نکنند موفقیتی در این زمینه حاصل شود. نقش دولت‌ها شامل نقش سیاستگذاری، تنظیم مقررات و نقش تسهیل کننده است. اتحادیه بین‌المللی ارتباطات همچنین سابقه طولانی همکاری با اعضای این صنعت را دارد. آنها در این اتحادیه در تمام فعالیت‌ها از جمله فعالیت‌های استانداردسازی، فعالیت‌های هماهنگی، فعالیت‌های تسهیل بازار فعال هستند. ‌ آنها تقریبا همه جا هستند و ما از همکاری با آنها بسیار خوشحال هستیم. دانشگاه‌ها نهاد جدیدی هستند که ما همکاری با آنها را شروع کرده‌ایم. من متوجه شدم آنها پروژه‌های پیشرفته زیادی در آزمایشگاه‌های خود، مناطق تحقیقاتی دارند و برخی از آنها به پروژه استاندارد سازی ما در آی‌تی‌یو بسیار نزدیک هستند و همکاری با دانشگاه‌ها برای ما مفید است. سؤال: اتحادیه بین‌المللی ارتباطات چگونه می‌تواند حرفه‌گری را در آی‌سی‌تی ارتقا دهد؟ برای رسیدن به بلوغ در فناوری‌ها و همچنین رسیدن به بلوغ در بازار ما به کارشناسان، مهندسان و نیروهای آموزشی احتیاج داریم که حداکثر کارایی و مهارت‌های حرفه ای خود را نشان دهند. برای ما بسیار مهم است که این موضوع را بررسی و برای همکاری با اعضای خود به منظور افزایش این مهارت‌ها و کارآیی‌ها همکاری داشته باشیم. سؤال: شما شخصیت کلیدی نشست جهانی آی‌تی در فدراسیون بین‌المللی پردازش اطلاعات(آی‌اف‌ای‌پی) در سال ۲۰۰۹ در ویتنام بودید. چگونه قصد دارید با سازمان‌هایی نظیر آی‌اف‌ای‌پی همکاری بیشتری داشته باشید؟ ما همکاری‌های زیادی با بسیاری از شرکای مرتبط با فناوری‌ها و خدمات آی‌سی‌تی داشته ایم. اما این همکاری‌ها هنوز کافی نیست. در بسیاری از کشورهای جهان ما انجمن‌هایی برای مهندسان، معلمان، استادان دانشگاه و محققان داریم. فکر می‌کنم این انجمن‌ها یکی از حوزه‌هایی هستند که ما باید از فرصت همکاری با آنها استفاده کنیم زیرا آنها تخصص و تجربه بسیار زیاد و نظرات استراتژیک زیادی برای آینده توسعه فناوری آی‌سی‌تی دارند. سؤال: در پایان اگر نکته جالبی برای بیان دارید بفرمائید؟ من واقعا از شغل چالشی که آن را در ژانویه امسال آغاز کردم هیجان زده هستم. در مناطقی که من به آنها سفر کردم تعدادی از مناطق هنوز تحت پوشش شبکه موبایل قرار ندارند و برخی کشورها هنوز نفوذ شبکه تلفن در آنها کمتر از ۳۰ درصد است. ممکن است باور نکنید که این مسائل وجود داشته باشد اما صحت دارد و در برخی مناطق ارتباط تلفنی هنوز بسیار دشوار است. در برخی روستاهای قاره آفریقا روستاییان ۴۰ کیلومتر پیاده روی می‌کنند تا به یک مرکز ارتباطی برسند. هنوز اختلاف‌های زیادی وجود دارد و فکر می‌کنم برای ما واقعا مهم است که برای ارتقای این وضعیت همکاری کنیم.