سايت خبری فناوری اطلاعات (ايتنا) 13 بهمن 1397 ساعت 11:10 https://www.itna.ir/news/55501/همراه-اول-رتبه-سوم-سودآوری-کسب -------------------------------------------------- در آخرین رده بندی رسمی شرکت‌های برتر ایران؛ عنوان : همراه اول رتبه سوم سودآوری را کسب کرد -------------------------------------------------- ایتنا - ​​​​​​​در بیست و یکمین رتبه بندی صد شرکت برتر ایران (IMI-100)، همراه اول در تمامی شاخص‌های ارزیابی، قاطعانه بالاتر از سایر اپراتورهای تلفن همراه کشور قرار گرفت. متن : صبح روز دوشنبه 8 بهمن ماه، طی مراسمی که با حضور ابوالفضل کیانی بختیاری مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، مجید درویش مدیر مرکز رتبه بندی شرکت های برتر و دبیر همایش و جمعی از مسؤولان کشوری و مدیران بنگاه‌های اقتصادی کشور در مرکز همایش های بین المللی صداوسیما برگزار شد، اسامی یکصد شرکت برتر ایران اعلام و از مدیران تعدادی از شرکت های برگزیده تقدیر شد. به گزارش ایتنا، در این ارزیابی، شرکت های برتر بر اساس شاخص هایی همچون «بیشترین فروش»، «بیشترین سودآوری»، «بالاترین ارزش بازار»، «بالاترین ارزش افزوده»، «بیشترین دارایی»، «بالاترین اشتغال زایی»، «بهره وری کل عوامل» و ... معرفی شدند. بر این اساس، شرکت ارتباطات سیار ایران در بین پانصد شرکت برتر ایران از نظر شاخص «بیشترین سودآوری» رتبه سوم، «بالاترین ارزش افزوده» رتبه هشتم و در شاخص «بیشترین فروش» با 5 رتبه ارتقا نسبت به سال گذشته، رتبه چهاردهم را کسب کرد. همچنین هلدینگ همراه اول در گروه «ارتباطات و مخابرات» از نظر شاخص «بهره وری کل عوامل» موفق به کسب رتبه نخست شد. همچنین از شرکت های وابسته به شرکت ارتباطات سیار ایران، شرکت پرداخت اول کیش(جیرینگ) در گروه «رایانه و فعالیت‌های وابسته» از نظر «بهره وری کل عوامل» رتبه اول و شرکت نقش اول کیفیت (ناک) جزو 5 شرکت برتر از نظر رشد سریع در میان 100 شرکت دوم  معرفی شد. به گزارش ایتنا، سازمان مدیریت صنعتی ایران، به عنوان تنها متولی رسمی و معتبر ارزیابی صنایع کشور، از سال ۱۳۷۷ اقدام به رتبه بندی شرکت‌های برتر ایران کرده و بیست و یکمین رتبه بندی صورت گرفته بر اساس عملکرد سال 1396 شرکت‌ها بوده است. سازمان مدیریت صنعتی هدف از رتبه بندی شرکت های برتر ایران را «معرفي شركت‌هاي برتر ايران انتخاب شده بر اساس رتبه ‌بندي IMI-100گردهمايي مديران ارشد شركت ‌هاي دولتي و خصوصي كشور با هدف افزايش سطح همكاري‌هاي في‌ مابين»، «ايجاد زمينه براي تعامل بيشتر مديران و سياست‌گذاران اقتصادي كشور با مديران بنگاه‌هاي اقتصادي»، «گسترش رقابت بین بنگاه‌‌های اقتصادی»، «شفاف سازی فضای کسب و کار» عنوان کرده است.