سايت خبری فناوری اطلاعات (ايتنا) 31 ارديبهشت 1398 ساعت 10:03 https://www.itna.ir/news/56690/لورفتن-اطلاعات-۴۹-میلیون-اینفلوئنسر-اینستاگرام -------------------------------------------------- عنوان : لورفتن اطلاعات ۴۹ میلیون اینفلوئنسر اینستاگرام -------------------------------------------------- ایتنا - یک محقق امنیتی مخزنی حاوی اطلاعات شخصی بیش از ۴۹ میلیون اینفلوئنسر و برندهای مختلف در اینستاگرام را کشف کرده که بدون هیچ اقدام امنیتی در فضای آنلاین رها شده است. متن : یک محقق امنیتی مخزن آنلاین بزرگی را کشف کرده که حاوی اطلاعات شخصی بیش از ۴۹ میلیوناینفلوئنسرو برندهای مختلف در اینستاگرام است. آنورانگسن محقق امنیتی این مخزن اطلاعاتی را کشف کرده که حاوی اطلاعات تماس شخصیبلاگرهایمشغول غذا، افراد مشهور واینفلوئنسردیگر در شبکه اجتماعی اینستاگرام است. این مخزن اطلاعاتی که به Amazon Web Services تعلق دارد بدون هیچ گونه پسورد در فضای مجازی رها شده بود و هرکسی می توانست اطلاعات داخل آن را بررسی کند. در زمان تنظیم این گزارش بیش از ۴۹ میلیون سوابق اطلاعاتی در آن وجود داشت اما حجم اطلاعات هر ساعت افزوده می شد. به گزارش ایتنا از مهر، بررسی سطحی اطلاعات نشان داد هر سابقه حاوی اطلاعاتی از حساب کاربری یکاینفلوئنسراینستاگرام است که به طور عمومی نیز قابل دسترسی است. این اطلاعات شاملبیو، عکس پروفایل، تعدادفالوئرهاو در برخی موارد شهر و کشور محل زندگی بود. اما علاوه بر آن اطلاعات شخصی کاربر مانند آدرس ایمیل و شماره تماس او نیز فاش شده بود. سن برای یافتن مالک مخزن اطلاعاتی و ایمن کردن آن، کشف خود را به تککرانچگزارش کرده است. طبق پیگیری های این وب سایت، مخزن اطلاعاتی به Chtrbox(یک شرکت بازاریابی شبکه اجتماعی در بمبئی) تعلق دارد. این شرکت بازاریابی بهاینفلوئنسرمبالغی پرداخت می کند تا محتوای اسپانسری را در حساب کاربریشأنبه اشتراک بگذارند. جالب آنکه ارزش هر حساب کاربری بر اساس تعدادفالوئرها، میزان فعالیت، گستره فعالیت، تعدادلایکهاو اشتراک گذاری های هر پست (Sharing) در این مخزن اطلاعاتی وجود داشت. از این اطلاعات برای تعیین میزان پرداخت دستمزد تبلیغات بهاینفلوئنسریا فردی مشهور در اینستاگرام استفاده شده است. البته تککرانچبا چند نفر از افرادی که اطلاعاتشان فاش شده بود، تماس گرفت و آنان را مطلع کرد. مدت کوتاهی پس از این امر Chtrbox این مخزن اطلاعاتی را آفلاین کرد. مدیر ارشد اجرایی و مؤسس این شرکت هنوز هیچ اظهار نظری نکرده است. از سوی دیگر فیس بوک (که مالک اینستاگرام نیز است) اعلام کرده این موضوع را بررسی می کند.