سايت خبری فناوری اطلاعات (ايتنا) 8 مهر 1398 ساعت 10:59 https://www.itna.ir/news/58265/مبارزه-تبلیغ-محصولات-رژیمی-جراحی-های-زیبایی-اینستاگرم -------------------------------------------------- عنوان : مبارزه با تبلیغ محصولات رژیمی و جراحی‌های زیبایی در اینستاگرم -------------------------------------------------- ایتنا- مقامات اینستاگرام به‌تازگی اعلام کرده‌اند که محدودیت‌های مرتبط با پست‌های محصولات رژیمی و جراحی‌های زیبایی را قوی‌تر خواهند کرد. متن : مقامات اینستاگرام به‌تازگی اعلام کرده‌اند که محدودیت‌های مرتبط با پست‌های محصولات رژیمی و جراحی‌های زیبایی را قوی‌تر خواهند کرد.   به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، این قانون جدید که برای اولین بار توسط London Evening Standard منتشر شد بر روی شبکه‌های اجتماعی فیس بوک و اینستاگرام اجرا می‌شود و در نتیجه آن برخی پست‌ها به‌صورت کامل حذف شده و برخی دیگر تنها برای سنین خاصی نمایش داده می‌شود.   این دو شبکه اجتماعی پست‌های مرتبط با محصولات لاغری مشکوک که به همراه کد تخفیف ویژه‌ای عرضه می‌شوند را ممنوع خواهد کرد. علاوه بر این، آن‌ها دسترسی کاربران زیر 18 سال را به محتوایی که استفاده از برخی محصولات لاغری و عمل‌های جراحی زیبایی ترغیب می‌کنند را نیز از بین خواهد برد.   اما کولینز به‌عنوان مدیر سیاست عمومی اینستاگرام در مصاحبه‌ای اعلام کرد که با این پلتفرم برای اعمال این تغییرات بدون تخریب ماهیت اینستاگرام با متخصصان خارجی کار کرده است. او در این رابطه عنوان کرد که:« ما می‌خواهیم اینستاگرام برای هرکسی که از آن استفاده می‌کند مکان مثبتی باشد و این سیاست بخشی از تلاش ادامه‌دار ما برای کاهش فشاری است که مردم گاهی اوقات به‌عنوان نتیجه شبکه‌های اجتماعی متحمل می‌شوند.»       دکتر ایزابل جرارد به‌عنوان پروفسور دانشگاه شفیلد و یکی از متخصصان خارجی مشاور اینستاگرام توییت کرد که با او با تیمی از دانشگاهیان ، فعالان و دست‌اندرکاران کار کرده‌اند. او همچنین مدعی شد که اینستاگرام پست‌هایی که در رابطه با رژیم‌ها و یا محصولات لاغری «ادعای معجزه‌آسا» دارند را حذف خواهد کرد. همچنین کاربران می‌توانند پست‌هایی که این قوانین را نقض کرده است ریپورت کنند.   جرارد در این رابطه بیان کرد که:«ادعاهای معجزه‌آسا بدان معنی است که آن‌ها پایدار نیستند. محصولاتی مانند چای‌های لاغری به دلیل ارائه راه‌حل‌های کوتاه‌مدت برای چیزی طبیعتاً مدت‌زمان زیادی طول می‌کشد، موردانتقاد عمومی قرارگرفته‌اند. سرزنش تنهای رسانه‌های اجتماعی به دلیل تأثیر در اختلالات خوردن سخت است ،اما محتوایی که در رسانه‌های اجتماعی می‌بینیم عامل مهمی در نحوه احساس ما در رابطه با بدنمان است.»   مطالعات نشان داده‌اند که اینستاگرام ممکن است یک عامل مؤثر در اختلالات خوردن و افسردگی در بین نوجوانان باشد. همچنین رسانه‌های اجتماعی به دلیل افزایش علاقه به جراحی‌های پلاستیک در بین افراد جوان مقصر شناخته شده است.