سايت خبری فناوری اطلاعات (ايتنا) 14 مرداد 1393 ساعت 11:08 https://www.itna.ir/news/31723/واکنش-نامناسب-مدیر-ایرانسل-افشای-خبر-گرانی-تعرفه-ها -------------------------------------------------- عنوان : واکنش نامناسب مدیر ایرانسل به افشای خبر گرانی تعرفه‌ها -------------------------------------------------- ایتنا- قلمبر دزفولی: «چرا برای طرح‌هایی مثل جزیره هوشمند اطلاع‌رسانی نمی‌کنید؟ رسانه‌ها با جوسازی القاء کردند که تعرفه گران شده است!» متن : مدیر عامل ایرانسل به گلایه ضمنی از نحوه‌ اطلاع‌رسانی درباره تغییر تعرفه‌های ایرانسل پرداخت و خاطر نشان کرد: ما برای تمام مشترکان پیامک تغییر تعرفه‌ها را ارسال کرده بودیم. به گزارش ایتنا از ایسنا، علیرضا دزفولی امروز در جمع خبرنگاران حاضر شد تا به پاسخگویی به سوالات آنها بپردازد. در این میان خبرنگاران به‌طور متحد پیش از تمام موارد بحث تغییر تعرفه‌های ایرانسل و عدم اطلاع‌رسانی این اپراتور را مطرح کردند، اما مدیر عامل اپراتور دوم از نحوه‌ اطلاع‌رسانی صورت گرفته گلایه‌هایی مطرح کرده و اینگونه عنوان کرد که در میان ۷۰ تا ۸۰ میلیون نفر جمعیت ایران در نهایت حدود ۱۰۰ نفر خبرنگار این حوزه هستند و مردم و مسوولان به خبرنگاران و رسانه‌های آنها اعتماد کرده‌اند لذا باید اطلاع‌رسانی به شکل درست صورت بگیرد. وی درباره واژه افزایش تعرفه اینگونه عنوان کرد: ما کاهش هم در تعرفه‌های خود داشته‌ایم اکنون در سیم‌کارت‌های دائمی ایرانسل تعرفه ما ۴۹۹ ریال است که این پایین‌ترین تعرفه کشور است. اما مدیر عامل ایرانسل در پاسخ به سوال دیگر خبرنگاران که مگر از میان تمام مشترکان ایرانسل چند نفر سیم‌کارت دائمی در دست دارند، اظهار کرد: مهم نیست تمام مشترکان ایرانسل می‌توانند به مشترک سیم‌کارت‌های دائمی تبدیل شوند مگر محدودیتی در این زمینه وجود دارد؟ وی ادامه داد: اکنون تعرفه‌های پیام چند رسانه‌ای ما از ۳۲ تومان به ۱۹۹ ریال رسیده و کاهش داشته است در حالی که هم‌اکنون برخی اپراتورها همین سرویس را با قیمت ۱۰۰ تومان ارائه می‌کنند. دزفولی همچنین عنوان کرد: تماس از سیم‌کارت اعتباری ایرانسل به تلفن ثابت هم با کاهش تعرفه مواجه بوده است، اما اینها مورد توجه قرار نمی‌گیرند. مدیر عامل ایرانسل ادامه داد: در مجموع از میان ۱۲ آیتمی که برای تعرفه‌ سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری وجود دارد (پیامک، تماس درون و برون شبکه‌ای و پیام چند رسانه‌ای)، ما در ۱۰ زمینه تعرفه‌ای پایین‌تر از همراه اول داریم و تنها در یک بخش معادل آنها بوده و در یک آیتم بالاتریم. چرا رسانه‌ها این موارد را مقایسه نمی‌کنند؟ وی در پاسخ به این مطلب که به هر حال هر نوع اپراتور با خود آن مقایسه می‌شود و وقتی تعرفه هایش را افزایش می‌دهد جای اطلاع‌رسانی دارد، عنوان کرد: اگر شما می‌خواهید تعرفه‌های ما را با خودمان مقایسه کنید باید این را هم بگوییم که در مواردی تعرفه‌های ما کاهش پیدا کرده است نه این‌که القاء کنیم که تعرفه‌ها گران شده است. این برخوردی است که ظرف دو هفته گذشته صورت گرفته و در موارد متعدد رسانه‌ها به جای پرداختن به آنالیز تعرفه‌ها با جوسازی تلاش کرده‌اند به گونه‌ای اطلاع‌رسانی کنند که القاء شود تعرفه‌ها گران شده است به هرصورت ما حاضریم در یک فضای مناسب بگوییم که تعرفه‌ها در چه مواردی افزایش و در چه مواردی کاهش پیدا کرده است. مدیر عامل اپراتور دوم اظهار کرد: مگر نه این است که ما و شما به دنبال منافع مشترک هستیم؟ پس چرا درباره‌ طرح‌هایی مانند جزیره هوشمند اطلاع‌رسانی نمی‌کنید؟ در این طرح در برخی ساعات مشترک تعرفه‌ای معادل هفت تومان می‌پردازد. اما اکنون شما اگر مقایسه کنید می بینید که در مجموع جوی منفی ایجاد می‌کنید. دزفولی ادامه داد: ما همچنان تعرفه‌های‌مان به مراتب پایین‌تر تعرفه اپراتورهای دیگر است و کاملا شفاف عمل می‌کنیم. علاوه بر این تعرفه‌های خود را هم قبل از موعد به سازمان تنظیم مقررات اعلام کرده و آنها را بر روی سایت خود هم قرار داده بودیم. حتی ما برای تمام مشترکین پیام کوتاه هم ارسال کردیم در صورتی که هیچ اپراتور دیگری این کار را نمی‌کند. البته این صحبت دزفولی با واکنش تمام خبرنگاران مواجه شد و همه خبرنگاران گفتند که چنین پیامکی دریافت نکرده‌اند اما مدیر عامل ایرانسل این‌گونه اعلام کرد که متن و آمار ارسال این پیامک از طریق روابط عمومی ایرانسل در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت. دزفولی در عین حال تاکید کرد: طی سال‌های گذشته عادت بد ایرانسل این بوده که هیچ موضوعی را از مشترکان خود پنهان نکرده و کاملا شفاف عمل می‌کند. ما برای مشترکان بلافاصله پس از پایان تماس پیامک هزینه مکالمه را ارسال می‌کنیم تا خود مشترک مساله را بداند، چرا که ما اصلا این را ارزش نمی‌دانیم که با مخفی‌کاری کاهش یا افزایش تعرفه‌ها را در معرض دید مشترک قرار ندهیم.  ارائه 3G با سیم‌کارت و تعرفه‌های قدیمی وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود هم به ارائه‌ی توضیحاتی درباره‌ی واگذاری مجوز ارائه‌ خدمات نسل‌های بالاتر پرداخت و گفت: فعلا برنامه‌ای برای تغییر تعرفه نداریم و مشترکان ایرانسل از زمان ارائه‌ نسل سه می‌توانند با همان سیم‌کارت و تعرفه‌های قدیمی خود از این خدمات استفاده کنند. مدیر عامل ایرانسل درباره‌ ارائه خدمات نسل چهار هم عنوان کرد: ما تجهیزات نسل سه و چهار را به طور همزمان فراهم کرده‌ایم و این آمادگی را داریم که در هر موردی که سازمان تنظیم مقررات مجوز دهد نسل چهار هم ارائه کنیم حتی اگر این سازمان اجازه بدهد می‌توانیم پایلوت‌ها را به طور همزمان اجرا کرده و از ابتدای شهریورماه هر دو نسل را با هم ارائه کنیم.  طلب زیاد داریم، بدهی اصلا وی در پاسخ به سوالی که درباره‌ی بدهی‌های ایرانسل مطرح شده بود هم عنوان کرد: ما هیچ‌گونه بدهی نداریم اما طلب‌های زیادی داریم. دزفولی در پاسخ به سوال دیگری که درباره‌ی بدهی مخابرات به ایرانسل مطرح شده بود، توضیح داد: تا پایان سال ۱۳۹۲، ۷۱۱ میلیارد تومان بدهی در این حوزه وجود داشت که مخابرات ۵۷۰ میلیارد تومان آن را قبول داشت اما در جلسات متعددی که در سازمان تنظیم مقررات برگزار شد قرار بر آن شد که بدهی ایرانسل تا تاریخ ۳۱ خرداد‌ماه پرداخت شود و در غیر این صورت مشمول جریمه شود اکنون هم گویا این اتفاق افتاده و از این رقم ۷۰ میلیارد تومان در تاریخ ۲۱ تیرماه برای ما واریز شده است.