سايت خبری فناوری اطلاعات (ايتنا) 15 فروردين 1399 ساعت 23:50 https://www.itna.ir/news/60423/افزایش-فروش-کنسول-های-بازی-قرنطینه-خانگی -------------------------------------------------- در اروپا عنوان : افزایش فروش کنسول‌های بازی در قرنطینه خانگی -------------------------------------------------- ایتنا - خانه نشینی شهروندان اروپایی موجب شده آنها بیش از پیش به سمت و سوی بازی های رایانه ای و همچنین کنسول‌های بازی همچون پلی استیشن و ایکس باکس روی بیاورند. متن : به نظر می رسد که خانه نشینی شهروندان در کشورهای اروپایی به علت شیوع گسترده ویروس کرونا، آنها را به سمت و سوی استفاده بیشتر از کنسول های بازی و همچنین بازی های رایانه ای سوق داده است. به گزارش ایتنا از ایسنا، شیوع ویروس خطرناک و مرگبار کرونا که تاکنون شمار مبتلایان آن از مرز یک میلیون نفر در سراسر جهان گذر کرده است، موجب شده بسیاری از دولت ها با اعلام وضعیت اضطراری و قرنطینه و همچنین وضع محدودیت های جدی و سخت گیرانه برای تردد و رفت و آمد شهروندان، ادارات، فروشگاه ها، کارخانه ها و تمامی مشاغل را تعطیل و متوقف اعلام کنند تا بدین ترتیب بتوانند به حفظ سلامت و بهداشت جامعه و همچنین قطع زنجیره انتقال و انتشار بیشترین این ویروس در جامعه کمک کنند. به نظر می رسد که خانه نشینی شهروندان اروپایی موجب شده آنها بیش از پیش به سمت و سوی بازی های رایانه ای و همچنین کنسول های بازی همچون پلی استیشن و ایکس باکس روی بیاورند و با سرگرمی های خانگی اوقات فراغت خود را سپری کنند. به عنوان مثال در نخستین هفته از اعلام قرنطینه در ایتالیا، فروش کنسول های بازی در این کشور اروپایی رشدی ۸۴ درصدی را تجربه کرد. این آمار در اسپانیا در هفته نخست قرنطینه، رشد ۲۷.۷ درصدی و در هفته دوم رشد ۶۶ درصدی را ثبت کرد. ایتالیا و اسپانیا از جمله کشورهای اروپایی هستند که به شدت درگیر ویروس خطرناک و مرگبار کرونا بوده و شماره مبتلایان و جانباختگان این بیماری در این دو کشور به شدت بالا بوده است. همچنین فروش کنسول های بازی در فرانسه، بریتانیا و استرالیا نیز به ترتیب با افزایشی ۱۴۶ درصدی، ۲۵۰ درصدی و ۲۸۵.۵ درصدی مواجه شده است. فروش بازی ها نیز تحت تاثیر قرنطینه و خانه نشینی شهروندان در کشورهای مختلف به ویژه اروپایی به شدت افزایش پیدا کرده است؛ به گونه ای که فروش کلی آنها در هفته سوم مارس ۲۰۲۰ با رشد ۶۳ درصدی نسبت به هفته قبل از آن، به ۴.۳ میلیون واحد رسید که از این تعداد ۲.۷۴ میلیون واحد به فروش دیجیتالی و اینترنتی مربوط می شود. این بدان معناست که فروش دیجیتالی و آنلاین بازی ها در جهان یک رشد ۵۲.۹ درصدی را تجربه کرده در حالی که فروش فیزیکی آنها نسبت به هفته قبل از آن ۸۲ درصد افزایش پیدا کرده است.